E-mailhosting met domein

Pagina: 1
Acties:
  • 1.797 views

Vraag

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mijn verlenging bij PCExtreme komt er weer aan en ik ben eens aan het kijken om over te stappen. Het voornaamste gebruik is een e-mailadres met mijnnaam.nl en wat forwards / catch-all op dat domein. De e-mail lees ik via POP3 in Gmail; qua privacy weer een heel ander verhaal, maar dat terzijde.

Daarnaast heb ik een statische placeholder website (lees: enkele pagina) en heb ik ook andere domeinextensies, e.g. mijnnaam.com. Die andere extensies wil ik wel behouden, maar hoeven niet per se te redirecten.

Lang lang geleden zat ik bij een hoster waarbij mail soms niet aankwam en dus overgestapt naar PCExtreme. Daar heb ik nooit echt problemen mee gehad, dus liefst zou ik nu niet overstappen, maar ik betaal al twee jaar TWS-prijzen en die zijn wel erg hoog voor mijn use case.

Heeft iemand tips? In Sohosted gaat verder als Yourhosting en nieuws: Hostingbedrijf PCextreme gaat verder als Versio las ik over Cloud86 en Vimexx. Dat lijken nu de voornaamste kandidaten. Nadeel van Vimexx is dat zij van Team.Blue zijn, dus misschien liggen daar ook prijsverhogingen in het verschiet. Idealiter blijf ik ergens langere tijd namelijk.

Heeft een van jullie ervaring met e-mail bij één van die partijen? Tevreden?

PCExtreme biedt ook een e-mail only pakket aan. Dat is misschien ook een optie daar of elders.

Een optie als Office365 met domein lijkt me voor nu te veel voeten in de aarde hebben. Gmail wil ik nog wel even handhaven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Kijk eens naar https://www.xxlhosting.nl/ , niet de goedkoopste, maar wel heel vriendelijk en goede service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Antagonist (helaas sinds kort van One) werkt al 13 jaar prima.

Verder positieve verhalen
Cloud86 en mijn.host zijn nog zelfstandig.

123-webhost in verleden goede ervaring meer begon toen met opslag wat achter te lopen.

Hangt ook af van hoeveel opslag je nodig hebt en voorkeur welk paneel (plesk, directadmin,...).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:34
Cloud86 als het goedkoop moet, maar XXLhosting als je gewoon goede service wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:50

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Ik ben sinds vorig jaar wel overgestapt naar Exchange Online van Office 365. Nooit meer dat gekut met IMAP/POP en makkelijk in te stellen.

Domein heb ik bij Strato lopen á €4,80 per jaar (1e jaar voor €0,60)

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Ik ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterkeronline
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-03 16:49
Het emailpakket van Weboke is ook prima, de prijs-kwaliteitverhouding is daar wat mij betreft perfect. Overigens ook veel goede dingen gehoord over Cloud86 ja, wat betreft Vimexx ben ik voorzichtig, ook ik vertrouw hosters die onderdeel van zo'n partij zijn niet meer. Te veel slechte ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartdb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 10:56
Hmm hoor net dat een kennis van mij dat de prijs van Antagonist omhoog gaat:

Je neemt bij ons het hostingpakket Slim xxxxxxx af. Daarvan verandert het tarief bij de eerstvolgende verlenging op 21 februari 2023. Het wordt dan € 107,88 per jaar exclusief btw in plaats van € 74,88.

Waarom het tarief wijzigt
De prijs van onze hosting bleef de afgelopen 7 jaar gelijk. Daar hebben we ons altijd voor ingezet. Onze kosten namen echter gaandeweg toe. Denk aan energie, kantoorruimtes en datacenters. Ook stegen de lonen en werd zowel hardware als software duurder.

Gewoon goed geregeld
Jij verdient de beste ervaring. We investeren daarom voortdurend in nieuwe technieken en service. Hierdoor staat de ontwikkeling van je pakket nooit stil en kwamen er veel verbeteringen bij. Zo is je website in goede handen bij één van de best geteste webhosters van Nederland.

Ruimere specificaties
We hebben onze pakketten onlangs een update gegegeven. Daarmee zijn enkele specificaties verbeterd. Zo krijg je onder andere meer opslag en backups. Dit hebben we al aan je pakket toegevoegd, zodat je er direct gebruik van kunt maken.

Voorheen Vanaf nu
Schijfruimte 25 GB (SSD) 50 GB (SSD)
Bandbreedte 1 TB 2 TB
Automatische backups 1 week terug 2 weken terug
Max. mails per dag 500 1.000
Serverplatform Generatie 4 Generatie 5
Tarief per maand € 6,24 € 8,99
Door deze wijzigingen ben je verzekerd van snelle, veilige en betrouwbare hosting. Ook kun je altijd rekenen op de laatste updates en de klantvriendelijke service van onze helpdesk. Onze hoge kwaliteit dienstverlening blijft hiermee gewaarborgd.

Dus ook maar even aan het kijken. Wordt zo toch wel wat duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:28

jurroen

Security en privacy geek

bartdb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:24:
Hmm hoor net dat een kennis van mij dat de prijs van Antagonist omhoog gaat
Tsja, ook overgenomen door een investeringsgroep.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
bartdb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:24:
Dus ook maar even aan het kijken. Wordt zo toch wel wat duur
Vervelend, maar in dit topic is dat een beetje offtopic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.