Vraag

• djoowiee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08-2021
Hallo,

Ik heb een contract aangeboden gekregen van een bedrijf dat zijn main vestiging in Engeland heeft zitten. Ik zal hier dan vanuit Nederland gaan werken (Full remote). maar ik vind het nogal ingewikkeld hoe dit dan zit met belastingen en verzekeringen?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

djoowiee schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:22:
Hallo,

Ik heb een contract aangeboden gekregen van een bedrijf dat zijn main vestiging in Engeland heeft zitten. Ik zal hier dan vanuit Nederland gaan werken (Full remote). maar ik vind het nogal ingewikkeld hoe dit dan zit met belastingen en verzekeringen?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Alvast bedankt!
UK - NL tax treaty. Meer dan 183 dagen in land X en dat is waar je geacht wordt te betalen qua belasting en soc verzekeringen. In jouw geval dus NL zo te horen.

Dat heeft dus implicaties voor je werkgever in dat geval aangezien die in NL afdracht zal moeten doen.

Beste tip is: check dit met een professional want er zitten vrij veel haken en ogen aan.

Ben zelf om exact deze reden mezelf nu op een NL contract laten zetten zodat ik naar NL kan remigreren zonder al teveel gezeik voor zowel mezelf als werkgever (Die een NL vestiging heeft dus dat maakt t wat makkelijker).

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Wanneer je in Nederland meer dan de helft van het jaar de werkzaamheden uitvoert, moet de werkgever hier premies betalen (belasting etc.). In dat geval is een Nederlandse payroller een makkelijke (maar ook dure) optie: jij bent bij de payroller in dienst en zij versturen een factuur met al jouw kosten naar de UK werkgever. Vaak pakken ze een marge tussen de 10-15% per maand plus opstartkosten van een paar duizend euro.

Voor veel werkgevers is dat speelgeld, maar anderen vinden het te veel. Alternatief is dat je bij een Nederlands bedrijf in dienst gaat en zij de werkgever in UK factureren. Daar zitten meestal veel lagere kosten aan verbonden, bijvoorbeeld maximaal 500 euro per maand. Ben je op papier in dienst bij het Nederlandse bedrijf en zorgen zij voor de financiële afwikkeling van salaris, belastingen.