Zie hier: nieuws: Reclame doorspoelen op tv is in België binnenkort niet meer mogelijk
Zelf zijn we nog niet helemaal klaar om de klassieke DVB-C gewoon uit de deur te doen:
Ik vraag me echter wel af of er op de markt geen losse STB's met enkele DVB-C tuners en CI+ interface te koop zijn. Dan kopen we zo'n decoder/STB, gooien daar een losse smartcard met CI+ interface in en klaar.
In essentie is dat vergelijkbaar met TV's met ingebouwde opnamefunctionaliteit. Alleen zijn daar vaak maar 1 of 2 tuners ingebouwd.
Zo kunnen we alle STB-functies behouden (EPG, 2 opnames+1live kijken) zonder reclame of streaming/casting perikelen.
Zelf zijn we nog niet helemaal klaar om de klassieke DVB-C gewoon uit de deur te doen:
- We kijken voornamelijk andere dingen dan films/series
- We vinden het comfortabel om doorheen de week programma's op te nemen en dan op andere momenten gewoon te bekijken en te bewaren
- Het streamen/casten van de tv-websites, vanop iPhone/iPad naar TV, is toch een potentieel gedoe. Je ploft in de zetel en dan ligt de GSM of tablet nog elders. Doorspoelen of pauzeren moet dan met de iPad/iPhone ipv de afstandsbediening, etc. De streams zijn ook overladen met niet-doorspoelbare reclame
Ik vraag me echter wel af of er op de markt geen losse STB's met enkele DVB-C tuners en CI+ interface te koop zijn. Dan kopen we zo'n decoder/STB, gooien daar een losse smartcard met CI+ interface in en klaar.
In essentie is dat vergelijkbaar met TV's met ingebouwde opnamefunctionaliteit. Alleen zijn daar vaak maar 1 of 2 tuners ingebouwd.
Zo kunnen we alle STB-functies behouden (EPG, 2 opnames+1live kijken) zonder reclame of streaming/casting perikelen.
[ Voor 7% gewijzigd door GigaTexel_BE op 12-08-2021 15:06 ]