Muis: goedkope Chinese Omron switches probleem

Pagina: 1
Acties:

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:39
Hallo, heb bijna 2 jaar een muis Logitech G502 hero. Probleem is dat de rechtermuis al een tijd random meerdere klikken registreert door de rechtermuis in te houden. (Algemeen bekend probleem zie hier en hier) Dat is irritant met aimen met een firstperson shooter.
De oorzaak zou zijn goedkope Chinese Omron switches.

Nu heb ik dan nog garantie, en kon mijn muis gratis vervangen voor een nieuwe exemplaar.
Maar ja, dat type muis staat bekend voor deze rechtermuis probleem.

De vraag is welke muizen hebben geen goedkope Chinese Omron switches?

Alle Logitec muizen hebben deze Chinese Omron switches

Razer Deathadder ook hetzelfde probleem

Corsair ook. (dit heb ik zelf ook ervaren)

Deze link wilde ik jullie niet onthouden:
De muis kun je hier online testen.

[ Voor 27% gewijzigd door Snake_Eye op 12-08-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Roccat? Die adverteren met optische switches vor de kone pro.
Heb er zelf ook een, hoef ook niet meer anders na meedere muizen gehad te hebben, meesten van logitech die extreme bouncing hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
vrilly schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:57:
Roccat? Die adverteren met optische switches vor de kone pro.
Heb er zelf ook een, hoef ook niet meer anders na meedere muizen gehad te hebben, meesten van logitech die extreme bouncing hebben
Hee bedankt voor je tip. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Lees nu net dit en hieren hier:

Razer optische switches
Razer gebruikt, in tegenstelling tot vele andere merken, geen Omron switches. In plaats daarvan fabriceert Razer eigen, optische switches voor gaming muizen.

[ Voor 43% gewijzigd door Snake_Eye op 14-08-2021 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StanTop
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-03-2024
90% van de markt gebruikt omron switches. Met name logitech gebruikt goedkope omrons. Deze omrons zijn recent bijgewerkt met een zilvere plating. Echter stelt dit het probleem van dubbleklikken uit naar een paar maanden later. Er zijn een paar fabrikanten die geen gebruik maken van omrons. Een paar uit mijn hoofd zijn: HyperX, Zowie, Vaxee, EndGameGear, razer en roccat. Optische switches van razer in het algmeen worden slechts als voldoende gezien, omdat zij niet dezelfde feedback geven als mechanical switches. Maar deze zijn immuun voor dubbelkliks, MITS je ze goed instelt. En als je een soldeerapparaat hebt, kan je makkelijk de switches vervangen in een muis. Ik heb het bij mijn oude deathadder namelijk ook gedaan en bij een g pro superlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
StanTop schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:51:
90% van de markt gebruikt omron switches. Met name logitech gebruikt goedkope omrons. Deze omrons zijn recent bijgewerkt met een zilvere plating. Echter stelt dit het probleem van dubbleklikken uit naar een paar maanden later. Er zijn een paar fabrikanten die geen gebruik maken van omrons. Een paar uit mijn hoofd zijn: HyperX, Zowie, Vaxee, EndGameGear, razer en roccat. Optische switches van razer in het algmeen worden slechts als voldoende gezien, omdat zij niet dezelfde feedback geven als mechanical switches. Maar deze zijn immuun voor dubbelkliks, MITS je ze goed instelt. En als je een soldeerapparaat hebt, kan je makkelijk de switches vervangen in een muis. Ik heb het bij mijn oude deathadder namelijk ook gedaan en bij een g pro superlight.
Bedankt voor je bericht. d:)b
Helaas heb ik geen soldeerbout, maar het is ook een heel gedoe om de hele Logitech muis uit elkaar te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Snake_Eye op 22-08-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Inderdaad de meeste gamers weten van het probleem.
Maar het is bij de meeste muizen 30min werk om de switches te vernieuwen.
Je koopt op ali voor een paar euro een zak vol van die dingen en 1x in het half jaar vernieuw je ze.

Is het slordig van de fabrikanten, ja.
Maar is het nou echt een groot probleem, nee

op YouTube staan honderden filmpjes per muis uitgelegd hoe je ze vervangt
Pagina: 1