Vraag

• henri1982
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-09 09:36
Mijn vraag ik heb een Ziggo Connect Box. en de verbinding valt regelmatig weg.

Ik heb bv. Ziggo direct aangesloten op mijn PS4.
Na ieder potje Fifa21 is de verbinding met EA en PSN even weg. Na ongeveer 2/3 minuten kan hij weer een verbinding maken.

Ook via wifi op mijn telefoon kan hij ineens geen sites laden in de browser. Meestal nadat ik even de telefoon niet gebruikt had en weer verder ga in de browser. het maakt niet uit of ik wifi direct via ziggo box of via een apart access point heb.

Het gekke is dat de verbinding op het moment dat het uitvalt nog wel werkt op andere apparaten.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Mijn conclusie is dat het de ziggo box moet zijn, maar ik weet niet wat ik daarin kan aanpassen om dit probleem te verhelpen.

...
Relavante hardware
Ziggo modem box, direct aangesloten op contact punt.
directe kabel naar PS4
kabel naar network switch voor andere plekken in huis. (daar zitten max zo'n 10 appareten op (switches, nas, laptop e.d.)
Iphone, Imac

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kabels vervangen,
Signaalversterker plaatsen
Minder apparaten tegelijkertijd aanzetten.
Firewall van ziggo box uitzetten

Beste antwoord (via henri1982 op 14-08-2021 07:56)

• Hubert
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

oplossing modem in bridge zetten en een fatsoenlijke router ertussen..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

Brahiewahiewa

boelkloedig

henri1982 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:48:
...
Het gekke is dat de verbinding op het moment dat het uitvalt nog wel werkt op andere apparaten...
Klinkt alsof je telefoon en je PS4 hetzelfde ip-adres gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• henri1982
IP adressen worden dynamisch toegekend door het modem.
Zover ik kan zien hebben alle apparaten een uniek IP.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:24
Geef aub eens schematisch weer hoe de boel is aangesloten. Dus vanaf het AOP (Abonnee Overname Punt) in woonkamer of meterkast en inclusief coax versterker, splitters, kabels (+lengtes en type), welke connectoren, etc. Liefst nog een paar foto's ter illustratie.

Heb je in het modem al eens gekeken naar de signaalwaarden die binnenkomen, op welke frequenties die zitten en hoe de signaal-ruis verhoudingen er uit zien? Verder kun je ook nog kijken naar fouten (voor en na RS), en naar mogelijk optreden van T3 of T4 errors.

Inloggen op de Connectbox: Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, ....

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

henri1982 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Het gekke is dat de verbinding op het moment dat het uitvalt nog wel werkt op andere apparaten.
Als dat zo is, ligt de conclusie dat het aan je modemrouter ligt juist niet voor de hand.

Wat je hier beschrijft is dat na iedere keer een bepaald stuk software draaien op een apparaat, dat apparaat even geen verbinding kan maken met een specifieke website. Dat klinkt als een issue dat volledig in (software van) dat apparaat ligt.

Even ter verduidelijking: je zegt dat je ook verbinding verliest op je telefoon. Is dat dan ook specifiek nadat je op de Playstation FIFA gespeeld hebt? Of op andere momenten. In dat laatste geval is het hoogstwaarschijnlijk een losstaand probleem.

Soittakaa Paranoid!

• Nielless
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:46

Nielless

Born at a very young age.

Heb je toevallig geen Horizon Box waar je ook een internetkabel ingeplugt hebt? Die deelt dan ook via DHCP adressen uit namelijk.

XBL: Nielless // STEAM: Nielles

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hubert schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:35:
Want @dion_b heeft ongelijk? Het ligt toch aan de router?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Brahiewahiewa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Want @dion_b heeft ongelijk? Het ligt toch aan de router?
Kan evengoed dat die connectbox door een bepaald iets gestoord wordt. Waardoor even op die netwerk aansluiting geen verbinding is. ergo de connectbox staat niet bekend als de meest stabiele router modem.
(er waren bv ook issues met UDP-pakketjes dacht ik die ze via een firmware-update hebben verholpen.)

Door hem op bridge te zetten en een andere router te proberen kan je dat uitsluiten.
Ik draai zelf al jaren met Ziggo altijd me modems in bridge met eigen apparatuur er achter.
Nooit dit soort vage problemen ondervonden. En ik ben al +\- 20 jaar klant :)

[Voor 8% gewijzigd door Hubert op 12-08-2021 15:28]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hubert schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:25:
[...] En ik ben al +\- 20 jaar klant :)
Dus je hebt je al 20 jaar niet in de kwaliteit van ziggo modems verdiept?
ik ben pas 15 jaar klant en heb altijd het ziggo modem gebruikt. Nooit DHCP of UDP problemen gehad

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Brahiewahiewa schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Dus je hebt je al 20 jaar niet in de kwaliteit van Ziggo modems verdiept?
Ik ben pas 15 jaar klant en heb altijd het ziggo modem gebruikt. Nooit DHCP of UDP problemen gehad
Nee klopt. Omdat ik altijd zelf de controle wilt hebben over mijn router en netwerk / firewall instellingen.

Ik ben blij dat jij geen problemen hebt gehad, maar jou use case zal dan ook verschillen met die van de mijne. En daar is uiteraard niks mis mee. Echter vaak genoeg bij vrienden ook problemen opgelost door modem in bridge te laten functioneren en een andere router er tussen te zetten. Dat gezegd hebbende zie ik nu ook wel dat het tegenwoordig voor de normale gebruiker prima kan werken. Al was dat een aantal jaar terug wel anders.. Lees horizon box als modem en router bv...

[Voor 5% gewijzigd door Hubert op 12-08-2021 16:37]

• henri1982
Hubert schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:35:
Ik wist niet dat dit kon. Ziggo gebeld. Mijn AP nu als router in gebruik en geen problemen meer.

• henri1982
Nielless schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:04:
Heb je toevallig geen Horizon Box waar je ook een internetkabel ingeplugt hebt? Die deelt dan ook via DHCP adressen uit namelijk.
Nee die heb ik eenmalig gebruikt om het abonnement te activeren, maar ik vind dat echt een onding. Vreet energie (wordt er warm) en is traag.
Horizon box Is nu niet aangesloten.

• henri1982
dion_b schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:03:
[...]

Als dat zo is, ligt de conclusie dat het aan je modemrouter ligt juist niet voor de hand.

Wat je hier beschrijft is dat na iedere keer een bepaald stuk software draaien op een apparaat, dat apparaat even geen verbinding kan maken met een specifieke website. Dat klinkt als een issue dat volledig in (software van) dat apparaat ligt.

Even ter verduidelijking: je zegt dat je ook verbinding verliest op je telefoon. Is dat dan ook specifiek nadat je op de Playstation FIFA gespeeld hebt? Of op andere momenten. In dat laatste geval is het hoogstwaarschijnlijk een losstaand probleem.
Nee uitval op telefoons, laptop (kabel) etc staan los van fifa spelen. Dus dat zou betekenen dat er op al die apparaten ineens problemen zijn terwijl die met een vorige connectbox nog goed werkten. Vandaar dat ik toch echt de connect box verdacht.

• henri1982
Masimo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:53:
Geef aub eens schematisch weer hoe de boel is aangesloten. Dus vanaf het AOP (Abonnee Overname Punt) in woonkamer of meterkast en inclusief coax versterker, splitters, kabels (+lengtes en type), welke connectoren, etc. Liefst nog een paar foto's ter illustratie.

Heb je in het modem al eens gekeken naar de signaalwaarden die binnenkomen, op welke frequenties die zitten en hoe de signaal-ruis verhoudingen er uit zien? Verder kun je ook nog kijken naar fouten (voor en na RS), en naar mogelijk optreden van T3 of T4 errors.

Inloggen op de Connectbox: Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, ....
De simpelste variant waarbij het probleem er was

AOP in woonkamer
Splitter voor data en tv
Technetix RLA kabel (1m) vanuit datapuntnaar modem
Cat6 kabel van modem naar ps4

Daar had ik al WiFi en ps4 problemen

Normaal zit er ook na cat6 kabel naar wantvontacdoos die richting patchpane gaat en daar dus meerdere apparaten via kabel verbindt, maar problemen ontstonden ook zonder dat die op de connect box was aangesloten.

Ik weet helaas niet hoe ik de signaalwaarden moet interpreteren. Heeft het nog zin dit te posten nu de box in bridge modus staat?

• henri1982
Voor de zekerheid. Oplossing die werkte was de connect box in bridge modus laten zetten en eigen router gebruiken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee