[Ziggo] DVB-C Digitale radio ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17
Hier even wat korte ervaringen die denk ik anderen goed kan helpen.

Het gaat hier om deze tuner:
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35264
Check je wandcontactdoos. Zit er al een kabel in je TV uitgang? Dan heb je wellicht een COAX splitter nodig, want je kunt niet meer de radio uitgang gebruiken. Die kan je hier ook bestellen.

Aantal 1
Kleur Zwart
Dimensies 3,5cm (hoogte), 15cm (breedte), 13,5cm (diepte)
Accessoires afstandsbediening, 2X AA batterijen, power adapter, tulp kabel
Merk Quantis
Garantie 2 jaar
Het is belangrijk dat je inderdaad het TV signaal (een splitter zonder DVB-C filter) gebruikt.
Als je een splitter gebruikt, is het belangrijk 2x TV out te hebben. Ziggo levert nu de Braun POA 01-B.
Echter voor deze toepassing zou een oude splitter ook prima werken, zelfs die van 1-1000 MHz.

Dit kastje heeft ook een ANT-IN en ANT-OUT functie, echter werkt deze zeer slecht of laat geen retour signalen door, voor TV on-demand bijvoorbeeld.

En voor de duidelijkheid, want deze vragen krijg ik ook steeds.
- Dit 'kastje' is GEEN FM ontvanger
- Dit 'kastje' is GEEN DAB of DAB+ ontvanger
- Dit 'kastje' is GEEN internet radio
- Dit 'kastje' is WEL een DVB-C ontvanger.
Waar een provider TV en/of audio(radio) op de carriers op de kabel kan zetten.

En oude TV+Radio splitter werkt niet, want:
Op de radio uitgang van de splitter komt alleen 80-120 MHz door, de oude analoge FM signalen.
De digitale TV en/of Radio signalen worden op deze uitgang geblokkeerd.

Voor de techneuten:
Hier een screenshot van het hele spectrum:
http://x264.nl/dump/ziggo...ctrum_full-2020-04-08.jpg

En hier een wat breder spectrum (ook wat ouder) waar je de onderdrukking van de radio signalen ziet op de TV uitgang:
http://x264.nl/dump/ziggo...019-05-13-zoomed-view.jpg

Ik zal binnenkort een nieuw spectrum view maken, wanneer de analoge signalen na 14 september off air zijn gehaald.
De uitgang naar de internet modem laat wel alle signalen door, de modems hebben zelf filters onboard.
Deze kunnen ook uitgeschakeld worden wanneer straks de volledige onderkant van het spectrum inclusief oude FM band gebruikt gaat worden.

Let op: Daarom moeten AOP en/of splitters vaak vervangen worden met Docsis 3.1 internet!
Digitale radio werkt prima op de huidige TV uitgang.

Een splitter 5-2000Mhz zonder filtering is het beste als jouw AOP alle huidige filtering al doet.
Echter is straks alles digitaal en zijn er alleen lokale spectrum filters nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17
En alvast een vraag:
The Eagle in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
The Eagle schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:51:
Iemand toevallig al die ziggo radiotuner in huis die wat voor me zou willen testen? Ben benieuwd of dat ding na aan / uit cq stroomloos zetten weer naar de zender gaat waar ie het laatste op stond.
Bij uit/aan via afstandsbediening werkt dit wel.

Stroom eraf/erop krijg je zo/andere keer een antwoord, of van iemand die meeleest.
Ik heb zelf niet zo'n kast.

Update: Na stekker eruit, stond op NH Radio, stekker er weer in en aangezet, nog steeds op NH Radio.
(Stekker er korte tijd uit geweest.)

[ Voor 10% gewijzigd door neeecht op 11-08-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Thnx voor de uitleg :)

Ik was na gisteren, afsluiting, al aan t zoeken naar een vervanging..

Wat een gek%@% zeg -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:53
off topic:
in plaats van de hierboven bedoelde radio ontvanger wil ik een humax 5300 gaan gebruiken om radio te luisteren, zodra analoge radio van de kabel verdwijnt. de humax heb ik sinds ik vorige jaar tijdelijk mijn abonnement heb aangepast om een start xxl verbinding (toen 100/10) te krijgen. op dat moment heb ik hem niet gebruikt want ik had al 2 humaxen met een ingebouwde harddisk. voordeel van de 5300 boven de radio ontvanger is dat ik alle radiozenders van ziggo kan luisteren en dat zijn er meer dan 61 (zolad bij de radio ontvanger). de 5300 sluit ik niet aan met hdmi maar alleen met coax antenne en coax optisch digitaal geluid uit op de stereo receiver. omdat er geen harddisk in de 5300 is ingebouwd is hij ook lekker stil en zuinig. (vergeleken met de 2 andere humaxen (5050 & 5200))
btw: eergisteren hiervoor de oorspronkelijk geleverde humax geinstalleerd, maar die deed het maar een half uurtje. vervolgens gebeld met ziggo, en vandaag de vervanger ontvangen en geinstalleerd. kosteloos vervangen vanwege bruikleen. helemaal blij !

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 02-09-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

neeecht schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:18:
En alvast een vraag:
The Eagle in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[...]

Bij uit/aan via afstandsbediening werkt dit wel.

Stroom eraf/erop krijg je zo/andere keer een antwoord, of van iemand die meeleest.
Ik heb zelf niet zo'n kast.

Update: Na stekker eruit, stond op NH Radio, stekker er weer in en aangezet, nog steeds op NH Radio.
(Stekker er korte tijd uit geweest.)
Thanks voor de update :)
FM radio via de kabel werkt hier vooralsnog, maar dan is dit dus het alternatief.

Doorlussen van een decoder naar een TV moet je trouwens nooit doen. Wat je ervaart geldt ook voor normale DVB-C decoders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)