Facebook uitgeschakeld - te veel tijd over herziening

Pagina: 1
Acties:

• jorissangers
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-08-2021
Op 7 juli 2021 werd mijn Facebook-account automatisch en per direct geblokkeerd o.w.v een ‘meme’ die ik verstuurde naar een kennis van mij. Ik heb vervolgens een rapport ingediend om de blokkade te willen bekijken en mijn ID-gegevens zoals gevraagd doorgestuurd ter verificatie van mijn identiteit. Ook kennissen aan wie ik de situatie uitlegde konden niet geloven dat ik hiervoor gebanned zou worden. “We zien ergere dingen op Facebook” luidde het.

Een stavaza ; Op 6 augustus zou het account dus terug toegankelijk zijn. Tot en met 10 augustus, zag ik steeds volgend bericht wanneer ik trachtte in te loggen:

“We hebben je gegevens ontvangen. Bedankt voor je informatie. Er zijn minder mensen beschikbaar om informatie te beoordelen in verband met de coronavirus-pandemie (COVID-19). Mogelijk duurt het daarom langer dan gebruikelijk om je account te beoordelen. Onze excuses voor het ongemak.”

Op 11 augustus (gisteren) keek ik opnieuw naar mijn account en staat er het volgende bericht :

“Je account is uitgeschakeld. Je kunt Facebook niet gebruiken omdat je account, of hieraan gerelateerde activiteit, in strijd is met onze richtlijnen voor de community. We kunnen dit besluit niet beoordelen omdat er te veel tijd is verstreken sinds je account is uitgeschakeld. Raadpleeg onze richtlijnen voor de community voor meer informatie over redenen waarom we accounts uitschakelen.

Ik kon mijn ogen nauwelijks geloven. Voorgoed van Facebook afgezwierd. Mijn professionele loopbaan en persoonlijke werkzaamheden mee ten onder. Desondanks las ik op internet genoeg artikels waarbij er gesproken wordt van een tijdelijke ban en waar er slechts overgegaan zou worden naar een permanente ban indien richtlijnen meermaals geschonden worden. In al die tijd dat ik Facebook zeer actief gebruikte ben ik geen één keer in de fout gegaan. Waar ik natuurlijk wel graag gezien voor was waren de betalingen die ik deed voor het plaatsen van advertenties.

Een nieuw Facebook-profiel aanmaken lijkt ook niet haalbaar omdat dit blijkbaar gekoppeld zou zijn aan naam, IP-adres, Wifi-netwerk, Laptop en Iphone waar je ooit op bent ingelogd...

Any tips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 18:16
Geen (rare) memes versturen met een semi-zakelijk account? Of is het daar te laat voor :+

Tjah, geen idee... als de meme echt tegen de policy was vrees ik dat je weinig kans hebt, anders dan hopen op coulance, maar zie maar eens met een mens van vleesch en bloed in gesprek te komen om daarom te vragen cq de situatie uit te leggen.

• jorissangers
Aan al mijn kennissen waar ik het aan laat zien zegt men : daar gaan ze u toch nooit voor afgooien... Via mijn persoonlijk profiel beheerde ik 2 facebookpagina's van zowel mijn werk, als van mijn eigen bedrijf...

En iemand van Facebook te pakken krijgen lijkt onmogelijk... enkel aangewezen op helpdesk, en alles leidt naar hetzelfde : uw account is uitgeschakeld.

Wat een macht...

• Nomisma
  • Laatst online: 20-08-2021
The_Admin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:08:
Geen (rare) memes versturen met een semi-zakelijk account? Of is het daar te laat voor :+

Tjah, geen idee... als de meme echt tegen de policy was vrees ik dat je weinig kans hebt, anders dan hopen op coulance, maar zie maar eens met een mens van vleesch en bloed in gesprek te komen om daarom te vragen cq de situatie uit te leggen.
Offtopic:
Memes worden ook gewoon op zakelijke accounts gepost, voor marketing doeleinden. :)
Ontopic:
@jorissangers, mogelijk is het al een schending van de AVG dat Facebook "ID-gegevens" vraagt. Afhankelijk van wat dit is. Vroegen ze je om een kopie van een paspoort, ID of rijbewijs op te sturen? Dit is vrijwel zeker illegaal. :)
Hoe kan ik de identiteit vaststellen wanneer iemand zijn/haar privacyrechten uitoefent?

Wanneer iemand zijn/haar privacyrechten bij u uitoefent, dan moet u checken of die persoon is wie hij of zij zegt te zijn. U wilt immers voorkomen dat u iemand toegang geeft tot de persoonsgegevens van een ander.

Geen kopie ID

Toch mag u voor dit doel bijna nooit een kopie van het identiteitsbewijs vragen. In de meeste gevallen zijn er namelijk minder ingrijpende manieren om iemands identiteit vast te stellen.
https://autoriteitpersoon...cyrechten/recht-op-inzage

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
jorissangers schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:13:
Aan al mijn kennissen waar ik het aan laat zien zegt men : daar gaan ze u toch nooit voor afgooien... Via mijn persoonlijk profiel beheerde ik 2 facebookpagina's van zowel mijn werk, als van mijn eigen bedrijf...

En iemand van Facebook te pakken krijgen lijkt onmogelijk... enkel aangewezen op helpdesk, en alles leidt naar hetzelfde : uw account is uitgeschakeld.

Wat een macht...
Tjah, misschien hard, maar wat je kennissen vinden is totaal niet relevant. En waar anderen wel/niet voor worden gebanned ook niet. Als ik 5 kennissen heb die vinden dat ik best 140 mag op de snelweg betekent dat ook niet dat ik geen boete kan krijgen. En het feit dat anderen ook te hard rijden en niet gepakt worden evenmin.

Ik snap dat het vervelend is, maar áls de meme tegen de policy is vrees ik dat je weinig kans hebt om de boel terug te draaien.

• Nomisma
The_Admin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Tjah, misschien hard, maar wat je kennissen vinden is totaal niet relevant. En waar anderen wel/niet voor worden gebanned ook niet. Als ik 5 kennissen heb die vinden dat ik best 140 mag op de snelweg betekent dat ook niet dat ik geen boete kan krijgen. En het feit dat anderen ook te hard rijden en niet gepakt worden evenmin.

Ik snap dat het vervelend is, maar áls de meme tegen de policy is vrees ik dat je weinig kans hebt om de boel terug te draaien.
Facebook dwingen tot gegevensvernietiging volgens de GDPR, X aantal dagen wachten (ik zou 90 aanraden), en vervolgens een nieuw account aanmaken is een optie. Dit werkt ook bij bijvoorbeeld Tinder. :)

• The_Admin
Nomisma schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Facebook dwingen tot gegevensvernietiging volgens de GDPR, X aantal dagen wachten (ik zou 90 aanraden), en vervolgens een nieuw account aanmaken is een optie. Dit werkt ook bij bijvoorbeeld Tinder. :)
Dit zou kunnen werken ja, al dacht ik dat ze bepaalde data wel mochten bewaren om juist tegen dit soort trucen te wapenen? Echter krijg je hiermee niet de rechten terug op die twee facebookgroepen? Die zijn nu een soort van 'orphaned'?

• Nomisma
The_Admin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Dit zou kunnen werken ja, al dacht ik dat ze bepaalde data wel mochten bewaren om juist tegen dit soort trucen te wapenen? Echter krijg je hiermee niet de rechten terug op die twee facebookgroepen? Die zijn nu een soort van 'orphaned'?
Dat klopt, die groepen krijg je daar niet mee terug.

• jorissangers
Nomisma schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

En hoe kan ik dat doen? Krijg ik daar wel reactie op denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGar
  • Laatst online: 01-02 13:20
Gister is de mijne, door een mijn inziens onschuldige foto en tekst, ook afgesloten. Evenals mijn Instagram account. Ik heb ter verificatie een foto van mijn rijbewijs opgestuurd en ben nu ook in afwachting van een reactie.

Mijn vader is een aantal maanden terug overleden. Hierover heb ik een aantal dingen gedeeld op beide kanalen en de reacties eronder zijn mij dierbaar en lees ik nog regelmatig terug.

Het account opzich is dus niet echt heel erg om te verliezen, maar wat hierboven benoemt is is voor mij wel wat belangrijker.

Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met een afgesloten account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:59
jorissangers schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:32:
[...]

En hoe kan ik dat doen? Krijg ik daar wel reactie op denken jullie?
Als jij op de correcte wijze deze gegevens opvraagt zullen ze daar op moeten reageren, facebook heeft daar een formulier voor: https://www.facebook.com/help/contact/540977946302970

Of je dit echter kan gebruiken als bypass om weer een nieuw account aan te maken terwijl je een perma ban hebt betwijfel ik wel, de meeste dienstverleners waarvan ik de systemen ken hebben daar beveiligingen voor.

Echter geeft Nomisma aan dat dit bij Tinder mogelijk wel werkt, al weet ik niet of dit getest is met een permanent gebanned account, normaal gesproken zit er een verschil tussen accounts die gedelete zijn zonder voorafgaand gebanned te zijn geweest en accounts die gedelete zijn na een ban.
Pagina: 1