SONOS AMP / Bluesound powernode of 2e hands versterker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Scherp-puntje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-08-2023
Hoi audio-liefhebbers!

Ik zoek een?
Nieuwe versterker voor films (ARC) en het streamen van muziek.

Wat is je budget?
Ongeveer €500 - €800 .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb net 2 KEF Q7's gehaald van marktplaats en wil hier optimaal van kunnen genieten. Mijn huidige Sony versterker (STR-DE197) heeft zijn beste tijd gehad en sommige poorten beginnen ermee op te houden. Ik heb een vrij grote woonkamer met een hoog plafond, de speakers komen naast de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KAkQa6CKwpKbX7T7HTH0_wWnYtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWpwZWVozlb1484q1FWsQwUf.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heb je zelf al gevonden?
Zat zelf vol bewondering naar de SONOS AMP te kijken, voldoende output, mogelijkheid voor een subwoofer en van alle gemakken voorzien. Maar heb hier totaal geen ervaring mee. Een andere optie is een 2ehands versterker met de tussenkomst van aparte streamer zoals de Yamaha WXAD-10 of de SONOS Port. Echter wil ik het liefste voorkomen om te hoeven switchen van kanaal.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe kan ik optimaal genieten van de nieuwerhandse KEF Q7's? Dit voor films en muziek.

Beste antwoord (via Scherp-puntje op 25-08-2021 09:55)

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40
Waarom wil je je versterker via HDMI/arc aansluiten? Heb je geen optische uitgang op je tv?

Ik heb zelf een NAD C368 staan met bluesound kaart erin. (Combi zit wel boven budget, ), tv aangesloten met toslink. Voordeel is dat hij automatisch aan gaat en de kanalen schakelt naar de juiste input. Met de bluesound powernode of nad c338 werkt dat net zo volgens mij.

Paar andere ideeen die zo op springen:
- marantz nr1200 (of de 5.1 variant)
- blue sound powernode
- Pioneer SX-S30DAB (arc, doet alles wat je wil en redelijk zacht geprijsd)
- nad c338 (chrome cast/ Bluetooth voor streaming, geen spotify connect oid)

[ Voor 5% gewijzigd door ExiZTeNcE op 14-08-2021 10:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40
Waarom wil je je versterker via HDMI/arc aansluiten? Heb je geen optische uitgang op je tv?

Ik heb zelf een NAD C368 staan met bluesound kaart erin. (Combi zit wel boven budget, ), tv aangesloten met toslink. Voordeel is dat hij automatisch aan gaat en de kanalen schakelt naar de juiste input. Met de bluesound powernode of nad c338 werkt dat net zo volgens mij.

Paar andere ideeen die zo op springen:
- marantz nr1200 (of de 5.1 variant)
- blue sound powernode
- Pioneer SX-S30DAB (arc, doet alles wat je wil en redelijk zacht geprijsd)
- nad c338 (chrome cast/ Bluetooth voor streaming, geen spotify connect oid)

[ Voor 5% gewijzigd door ExiZTeNcE op 14-08-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik zou je niet blind staren op 2.0/1 versterkers, home cinema varianten heb je vaak meer opties en een beter prijs/kwaliteit verhouding. Logisch want die worden veel meer verkocht. Maar looks van het apparaat kan ook belangrijk zijn natuurlijk!

Vermogen moet je ook niet te veel op letten, leuk 125 watt maar Sonos geeft niet eens verdere informatie, vrij zeker dat jij niet naar een 1khz piep luistert.

Er is een topic die je mogelijk kan helpen met je keuze: Jorgen in "Keuze tussen receivers"https://gathering.tweaker...message/60460234#60460234

Lichtpuntje...