• Virtual21
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Afgelopen weken heb ik samen met mijn vriendin een hypotheek afgesloten bij de ABN AMRO. Wij hebben ervoor gekozen om dit via een adviseur van de ABN AMRO te regelen. Inmiddels een aantal weken geleden hebben wij de definitieve offerte via hun internetbankieren platform gekregen. Via internetbankieren hebben wij vervolgens deze definitieve offerte digitaal ondertekend (via "takenlijst" voor wij bekend is met internetbankieren van de ABN AMRO). Daarna hebben we een aantal dagen later van hen een briefje in de post gekregen met kort in 2/3 zinnen "je hebt de offerte ondertekend, je kunt nu naar de notaris".

Echter, nu hebben wij zelf geen (digitaal) getekende versie van de definitieve offerte in ons bezit. Na het digitaal ondertekenen was deze weg en er is nu geen mogelijkheid meer om hem te downloaden oid. Ik vind dit zelf best vreemd voor zo'n belangrijk document. De adviseur van de ABN AMRO geeft aan dat het lastig/niet mogelijk is om dit document alsnog te ontvangen. Hij is intern nog aan het kijken of dit alsnog kan, maar we zijn inmiddels een aantal weken verder en ik heb zelf het idee dat dit niet gaat lukken en we een beetje aan het lijntje worden gehouden.

Zijn er andere mensen op dit forum die ervaring hebben met het digitaal ondertekenen van de definitieve offerte van een hypotheek bij de ABN AMRO of misschien een andere partij?

Zouden jullie voldoende comfort halen uit alleen het "briefje" of toch ook de getekende definitieve offerte willen ontvangen?

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:22
Persoonlijk geen ervaring mee maar wel als financieel adviseur gewerkt, altijd de offerte opvragen plus de voorwaarden. Hoe kan je anders weten, wat je hebt afgesloten. Op bepaalde (moeilijke) momenten is het altijd handig om na te lezen, bijvoorbeeld bij overlijden, scheiden of bij oversluiten, verlengen etc.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Vorig jaar heb ik ook een hypotheek bij de ABN afgenomen, en had toen veel mail contact met de adviseur. Ik heb nog eens die mails terug gekeken en daar kreeg ik van hem het document als PDF bijlage toegestuurd met de vraag of ik dit wilde ondertekenen via de internet bankieren omgeving.

Overigens vreemd dat hij de documenten niet kan terughalen, want het lijkt mij dat hij ook de gene is die het document erin zet voor ondertekening.

...

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
Het document wordt via een platform aangeboden aan je notaris. Deze heeft hem als goed is ondertussen in bezit. Duurde bij mij 2 werkdagen. Je kan je notaris bellen of hun even een kopie willen toesturen alvorens je het laat passeren.

• Virtual21
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel een ongetekende versie van de definitieve offerte in mijn bezit. Hierin kan ik de voorwaarden en dergelijke teruglezen. Ik heb dus alleen niet de via het digitaal bankieren ondertekende versie van het document in mijn bezit.
Basti504 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:16:
Vorig jaar heb ik ook een hypotheek bij de ABN afgenomen, en had toen veel mail contact met de adviseur. Ik heb nog eens die mails terug gekeken en daar kreeg ik van hem het document als PDF bijlage toegestuurd met de vraag of ik dit wilde ondertekenen via de internet bankieren omgeving.

Overigens vreemd dat hij de documenten niet kan terughalen, want het lijkt mij dat hij ook de gene is die het document erin zet voor ondertekening.
Heb jij toen de digitaal getekende versie nog gekregen (of een certificaat van digitaal tekenen oid)? Of ook alleen het briefje dat de getekende offerte is ontvangen?
badboyqxy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:22:
Het document wordt via een platform aangeboden aan je notaris. Deze heeft hem als goed is ondertussen in bezit. Duurde bij mij 2 werkdagen. Je kan je notaris bellen of hun even een kopie willen toesturen alvorens je het laat passeren.
Ook de notaris heeft een ongetekende versie van het document ontvangen (vond ik wederom best vreemd).

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dit lijkt me dan wel een manco in het proces. Ik zou ook de ondertekende offerte willen ontvangen / downloaden. Ik vind het ook terecht dat je dit aan je adviseur hebt gevraagd.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Virtual21 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:04:
Heb jij toen de digitaal getekende versie nog gekregen (of een certificaat van digitaal tekenen oid)? Of ook alleen het briefje dat de getekende offerte is ontvangen?
Ja enkel een brief dat ik de offerte (digitaal) ondertekend heb, voor het daadwerkelijk afsluiten van de hypotheek moest ik hem bij de notaris ondertekenen. Die brief kan ik ook terugzien op de internet bankieren omgeving, net als een bevestigingsbrief dat ik de hypotheek ondertekend heb bij de notaris.

...

Pagina: 1