• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 17:09
Ik heb voor mijn tweeling van 3 jaar iPads gekocht. Inderdaad wat vroeg, maar ik was het beu dat ik continu mijn eigen telefoon en iPad kwijt was :-)

In any case, iPads gekocht, blauw licht filter erover en een stevige beschermhoes. emails aangemaakt, iCloud accounts gemaakt, Family Sharing ingesteld. So far so good.

Maar ... dan het daadwerkelijk kidsproof maken. Ik ben nu begonnen met schermtijd, wat in de basis wel ok werkt. Veel opties, maar alles lijkt er vooral op gericht om toegang tot apps en materiaal in te stellen.
Alleen, ik mis zo enorm veel opties om ook aan banden te leggen wat ze wel/niet aan instellingen kunnen wijzigen. Of welke standaard apps ze wel/niet zien (niet alles is te verwijderen).
Aangezien mijn kinderen nog maar 3 zijn kan ik sommige dingen niet aan ze uitleggen en ze proberen echt alles uit. Echt alles.

Dus ik zoek een manier om de ipads kids proof te maken, die verder gaat als schermtijd. Ik wil bijvoorbeeld basale dingen verhinderen zoals Wifi aan/uitzetten, het beeldscherm heel fel zetten, of het geluid te hart. Maar wat ik niet wil is de kinderen in 1 app vastzetten met Begeleide toegang.

Zijn er hier Tweakers met ervaring? Zijn er binnen iOS mogelijkheden? Of eventueel een externe App?

Ook welkom zijn suggesties mbt tot educatieve apps voor peuters en kleuters. Ik heb nu een twee dozijn apps geinstalleerd en ook al behoorlijk wat gekocht, maar de kwaiteit ... laat vaak te wensen over. Of de app werkt niet goed, of er zitten (ver)taalfouten in, of het niveau van de apps past niet bij de geadverteerde leeftijd :-(

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 22:11

talin

ES-MA

om die vraag te beantwoorden, ik ben een enorme voorstander van technologie maar al mijn kinderen hebben voor hun 6de jaar geen eigen apparatuur gehad, dat terwijl ik dagelijks met iPads e.d. bezig was.
tuurlijk hebben ze er wel eens een keer zo'n ding in handen gehad maar dedicated voor eigen gebruik? nee en ik had graag gewild dat ze het nog veel langer zonder hadden kunnen doen.

hoe blij ik ben met de gestelde regels die we vanaf begin hebben opgesteld vergeleken met kennissen om me heen hoe moeilijk die het er mee hebben hun kroost van een scherm los te rukken en wat fijn motorische skills bij te brengen.

hoe creatief ze bij mij zijn in tegenstelling tot andere kinderen waarvan de ouders ze vrij laten om maar met de neus op zo'n apparaat te zitten.

om te schreeuwen van: doe het niet gaat mij ook te ver maar denk wel goed na om een kind op jonge leeftijd al een iPad te geven.

verder heb ik toen al veel gehad aan de https://apps.apple.com/us/app/youtube-kids/id936971630 youtube app for kids.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Hi Talin,

bedankt voor je antwoord. In alle eerlijkheid heb ik lang getwijfeld en wou ik het eigenlijk uitstellen. Zelf ben ik helemaal zonder computers opgegroeid en TV in mijn tijd .... 2 kanalen en hele beperkte zendtijd.

Maar goed, tijden veranderen. En, ondanks dat ik mijn kinderen nooit actief heb aangemoedigd om een iPad te pakken of heb geleerd hoe het allemaal werkt, hebben ze het zichzelf al aangeleerd. Dan maar een eigen iPad die ik helemaal voor ze in kan richten, met vooral educatieve zaken. Geen YouTube (ook niet Kids), geen Netflix, DIsney of Prime. Echt alleen educatieve apps waarmee ze actief bezig zijn. En met natuurlijk een beperkte tijd per dag. Dat laatste doen ze zelf overigens al ... ondanks dat ze een iPad hebben, spelen ze er beperkt mee. Vooral in de vroege ochtenduren en in de late middaguren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heel toevallig afgelopen week een iPad Mini (4) voor de kleine gekocht. Screenprotector erop en enorme kinder hoes eromheen.

Onze iPhones en iPads mag ze niet gebruiken dus dan was dit de beste oplossing.

Wij zitten dus ook in dit schuitje maar schemertijd voldoet hier eigenlijk niet. De beperkingen zijn mij te basic.

Ik wil eigenlijk gewoon dat ze alleen de apps kan starten die ik erop zet en/of goedkeur. Niets anders. Ik zoek eigenlijk zoiets als een zakelijke MDM oplossing maar dan voor kinderen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Verder dan dit ga je inderdaad niet komen (wat ik al behoorlijk veel vind).

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to setup iPad and iPhone Parental Controls in 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Donstil schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:20:

Ik wil eigenlijk gewoon dat ze alleen de apps kan starten die ik erop zet en/of goedkeur. Niets anders. Ik zoek eigenlijk zoiets als een zakelijke MDM oplossing maar dan voor kinderen.
Dit kan toch gewoon? Ik heb laatst een iPad ingericht voor mijn oma. Je kunt alle app’s beperken (letterlijk onder instellingen zoeken naar beperkingen) en dan kun je zelf aangeven welke app’s mogen worden weergegeven op het Home Screen.

Bron hoe je dat moet doen: Apple

Edit: bron aangepast

[ Voor 15% gewijzigd door MartijnMartijn op 13-08-2021 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:24:
[...]

Dit kan toch gewoon? Ik heb laatst een iPad ingericht voor mijn oma. Je kunt alle app’s beperken (letterlijk onder instellingen zoeken naar beperkingen) en dan kun je zelf aangeven welke app’s mogen worden weergegeven op het Home Screen.

Bron hoe je dat moet doen: Apple

Edit: bron aangepast
Ooh nice. Ik had het onder die familie instellingen gezocht/verwacht.

Hier ga ik even mee rommelen. Thanks.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
MartijnMartijn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:24:
Het punt is alleen dat je niet alle apps kun beperken. De App Instellingen is bijvoorbeeld een uitzondering - die kan je niet beperken. Ook zijn er bepaalde Beperkingen die je alleen op het apparaat zelf in kan stellen en niet als ouder, bijvoorbeeld de volumebeperking. Die moet je op het apparaat zelf instellen (misschien een bug).

In any case, na wat verder zoeken heb ik wel gezien dat er in feite een betere oplossingen is als je echt een iPad tot in detail wil beheren: Apple Configurator 2 In feite bedoeld voor scholen en bedrijven, maar zou ook gewoon in een thuissituatie moeten kunnen werken. Naast iPads kan je er ook iPhones en AppleTV's mee bheren. Het grote nadeel: je hebt een iMac met een recente macOS nodig. Beheren vanaf Windows is niet mogelijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Ik heb het hier op android ingericht. Goedkope alcatel tablet van 8 tientjes, dikke rubberen schuimrand eromheen en extreem trage processor erin. Android one erop, family-mode aan en alles uitgezet behalve youtube kids.

Schermtijd kun je eenvoudig beperken, inclusief aan-tijd en uit-tijd (en bonustijd geven :)). Alle app-wijzigingen zitten achter een password of worden gepushed vanuit mijn telefoon en youtube-kids is ingesteld op hun leeftijd-range. Ook geen kans meer op treinfilmpjes met botsingen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Een non-technisch probleem is niet per se het beste af met een technische oplossing.

De tablets hier hebben bij ons geen andere beperking dan dat de mogelijkheid tot aankopen achter een extra authenticatie zit.

En drie jaar oud, dan kun je er net zo goed meteen Minecraft, Roblox en Brawlstars opzetten :+

Die joekel covers vind ik persoonlijk lompe ondingen. Een simpele cover case is in mijn ervaring ook afdoende.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 16-08-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Wij hebben ook een ipad voor de kinderen en eerlijk gezegd er vrij weinig bijzonders aan ingesteld.

Youtube kids was in het begin was strijd maar alle niet-interessante apps in een mapje gegooid inc. youtube en ze er nooit meer over gehoord.
Af en toe zet ik de scherm helderheid wat lager en als de muziek te hard staat vraag ik of die wat zachter mag.
Toegangscode weten ze niet, betaling, apps installeren achter authenticatie, eigenlijk niet veel anders dan mijn eigen iPhone :+

Dingen als Wifi uitzetten ofzo, tja wat gebeurt er dan eigenlijk, dan werken een aantal apps niet meer, merken ze vanzelf wel. Als ze wat anders vernaggelen aan de settings merken ze het zelf wel. Eigenlijk kijken ze daar helemaal niet naar, er staan wel wat andere apps op zoals Picnic en wat apps van mij maar eigenlijk kijken ze alleen naar Youtube kids, de foto's app (met vakantie/familie foto's) en de spelletjes. De oudste snapt sindkort Netflix dus als hij wat specifieks wil kijken kan hij dat nu, helemaal trots en de camera app waardoor je soms hilarische foto's tegenkomt.

De oudste lijkt qua karakter sprekend op mij, als dat met tech net zo gaat word dat keihard hoe meer beperkingen ik er op ga gooien hoe meer hij gaat klooien. Deed ik vroeger ook als mijn vader weer een idee had om ergens een wachtwoord op te gooien of een kabeltje weg te halen >:)

@Rukapul Heerlijk die joekel dingen met zo'n handvat :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Klaus_1250 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Het punt is alleen dat je niet alle apps kun beperken. De App Instellingen is bijvoorbeeld een uitzondering - die kan je niet beperken. Ook zijn er bepaalde Beperkingen die je alleen op het apparaat zelf in kan stellen en niet als ouder, bijvoorbeeld de volumebeperking. Die moet je op het apparaat zelf instellen (misschien een bug).
Met iOS 15 kun je Focus Home Screens instellen. Hiermee bepaal je zelf welke app’s worden weergegeven. Dit kun je wel uitzetten via ‘berichtencentrum’. Maar zou denk ik voor nu de beste oplossing zijn. Ik draai nu de Beta met Focus en dat werkt echt heel goed!

Wat is Focus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
Rukapul schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:49:
Een non-technisch probleem is niet per se het beste af met een technische oplossing.

De tablets hier hebben bij ons geen andere beperking dan dat de mogelijkheid tot aankopen achter een extra authenticatie zit.

En drie jaar oud, dan kun je er net zo goed meteen Minecraft, Roblox en Brawlstars opzetten :+

Die joekel covers vind ik persoonlijk lompe ondingen. Een simpele cover case is in mijn ervaring ook afdoende.
Die van ons is 2,5 en zo'n "lompe cover" is echt wel een uitkomst. Dat ding word regelmatig links en rechts de grond op geslingerd :P :P

Verder heb ik alles gewoon verwijderd wat er te verwijderen valt, via schermtijd diverse dingen geblokkeerd en alles wat er nog overbleef, staat in een map in een verder leeg aparte screen.

Tis inderdaad jammer dat je het volume en een aantal andere zaken niet kunt regelen, maar even ingrijpen en oplossen is ook zo gedaan.
talin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

om die vraag te beantwoorden, ik ben een enorme voorstander van technologie maar al mijn kinderen hebben voor hun 6de jaar geen eigen apparatuur gehad, dat terwijl ik dagelijks met iPads e.d. bezig was.
tuurlijk hebben ze er wel eens een keer zo'n ding in handen gehad maar dedicated voor eigen gebruik? nee en ik had graag gewild dat ze het nog veel langer zonder hadden kunnen doen.

hoe blij ik ben met de gestelde regels die we vanaf begin hebben opgesteld vergeleken met kennissen om me heen hoe moeilijk die het er mee hebben hun kroost van een scherm los te rukken en wat fijn motorische skills bij te brengen.

hoe creatief ze bij mij zijn in tegenstelling tot andere kinderen waarvan de ouders ze vrij laten om maar met de neus op zo'n apparaat te zitten.

om te schreeuwen van: doe het niet gaat mij ook te ver maar denk wel goed na om een kind op jonge leeftijd al een iPad te geven.

verder heb ik toen al veel gehad aan de https://apps.apple.com/us/app/youtube-kids/id936971630 youtube app for kids.
toon volledige bericht
Tja, hier zijn de meningen over verdeeld. Ik ken mensen waarvan hun kids geen electronica hadden tot een bepaalde leeftijd en nu 24/7 achter het scherm zitten en andersom.

Voor ons is het soms een uitkomst, zoals een restaurant of als we ergens op visite zijn. Bovendien is ie het uit zichzelf na een klein uurtje alweer zat en wordt dat ding aan de kant gelegt.

Als ik verder wat apps kan aanraden, die van ons is gek op Duplo World, diverse spelletje van Bimi Boo, Match it up en Tiggly. Verder NPO Zappelin(ook leuke en uitgebreide app), youtube, ziggo go, netflix en videoland voor de nodige filmpjes.

[ Voor 46% gewijzigd door Bulligan op 17-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
sapphire schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:36:

@Rukapul Heerlijk die joekel dingen met zo'n handvat :+
Heb dat ding na een paar dagen weggemikt (nadat school waar ze die dingen ook gebruiken hem niet kon/wilde gebruiken) :P
Bulligan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Die van ons is 2,5 en zo'n "lompe cover" is echt wel een uitkomst. Dat ding word regelmatig links en rechts de grond op geslingerd :P :P
Is het niet handiger om ze te leren voorzichtig / verantwoordelijk met apparatuur om te gaan? In mijn ervaring kan dat prima en daar pluk je lang de vruchten van.

Beetje hetzelfde als technische beperkingen toepassen vs afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Rukapul schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:34:
[...]

Heb dat ding na een paar dagen weggemikt (nadat school waar ze die dingen ook gebruiken hem niet kon/wilde gebruiken) :P

[...]

Is het niet handiger om ze te leren voorzichtig / verantwoordelijk met apparatuur om te gaan? In mijn ervaring kan dat prima en daar pluk je lang de vruchten van.

Ligt ook aan het kind/de leeftijd. Mijn oudste is 4 en die durf ik de iPad zelfs zonder hoes wel te geven, die snapt dat het kapot kan en is van zichzelf al heel netjes.
De jongste heeft de iPad mét hoes al eens te pakken gekregen en het voor elkaar gekregen om het scherm aan gruzelementen te krijgen. Wat best kunstig is voor een toen nog 1-jarige.
Nu is hij ietsjes ouder maar als hij een bui heeft gaat alles binnen handbereik vliegen, zelfs de iPad :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik snap het probleem mijn kinderen zijn iets ouder en hebben zelf hun iPad gekocht (2e hands) dus zijn ze ook erg zuinig op hun iPad. Maar als 10 en 11 jarige zijn ze ook al leep in het omzeilen van schermtijd. Als Youtube tijd op is kan de ander wel een link naar een filmpje sturen en deze kan dan wel geopend en afgespeeld. Berichten is mag altijd ingesteld (vindt het belangrijk dat ze altijd met ons kunnen communiceren. Maar na een goed gesprek is dat over.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
M2M schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:42:
Ik heb het hier op android ingericht. Goedkope alcatel tablet van 8 tientjes, dikke rubberen schuimrand eromheen en extreem trage processor erin. Android one erop, family-mode aan en alles uitgezet behalve youtube kids.
Initieel heb ik ook een Android tablet overwogen. Vaak veel goedkoper, maar ook trager. En de vraag is altijd maar hoelang je updates voor je apparaat houdt.

Alleen is bijna alles hier in huis Apple, en dan word het ineens lastig met twee vreemde eenden in de bijt. Onze kinderen vinden het erg leuk om foto's te maken en foto's terug te kijken. Als je allemaal op hetzelfde platform zit, gaat dat een stuk makkelijk (en goedkoper).
Rukapul schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:49:

Soms niet, maar bij jonge kinderen kun je denk ik toch niet anders als het in een technische richting zoeken. Ik kan ze best uitleggen wat wel en niet mag, maar nieuwsgierig als ze zijn, zullen ze toch dingen uitproberen. En als Tweaker kan ik ze dat niet kwalijk nemen ...

Ik zet overigens er bewust nog geen Youtube, Minecraft, etc op. Alles wat nu op de tablet komt moet educatief / interactief zijn. Youtube, Netflix, Prime, Disney ... dat blijft alleen op de TV.

Ben het met je eens dat die meeste kidscover ondingen zijn - toch heb ik ze wel aangeschaft, want een ongeluk zit in een kleine hoekje. Verzekeren kost op termijn meer dan dat het oplevert - dan maar een lelijke cover. Ik heb niet het idee dat de kids zich eraan storen.
MartijnMartijn schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:58:
Met iOS 15 kun je Focus Home Screens instellen. Hiermee bepaal je zelf welke app’s worden weergegeven. Dit kun je wel uitzetten via ‘berichtencentrum’. Maar zou denk ik voor nu de beste oplossing zijn. Ik draai nu de Beta met Focus en dat werkt echt heel goed!

Wat is Focus?
Thanks, die had ik nog niet meegekregen, maar dat lijkt inderdaad wel een uitkomst! Maakt het weer iets overzichtelijk en kindvriendelijker.

[ Voor 59% gewijzigd door Klaus_1250 op 18-08-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Klaus_1250 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Initieel heb ik ook een Android tablet overwogen. Vaak veel goedkoper, maar ook trager. En de vraag is altijd maar hoelang je updates voor je apparaat houdt.

Alleen is bijna alles hier in huis Apple, en dan word het ineens lastig met twee vreemde eenden in de bijt. Onze kinderen vinden het erg leuk om foto's te maken en foto's terug te kijken. Als je allemaal op hetzelfde platform zit, gaat dat een stuk makkelijk (en goedkoper).
Hier wordt het gebruikt door een peuter die zelf wil rondklikken in youtube-kids. Voor de rest is eigenlijk alles geblokkeerd. Camera app zou ik ook actief kunnen zetten als hij wat ouder is wellicht. Scherm is ruk, kijkhoek is enkel te gebruiken als je er recht voorzit, ding is traag en geluid is niet om over naar huis te schrijven. Camera is 640*480 ongeveer, maar onze peuter is nog niets anders gewend. Zolang youtube kids werkt, is hij tevreden met het ding.

Het belangrijkste is (vond ik) dat je:
- Schermtijd kunt beperken
- Apps kunt blokkeren, inclusief instellingen en dergelijke
- de tablet ook als hamer te gebruiken is
- tablet spotgoedkoop is

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Klaus_1250 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:07:
[...]
Dat maakt voor een paar peuters niet uit toch? :)

(Offtopic a little)

Hier zijn er 2 tablets gesloopt in de afgelopen 4 jaar door mini-me, ondanks een kiddy bumper. Inmiddels is het besef er dat ie voorzichtig met een tablet moet omgaan en gaat de Tab S5e alweer bijna 2 jaar mee, zonder bumper.

Ik gebruik family link en hiermee kan je voor je kind een beperkt account aanmaken waar je best veel kan beperken, inclusief schermtijd e.d. ideaal!
Werkt ook cross device; hij mag met een oude telefoon van mij foto's/filmpjes maken, Spotify en geocachen (via mijn telefoon als hotspot) en ook prima alles aan en uit te zetten.

YouTube vermijden we, soms komt er toch een Don of andere Popi Jopie YouTuber doorheen en dat werkt niet echt sfeerverhogend...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Hier ook de kinderen samen op de tablet. Apps beperkt, maar verder niets.
Maar dat mensen youtube kids erop laten staan snap ik niet zo goed. Iedere keer als ik mee kijk zie ik niets dan bagger filmpjes voorbij komen. Weinig educatiefs of verantwoordelijke entertainment voor kinderen wat mij betreft.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Mijn oudste zoon, speelt eigenlijk al sinds zijn 2de met een iPad. Als ouder moet je er vanzelf sprekend opletten wat ze er mee doen natuurlijk. Maar eigenlijk hebben we hem vooral geleerd dat ie 'm niet te hard moet zetten en het scherm niet zo fel. Natuurlijk zitten de eenvoudige restricties er op, maar ook niet meer dan dat. Schermtijd houden we zelf bij, en als we vinden dat ie er te lang achter zit dan gaat ie gewoon weer in de kast.

Ik ben er zelf voorstander van, je laat ze op groeien met technologie. Tegelijkertijd merk ik ook dat het erg educatief kan zijn. Er zijn genoeg educatieve spellen te vinden. Daarnaast laat ik hem alleen op Youtube Kids kijken en niet op de normale Youtube. Mijn ervaring is dat dit ook zelfs educatief kan werken. Naast alle filmpjes van Bumba en Bing kijkt ie ook naar internationale teken series. Ik dacht eerst wat vind je daar nou leuk aan... Maar op een gegeven moment keek ik m'n ogen uit toen hij een keer spontaan van 1 tot 10 in het Engels ging tellen, en woorden als 'Yes' en 'No' herkend werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ymoona schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:52:
Maar dat mensen youtube kids erop laten staan snap ik niet zo goed. Iedere keer als ik mee kijk zie ik niets dan bagger filmpjes voorbij komen. Weinig educatiefs of verantwoordelijke entertainment voor kinderen wat mij betreft.
Je kan als ouder het zo instellen dat enkel vooraf goedgekeurde video's en video's uit bepaalde kanalen zichtbaar zijn zodat je deze meneer nooit meer hoeft te zien:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/realibleworldnews.com/wp-content/uploads/2020/07/BLippi-4.jpg

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
Johnny schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Je kan als ouder het zo instellen dat enkel vooraf goedgekeurde video's en video's uit bepaalde kanalen zichtbaar zijn zodat je deze meneer nooit meer hoeft te zien:

[Afbeelding]
Verschrikkelijk, "Blippi". Staat hier nog geregeld aan... :X. De kleine man schijnt het leuk te vinden.
Moet ook maar eens induiken om wat dingen te gaan beperken. Zoals al die russische en chinese troep.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulligan op 27-08-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Bulligan schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:04:

[...]

Voor ons is het soms een uitkomst, zoals een restaurant of als we ergens op visite zijn. Bovendien is ie het uit zichzelf na een klein uurtje alweer zat en wordt dat ding aan de kant gelegt.
Bij 3,5 jaar is zo'n lompe cover nog steeds handig. Ook al zijn de kids voorzicht, ongeluk zit in klein hoekje.

Mijn ervaring is overigens ook dat de kinderen de iPad vanzelf aan de kant leggen. Als er een nieuwe app opstaat duurt het wel eens langer, maar ze houden het zelf redelijk in balans.
Rukapul schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:34:

Tuurlijk kan dat, maar het blijven kinderen. Zelfs als ze voorzichtig en verantwoordelijk zijn, voorkom je niet dat het af en toe mis gaat. En ze blijven nieuwsgierig en leergierig - ook met afspraken zullen ze toch op een moment dat je niet oplet of er even niet bent het eea proberen. Want alles wat niet mag of alleen voor papa's en mama's is blijft spannend.
ymoona schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:52:
Bulligan schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:18:
Verschrikkelijk, "Blippi". Staat hier nog geregeld aan... :X. De kleine man schijnt het leuk te vinden.
Moet ook maar eens induiken om wat dingen te gaan beperken. Zoals al die russische en chinese troep.
Dat is eigenlijk ook mijn ervanring, iig voor een 3 jarige. Geen YouTube (Kids). Kost superveel tijd om allemaal precies in te stellen wat wel en niet - ook voor kinderen is er teveel rommel. Er staan supermooie dingen op Youtube, maar het is omgeven door een zee van commerciele bagger. Ik verlang bijna terug naar de oude TV tijd met gewoon 2 of 3 kanelen en een paar uur zendtijd voor kinderen per dag.

Blippi is overigens echt niet het ergste...

[ Voor 60% gewijzigd door Klaus_1250 op 31-08-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Mooi om te zien dat iedereen het educatieve aanhaalt. Feit is en blijft dat het materiaal is wat aangeboden wordt op een scherm. Los van het feit wat dit doet met jonge ogen heeft het een extreem groot effect op de ontwikkeling van het creatieve deel van het brein. Spelletjes of filmpjes op een vaste plek aanklikken versus bedenken waar je je mee moet vermaken en dat zoeken. Iedereen moet het zelf weten maar wij zijn er terughouden mee omgegaan en ik heb daar nog dagelijks de lol van als ik ze zie in relatie tot andere kinderen om hun heen. En nee ze lopen absoluut niet achter op hun digitale ontwikkeling maar wel extreem voor op het creatieve vlak. En laat dat laatste nou iets zijn waar ze hun hele leven profijt van hebben. Los van de lol die je als ouder hebt als je kind zichzelf kan vermaken😉