Beste Tweakers,
Heb sinds afgelopen vrijdag de melding dat mijn opslag pool 2 is gecrashed in mijn DS218 van synology.
Drie weken geleden overgestapt naar software pakket DSM 7 voor de rest gebruik ik mijn NAS niet intensief vooral foto backup en mijn free recordshop collectie erop gezet.
Heb al diverse smart scans gedaan en op synology gekeken naar mijn probleem.
Alleen kom ik er niet uit. Heb het volgende gelezen https://kb.synology.com/n...pool_repair?version=6#b_4 en daar staat dat ik bij mijn opslagpool overzicht ergens op de knop repareren moet drukken maar die zie ik niet.
Hieronder de SMART scan
:fill(white):strip_exif()/f/image/5UGROod0NhlUADF51smjEsvr.png?f=user_large)
Nu lijkt er als ik naar de resultaten kijk geen probleem.
Echter als ik bij de opslag pool kijk dan geeft hij het volgende aan:
/f/image/jxrpArjNtKKBLjH8WFyewJsm.png?f=fotoalbum_large)
Dus hij is gezond maar staat op alleen lezen en als ik hem op lezen en schrijven weer wil zetten (converteren) dan krijg ik een waarschuwing.
:fill(white):strip_exif()/f/image/S2VKS8lvDcrOTfRqZJZsA3Af.png?f=user_large)
Nu zijn mijn vragen:
Wat kan ik het beste doen?
Het lijkt erop alsof de HDD Western Digital Red WD60EFRX 6TB in orde is, klopt die indruk?
Hoe komt het dat er een fout is gemaakt ik was op vakantie (misschien, alleen foto's aan t syncen)
Moet ik hem converteren naar lezen en schrijven (is dit een risico?)
In mijn PC heb ik alles op een harde schijf staan dus de gegevens raak ik niet kwijt alleen dat duurt erg lang om weer met elkaar te synchroniseren
Ik heb nog 10 maanden garantie en de verkoper gaf al aan als je denkt dat ie defect is of niet naar behoren werkt stuur maar op RMA.
Heb sinds afgelopen vrijdag de melding dat mijn opslag pool 2 is gecrashed in mijn DS218 van synology.
Drie weken geleden overgestapt naar software pakket DSM 7 voor de rest gebruik ik mijn NAS niet intensief vooral foto backup en mijn free recordshop collectie erop gezet.
Heb al diverse smart scans gedaan en op synology gekeken naar mijn probleem.
Alleen kom ik er niet uit. Heb het volgende gelezen https://kb.synology.com/n...pool_repair?version=6#b_4 en daar staat dat ik bij mijn opslagpool overzicht ergens op de knop repareren moet drukken maar die zie ik niet.
Hieronder de SMART scan
:fill(white):strip_exif()/f/image/5UGROod0NhlUADF51smjEsvr.png?f=user_large)
Nu lijkt er als ik naar de resultaten kijk geen probleem.
Echter als ik bij de opslag pool kijk dan geeft hij het volgende aan:
/f/image/jxrpArjNtKKBLjH8WFyewJsm.png?f=fotoalbum_large)
Dus hij is gezond maar staat op alleen lezen en als ik hem op lezen en schrijven weer wil zetten (converteren) dan krijg ik een waarschuwing.
:fill(white):strip_exif()/f/image/S2VKS8lvDcrOTfRqZJZsA3Af.png?f=user_large)
Nu zijn mijn vragen:
Wat kan ik het beste doen?
Het lijkt erop alsof de HDD Western Digital Red WD60EFRX 6TB in orde is, klopt die indruk?
Hoe komt het dat er een fout is gemaakt ik was op vakantie (misschien, alleen foto's aan t syncen)
Moet ik hem converteren naar lezen en schrijven (is dit een risico?)
In mijn PC heb ik alles op een harde schijf staan dus de gegevens raak ik niet kwijt alleen dat duurt erg lang om weer met elkaar te synchroniseren

Ik heb nog 10 maanden garantie en de verkoper gaf al aan als je denkt dat ie defect is of niet naar behoren werkt stuur maar op RMA.