Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn eerste eigen PC gaan bouwen. Op dit moment heb ik een monitor van 1440p 144hz dus ik zou tijdens het gamen daar het liefst zoveel mogelijk gebruik van maken. Op dit moment speel ik vooral lichtere games (CSGO, Overwatch, Minecraft), maar ben ook van plan zwaardere games zoals Red Dead Redemption 2 en Flight Simulator te gaan spelen. Ik vind het niet erg om bij dit soort games iets in te leveren op grafische settings of frame rates.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1.400 tot €1.500. Hiervan is €500 al besteed aan een grafische kaart (AMD RX 6700 XT) dus voor de overige componenten resteert ca. €1.000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven beschreven heb ik al een AMD RX6700 XT en een LG Ultragear van 27".
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een SSD plaatsen als opstartschijf en HDD voor m.n. mediabestanden en kleinere games. Later wil ik een SSD of HDD kunnen toevoegen voor de zwaardere games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Onderaan staat een lijst met componenten waar ik momenteel aan denk. Het moederbord heb ik mede uitgekozen omdat er nu een cashback actie is en de prijs daarmee op ca. €130 komt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de PC op het bureau plaatsen dus heb voorkeur voor een wat kleinere ATX-kast.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb veel tijd besteed aan het lezen van reviews en tweaker-forums en heb op basis daarvan een systeem samengesteld. Omdat ik nog weinig kennis en ervaring heb kan ik nog niet overzien of het systeem als geheel klopt of dat er componenten te zwaar/licht zijn voor elkaar.
Werken de componenten goed samen of zit er ergens een bottleneck?
Zijn er andere componenten die meer waar voor hun geld geven?
Is er voldoende koeling als ik gebruik maak van de bij de case geleverde fans?
Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten bij het bouwen en instellen?
Ben benieuwd naar jullie feedback.
Met vriendelijke groet,
Ruud
Ik wil mijn eerste eigen PC gaan bouwen. Op dit moment heb ik een monitor van 1440p 144hz dus ik zou tijdens het gamen daar het liefst zoveel mogelijk gebruik van maken. Op dit moment speel ik vooral lichtere games (CSGO, Overwatch, Minecraft), maar ben ook van plan zwaardere games zoals Red Dead Redemption 2 en Flight Simulator te gaan spelen. Ik vind het niet erg om bij dit soort games iets in te leveren op grafische settings of frame rates.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van €1.400 tot €1.500. Hiervan is €500 al besteed aan een grafische kaart (AMD RX 6700 XT) dus voor de overige componenten resteert ca. €1.000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals hierboven beschreven heb ik al een AMD RX6700 XT en een LG Ultragear van 27".
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6700 XT | n.v.t. | n.v.t. |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL83A-B Zwart | n.v.t. | n.v.t. |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een SSD plaatsen als opstartschijf en HDD voor m.n. mediabestanden en kleinere games. Later wil ik een SSD of HDD kunnen toevoegen voor de zwaardere games.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Onderaan staat een lijst met componenten waar ik momenteel aan denk. Het moederbord heb ik mede uitgekozen omdat er nu een cashback actie is en de prijs daarmee op ca. €130 komt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil de PC op het bureau plaatsen dus heb voorkeur voor een wat kleinere ATX-kast.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb veel tijd besteed aan het lezen van reviews en tweaker-forums en heb op basis daarvan een systeem samengesteld. Omdat ik nog weinig kennis en ervaring heb kan ik nog niet overzien of het systeem als geheel klopt of dat er componenten te zwaar/licht zijn voor elkaar.
Werken de componenten goed samen of zit er ergens een bottleneck?
Zijn er andere componenten die meer waar voor hun geld geven?
Is er voldoende koeling als ik gebruik maak van de bij de case geleverde fans?
Zijn er speciale zaken waar ik op moet letten bij het bouwen en instellen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 275,05 | € 275,05 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6700 XT | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 5400rpm), 2TB | € 57,- | € 57,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S redux | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 94,10 | € 94,10 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 101,05 | € 101,05 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 119,- | € 119,- |
Totaal | € 991,05 |
Ben benieuwd naar jullie feedback.
Met vriendelijke groet,
Ruud