Mijn vraag ik heb een Ziggo Connect Box. en de verbinding valt regelmatig weg.
Ik heb bv. Ziggo direct aangesloten op mijn PS4.
Na ieder potje Fifa21 is de verbinding met EA en PSN even weg. Na ongeveer 2/3 minuten kan hij weer een verbinding maken.
Ook via wifi op mijn telefoon kan hij ineens geen sites laden in de browser. Meestal nadat ik even de telefoon niet gebruikt had en weer verder ga in de browser. het maakt niet uit of ik wifi direct via ziggo box of via een apart access point heb.
Het gekke is dat de verbinding op het moment dat het uitvalt nog wel werkt op andere apparaten.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Mijn conclusie is dat het de ziggo box moet zijn, maar ik weet niet wat ik daarin kan aanpassen om dit probleem te verhelpen.
...
Relavante hardware
Ziggo modem box, direct aangesloten op contact punt.
directe kabel naar PS4
kabel naar network switch voor andere plekken in huis. (daar zitten max zo'n 10 appareten op (switches, nas, laptop e.d.)
Iphone, Imac
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kabels vervangen,
Signaalversterker plaatsen
Minder apparaten tegelijkertijd aanzetten.
Firewall van ziggo box uitzetten
Ik heb bv. Ziggo direct aangesloten op mijn PS4.
Na ieder potje Fifa21 is de verbinding met EA en PSN even weg. Na ongeveer 2/3 minuten kan hij weer een verbinding maken.
Ook via wifi op mijn telefoon kan hij ineens geen sites laden in de browser. Meestal nadat ik even de telefoon niet gebruikt had en weer verder ga in de browser. het maakt niet uit of ik wifi direct via ziggo box of via een apart access point heb.
Het gekke is dat de verbinding op het moment dat het uitvalt nog wel werkt op andere apparaten.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Mijn conclusie is dat het de ziggo box moet zijn, maar ik weet niet wat ik daarin kan aanpassen om dit probleem te verhelpen.
...
Relavante hardware
Ziggo modem box, direct aangesloten op contact punt.
directe kabel naar PS4
kabel naar network switch voor andere plekken in huis. (daar zitten max zo'n 10 appareten op (switches, nas, laptop e.d.)
Iphone, Imac
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kabels vervangen,
Signaalversterker plaatsen
Minder apparaten tegelijkertijd aanzetten.
Firewall van ziggo box uitzetten