Members only: Bevat wat herleidbare info
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Daar staat geen woord Spaans tussen en lijkt me zo duidelijk als wat, als dit in je overeenkomst staat.Early Leaver: Als het dienstverband van wernemer wordt beïndigd in onderling overleg tussen werknemer en werkgever
Ontslag nemen is toch niet in onderling overleg? Dat is vanaf één kant, namelijk vanuit de werkgever.loewie1984 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:45:
Als je besluit uit dienst te gaan, gaat dat toch altijd in onderling overleg? Pas wanneer je op staande voet ontslagen wordt lijkt me dit een ander verhaal.
Hoe kun je anders in een overleg besluiten uit elkaar te gaan. Dat moet van een kant komen, maakt dat dan uit welke kant of heeft alleen de werkgever het alleenrecht hierop? Lijkt me nogal krom.
Kortom: Een vaststellingsovereenkomst. Je bent hier dus altijd een bad leaver tenzij de werkgever van jou af wil. Dan wordt het gebruikt als verkapte afkoopsom (een sigaar uit eigen doos).ex87 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:11:
Precies, zo begrijp/lees ik het ook. Onderling overleg is:
Werkgever: "Wij denken dat je niet meer bij ons past"
Werknemer: "Nee, dat had ik ook al gemerkt.. wat bieden jullie aan?"
Werkgever: "Wat als je uit dienst gaat per x"
Werknemer: "Ja, klinkt goed wat spreken we af over de volgende lopende zaken"
Op staande voet, zelf ontslag nemen etc, valt voor mij allemaal onder 'bad leaver'.
[ Voor 16% gewijzigd door downtime op 12-08-2021 00:22 ]
[ Voor 30% gewijzigd door FireAge op 12-08-2021 17:15 ]
Lijkt me niet verenigbaar met:ontslag op eigen verzoek
in onderling overleg tussen werknemer en werkgever
Als dit zo is, dan is het wel zuur, al met al gaat het inmiddels wel om een half jaar salaris die verdampt. Ik had dit natuurlijk bij aankoop expliciet moeten vragen in plaats van aannemen..FireAge schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 02:24:
Standaard is good/medium(early in jouw geval)/bad.
Good is na verkoop, bij gerechtigd pensioen of na overlijden.
Medium is bij stoppen van de baan buiten jouw bewezen eigen schuld om (verzoek weekgever, invaliditeit, afsplitsing en verkoop van je functie/afdeling)
Bad is bij stoppen van de baan door jouw schuld. (Zelf ontslag nemen, ontslag op staande voet vanwege reden X, etc)
Zelf weg willen is eigenlijk altijd bad, dat is de hele reden voor de constructie. Zorgen dat er een gouden kooi is, zonder daar voor te hoeven betalen. Er wordt pas betaald door een nieuwe eigenaar. En die gouden kooi kan flink glimmen, afhankelijk van hoeveel je hebt ingelegd.
Dat ligt helemaal aan de afsprakenFreakNL schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:11:
En ik dacht dat een leasebak een gouden kooi was.
Ga er maar vanuit dat het zo is. Ook nog de vraag: wie zegt dat het bedrijf 5x zo veel waard is? Bierviltjesberekening? Of bij een theoretische verkoop? Jaarlijks vastgesteld? Of gekeken naar een jaarverslag, en gekeken wat de waarde van het eigen vermogen is, en daar een gedeelte van?yourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:31:
[...]
Als dit zo is, dan is het wel zuur, al met al gaat het inmiddels wel om een half jaar salaris die verdampt. Ik had dit natuurlijk bij aankoop expliciet moeten vragen in plaats van aannemen..
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Och, het is "maar" een half jaarsalaris. Dat kun je met een goede switch wel terugverdienen in een paar jaar. Je hebt het zoals @FreakNL zegt nog niet in handen gehad, dus je gaat het ook niet missen. Zie het maar zo, je had ook bitcoins kunnen kopenyourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 07:31:
[...]
Als dit zo is, dan is het wel zuur, al met al gaat het inmiddels wel om een half jaar salaris die verdampt. Ik had dit natuurlijk bij aankoop expliciet moeten vragen in plaats van aannemen..
In dit geval is er nog geen marktprijs.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:01:
Das zuur zeg. Meestal zit daar een maximale termijn aan. Mijn vrouw heeft hier bijvoorbeeld 3 jaar aan hangen. Daarna mag ze gewoon tegen marktprijs verkopen.
Die zin is het belangrijkste in je betoog.Malandro schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:30:
Wat raar dat het wel in goed overleg is wanneer de werkgever het gesprek start, maar niet wanneer de werknemer aangeeft het niet meer naar zijn zin te hebben.
TS geeft aan dat hij binnenkort van werkgever wil veranderen en dat hij al in gesprek is met leidinggevende. Er is daardoor al overleg met een signaal waaruit blijkt dat werknemer niet meer op zijn plek zit.
Wat heeft leidinggevende aangeboden aan TS om dit te verbeteren? Misschien helemaal niets en is het voor zowel TS als werkgever duidelijk dat ontslag het beste is..
Je maakt het nu met wat omzwervingen wel heel ruim.President schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:40:
In overleg is inderdaad ruim. Dat is als je met je leidinggevende in overleg gaat over dat je bijvoorbeeld uitdaging mist of dat werkgever Y werknemers 500 euro bruto per maand extra betaalt. Vervolgens kan je met je leidinggevende in overleg gaan over wat er mogelijk is in de organisatie en kan de werkgever dus eventueel aanpassingen verrichten. Als na een tijdje blijkt dat dat niet het gewenste effect heeft ga je weer in gesprek, waarin je dan met elkaar tot de conclusie komt dat je bij de huidige werkgever niet op je plaats zit.. en dat je dus rond gaat kijken.
Dat is in overleg met de werkgever.
Aangeven dat je ontslag gaat indienen is geen overleg.
TS had beter gewoon een gesprek met de leidinggevende voordat hij deze mededeling deed om met de leidinggevende in een half uurtje overleg tot de conclusie te komen om dat hij beter rustig op zoek kan gaan naar een andere baan. Dat hij weinig energie krijgt van de baan, dat hij uitdaging mist, etc.
Normaliter heb je in zulke overeenkomsten een aanbiedingsplicht (en niet eens een verkooprecht / plicht), maar daarvoor moeten we de inhoud van de participatieovereenkomst kennen.phYzar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:57:
Ben je verplicht ze aan je werkgever terug te verkopen dan? Kun je ze niet aan een collega verkopen?
Klopt, ik heb inderdaad een aanbiedingsplicht op het moment dat je uit dienst gaat, wat voor wijze dan ookgorgi_19 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:58:
[...]
Normaliter heb je in zulke overeenkomsten een aanbiedingsplicht (en niet eens een verkooprecht / plicht), maar daarvoor moeten we de inhoud van de participatieovereenkomst kennen.
[ Voor 4% gewijzigd door yourney op 12-08-2021 09:13 ]
Maar je bent nu nog wel in dienstyourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:00:
[...]
Klopt, ik heb inderdaad een aanbiedingsplicht op het moment dat je niet meer in dienst bent.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Nee, er is daar echt geen sprake van overleg. De werknemer heeft aangegeven ontslag te nemen en de werkgever heeft het geaccepteerd. Dat ze niet met een tegenbod komen betekent niet dat er overleg heeft plaats gevonden.Helixes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:02:
Okee, mijn tip: vraag een échte jurist.
In onderling overleg is niet echt een juridische term. Denk bijvoorbeeld aan:
Jij: "Ik neem ontslag."
Werkgever: "Okee."
Hier was sprake van onderling overleg.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Werkgever: "Jij krijgt ontslag."Helixes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:02:
Euh ja..?PolarBear schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:23:
[...]
Werkgever: "Jij krijgt ontslag."
Jij: "Okee."
Als je dat omdraait, is het dan ook onderling overleg?
[ Voor 8% gewijzigd door StecaGrid op 12-08-2021 10:57 ]
Dat is inderdaad een goede, nu is het een soort eeuwig durende hefboom waar je steeds meer aan vast zit. Dit soort afspraken moet je eigenlijk alleen maken met een harde maximale termijn.MikeyMan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:01:
Das zuur zeg. Meestal zit daar een maximale termijn aan. Mijn vrouw heeft hier bijvoorbeeld 3 jaar aan hangen. Daarna mag ze gewoon tegen marktprijs verkopen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Participaties zijn risicodragend kapitaal, sowieso.sambalbaj schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:59:
Hypothetisch; als het bedrijf failliet gaat, ben je dan ook enkel je inleg kwijt of ook naar ratio aansprakelijk voor de negatieve groei (de schulden). Wat is daarover opgenomen in zo'n overeenkomst?
En wat dan als je het omdraait..ex87 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:11:
Precies, zo begrijp/lees ik het ook. Onderling overleg is:
Werkgever: "Wij denken dat je niet meer bij ons past"
Werknemer: "Nee, dat had ik ook al gemerkt.. wat bieden jullie aan?"
Werkgever: "Wat als je uit dienst gaat per x"
Werknemer: "Ja, klinkt goed wat spreken we af over de volgende lopende zaken"
Op staande voet, zelf ontslag nemen etc, valt voor mij allemaal onder 'bad leaver'.
1
2
3
4
| Werknemer: "Ik denk dat de organisatie niet meer bij mij past" Werkgever: "Nee, dat had ik ook al gemerkt.. wat stel je voor?" Werknemer: "Wat als je ik uit dienst ga per x" Werkgever: "Ja, klinkt goed wat spreken we af over de volgende lopende zaken" |
[LTS][MTS][HTS]
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Het valt m.i. goed te verdedigen dat voor de uitleg van een overeenkomst waarbij het gaat om vertrek van werk, moet worden gekeken naar hoe het Nederlandse arbeidsrecht in elkaar steekt. Als sprake is van ontslag met wederzijds goedvinden, lijkt mij geen sprake van een bad-leaver. Dat lijkt mij voorbehouden voor ontslag op staande voet.Het arrest Ermes/Haviltex, tegenwoordig kortweg bekend als Haviltex (HR 13 maart 1981, NJ 1981/635) is een arrest van de Nederlandse Hoge Raad. Haviltex is een gevleugeld begrip geworden in het civiele recht waar het de uitleg van een bepaling in een overeenkomst of contract betreft, zoals Lindenbaum/Cohen dat lange tijd was voor de onrechtmatige daad.
Het arrest bepaalde dat bij de uitleg van een schriftelijke overeenkomst het niet genoeg is om enkel naar de taalkundige betekenis van de tekst te kijken, maar dat ook gekeken moet worden welke betekenis de partijen aan de tekst gaven en wat ze over en weer van elkaar mochten verwachten.
[...]
In dit arrest formuleerde de Hoge Raad de zogenaamde Haviltex-formule:
De vraag hoe in een schriftelijk contract de verhouding van partijen is geregeld en of dit contract een leemte laat die moet worden aangevuld, kan niet worden beantwoord op grond van alleen maar een zuiver taalkundige uitleg van de bepalingen van dat contract. Voor de beantwoording van die vraag komt het immers aan op de zin die partijen in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze bepalingen mochten toekennen en op hetgeen zij te dien aanzien redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. Daarbij kan mede van belang zijn tot welke maatschappelijke kringen partijen behoren en welke rechtskennis van zodanige partijen kan worden verwacht.
[ Voor 5% gewijzigd door Thijsmans op 12-08-2021 11:37 ]
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Ik zou als collega wel goed uitkijken daarmee. Straks zit jij met een participatie twv X waar je Y voor betaald hebt, en als je zelf weg wilt over 15 jaar als de boel nog steeds niet verkocht is, krijg je maar X terug. Nee dank je.phYzar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:57:
Ben je verplicht ze aan je werkgever terug te verkopen dan? Kun je ze niet aan een collega verkopen?
Helaas geen vakbond, maar wel een gevoel van onrecht, mede om wat hierboven geschetst wordt dat het anders gewoon "geld renteloos uitlenen is aan het bedrijf".Thijsmans schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:35:
Jeetje zeg, wat gaan een hoop Tweakers snel op hun rug liggen terwijl het over een half jaarsalaris gaat"Had je maar beter moeten afspreken!" Nou, zo ken ik er nog wel een:
[...]
Het valt m.i. goed te verdedigen dat voor de uitleg van een overeenkomst waarbij het gaat om vertrek van werk, moet worden gekeken naar hoe het Nederlandse arbeidsrecht in elkaar steekt. Als sprake is van ontslag met wederzijds goedvinden, lijkt mij geen sprake van een bad-leaver. Dat lijkt mij voorbehouden voor ontslag op staande voet.
/edit: Hierbij komt ook nog eens dat de werkgever zijn zaakjes beter had moeten regelen en in betere definities had moeten voorzien. Bij aanvang, niet achteraf.
* Thijsmans zou het zo nodig laten voorkomen.
Je bent niet toevallig lid van een vakbond?
...waarbij jij ook nog eens de kosten van inflatie draagt voor een tamelijk onbepaalde periode van "vijf a tien jaar".yourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:15:
[...] dat het anders gewoon "geld renteloos uitlenen is aan het bedrijf".
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Maar heb je tussentijds heb mogelijkheid om onderling tussen collega's te handelen? Ik heb ik het verleden bij een niet-beursgenoteerd bedrijf gewerkt waarbij je aandelen in het bedrijf onderling kon verhandelen. Daar had je dus intern een verkapte aandelenbeurs, waarbij je kon krijgen 'wat de gek ervoor geeft'. Daarnaast had je ook wel procedures om bij uitdiensttreding de aandelen terug te verkopen, maar in de praktijk was dat dus zelden nodig.yourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:00:
[...]
Klopt, ik heb inderdaad een aanbiedingsplicht op het moment dat je uit dienst gaat, wat voor wijze dan ook
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Volgens mij (IANAL) kan je alleen aandelen (of afgeleiden daarvan) krijgen in een bedrijfsvorm zonder hoofdelijke aansprakelijkheid (BV, NV, CV). Dan ben je dus per definitie nooit voor meer geld aansprakelijk dan je ingelegd hebt. (Behalve in uitzonderingssituaties, bijvoorbeeld laakbaar handelen/wanbestuur).sambalbaj schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
(...)Hypothetisch; als het bedrijf failliet gaat, ben je dan ook enkel je inleg kwijt of ook naar ratio aansprakelijk voor de negatieve groei (de schulden). Wat is daarover opgenomen in zo'n overeenkomst?
Dat zou ook gek zijn om dat in zo een overeenkomst op te nemen; normaliter neem je deze verplichting op richting een geldgever en niet richting aandeelhouders onderling.Wild Chocolate schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:26:
[...]
Volgens mij (IANAL) kan je alleen aandelen (of afgeleiden daarvan) krijgen in een bedrijfsvorm zonder hoofdelijke aansprakelijkheid (BV, NV, CV). Dan ben je dus per definitie nooit voor meer geld aansprakelijk dan je ingelegd hebt. (Behalve in uitzonderingssituaties, bijvoorbeeld laakbaar handelen/wanbestuur).
Weet je zeker dat het aandelen waren, en niet certificaten, en deze bijvoorbeeld in een STAK of een investeringscooperatie zaten? dat is wat makkelijker te verhandelen, over het algemeen.Rubbergrover1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:10:
[...]
Maar heb je tussentijds heb mogelijkheid om onderling tussen collega's te handelen? Ik heb ik het verleden bij een niet-beursgenoteerd bedrijf gewerkt waarbij je aandelen in het bedrijf onderling kon verhandelen. Daar had je dus intern een verkapte aandelenbeurs, waarbij je kon krijgen 'wat de gek ervoor geeft'. Daarnaast had je ook wel procedures om bij uitdiensttreding de aandelen terug te verkopen, maar in de praktijk was dat dus zelden nodig.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is volgens je overeenkomst dan een bad leaver? Want gebruikelijk is dat je alleen bad leaver bent als je bijvoorbeeld op staande voet ontslagen wordt. Zelf initiatief nemen tot een gesprek over weggaan maakt je nog niet automatisch een bad leaver.yourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:15:
Ik ga eens kijken of het juridisch loket hier iets over te zeggen heeft. Anders toch maar een prof inschakelen die hier ervaring mee heeft....
Het hangt inderdaad af van de definitie wat een bad leaver is, maar om te zeggen dat alleen een dringende reden gebruikelijk, is wellicht wat te stellig. De aandelen en participatieovereenkomst staan in principe los van het arbeidsrecht.Jazzy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is volgens je overeenkomst dan een bad leaver? Want gebruikelijk is dat je alleen bad leaver bent als je bijvoorbeeld op staande voet ontslagen wordt. Zelf initiatief nemen tot een gesprek over weggaan maakt je nog niet automatisch een bad leaver.
In de overeenkomst staat;Jazzy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is volgens je overeenkomst dan een bad leaver? Want gebruikelijk is dat je alleen bad leaver bent als je bijvoorbeeld op staande voet ontslagen wordt. Zelf initiatief nemen tot een gesprek over weggaan maakt je nog niet automatisch een bad leaver.
Denk dat je voor een sluitend antwoord toch echt de overeenkomst, of minimaal de secties waar deze begrippen worden gedefinieerd, beschikbaar moet maken.
By the way, aan je leidinggevende uitleg vragen over je overeenkomst is een teken van zwakte waarbij je je onnodig afhankelijk opstelt. Kun je nu niets meer aan doen, maar zorg gewoon dat jezelf stevig in je schoenen staat om een eventueel gesprek te gaan voeren. Laat je dus adviseren door iemand die aan jouw kant staat, niet je leidinggevende.
Bovenstaand gesprek is geen "overleg", het is een mededeling van 1 partij aan de andere partij.Helixes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:02:
Ik denk dat juist blablabla belangrijk is om precies uitgetypt te hebben als je daar nuttige reacties op wilt krijgen. Je geeft er nu een eigen invulling aan op basis van wat jij denkt wat er staat, niet per se op basis van wat er daadwerkelijk staat.yourney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:19:
[...]
In de overeenkomst staat;
Bad leaver:
in alle overige gevallen van aanbieding en overdracht van de certificaten is er sprake van bad leaver, de werknemer is altijd bad leaver als blablabla ofwel ontslag op staande voet.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 12-08-2021 15:15 ]
Het "in alle andere gevallen" stukje, zorgt ervoor dat er niets zinnigs over te zeggen is, wanneer je niet het complete stuk post.
Dat was mijn gedachte ook. Hier staat één specifieke situatie die in elk geval als bad geldt, maar dat betekent niet dat andere situaties per definitie niet bad zijn. Zeker omdat in de opening staat dat de 'overige gevallen' die niet goed of early zijn juist als bad worden bestempeld.Wild Chocolate schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:36:
[...]
Het "in alle andere gevallen" stukje, zorgt ervoor dat er niets zinnigs over te zeggen is, wanneer je niet het complete stuk post.
Dit stukje is alleen ter verduidelijking, dat in ieder geval in genoemde situatie sprake is van een bad leaver. Maar in ieder geval geeft al aan dat er meer redenen zijn. (En dat wordt ook bevestigd door "alle overige gevallen".)
Precies, dan is in mijn ogen TS geen 'bad leaver'. Als je naar het gesprek komt met de mededeling dat je ontslag neemt want andere baan dan ben je een 'bad leaver''.Emiel1984 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:16:
[...]
En wat dan als je het omdraait..
code:
1 2 3 4 Werknemer: "Ik denk dat de organisatie niet meer bij mij past" Werkgever: "Nee, dat had ik ook al gemerkt.. wat stel je voor?" Werknemer: "Wat als je ik uit dienst ga per x" Werkgever: "Ja, klinkt goed wat spreken we af over de volgende lopende zaken"
En in dit geval is de TS dus geen bad leaver meer ?
Als ik de rest goed begrijp heeft het vooral ermee te maken hoe het ontslag tot stand is gekomen.
Dus als je de daadwerkelijke beslissing tot ontslag in de mond van de werkgeer kan krijgen zou dit in het voordeel van TS zijn.
Ik ging puur voor de idiootst mogelijke uitlegThijsmans schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:20:
@DataGhost, over deze zin:
***members only***
Dat iets van iemand gevergd kan worden, vereist natuurlijk wel dat het binnen de macht van diegene ligt om de situatie te laten voortduren. Dat is in de door jou geschetste situatie niet het geval. Ik denk meer aan situaties waarin het initiatief bij de werkgever ligt, maar de "schuld" bij de werknemer (diefstal, veiligheid/intimidatie op de werkvloer).
Een factor 5 of meer in (de afgelopen) 4 jaar ->ASML, AMD, Tesla etc. etc.FireAge schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:57:
Ik lees veel negatieve reacties over hoe slecht dit van de werkgever is, maar we hebben het hier over zeer lucratieve investeringen. Een factor 5 in 4 jaar haal je nergens anders zonder te gokken.
Maar je moet je wel inlezen en bewust de keuze maken je te vast te leggen voor de hele rit. Tevens moet je dan ook niet een maandsalaris er inleggen, maar liever een jaarsalaris. Zodat het het waard is om er in te stappen.
De TS is er zelf ingestapt zonder zich in te lezen. Teken nooit een contract wat je niet 100% snapt...
Wat is de hele rit? Wat als er besloten wordt het bedrijf nooit te verkopen? Dan heb jij nu een jaarsalaris ingelegd en krijg je dat over 20 jaar zonder inflatierente terug als je er zelf de brui aan geeft? Natuurlijk niet slim om zo'n eenzijdig contract te tekenen maar het getuigt wel van een flinke middelvinger naar het personeel dat het überhaupt zo is opgezet en zo gespeeld wordt.FireAge schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:57:
Ik lees veel negatieve reacties over hoe slecht dit van de werkgever is, maar we hebben het hier over zeer lucratieve investeringen. Een factor 5 in 4 jaar haal je nergens anders zonder te gokken.
Maar je moet je wel inlezen en bewust de keuze maken je te vast te leggen voor de hele rit. Tevens moet je dan ook niet een maandsalaris er inleggen, maar liever een jaarsalaris. Zodat het het waard is om er in te stappen.
De TS is er zelf ingestapt zonder zich in te lezen. Teken nooit een contract wat je niet 100% snapt...
Ik ken de constructie van de TS niet. Wat ik gewend ben is dat je dmv een LBO constructie als management een doel stelt, bijvoorbeeld 200% groei van Ebitda in 5 jaar, en dat je daar dan met zijn allen voor gaat.DataGhost schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:20:
[...]
Wat is de hele rit? Wat als er besloten wordt het bedrijf nooit te verkopen? Dan heb jij nu een jaarsalaris ingelegd en krijg je dat over 20 jaar zonder inflatierente terug als je er zelf de brui aan geeft? Natuurlijk niet slim om zo'n eenzijdig contract te tekenen maar het getuigt wel van een flinke middelvinger naar het personeel dat het überhaupt zo is opgezet en zo gespeeld wordt.
En hoe lucratief is het? Is het bedrijf wel winstgevend? Is er straks een koper die er een net bedrag voor overheeft? Moet het bedrijf straks gedwongen met verlies verkocht worden? Of erger, wat als het failliet gaat? Waar is dan je jaarsalaris? Ergo: dit is net zo hard gokken als andere constructies, alleen is hier je verwachtingswaarde minder door je gedwongen verkoop tegen een niet-marktconform tarief.
https://niels.nu
Ik denk dat je gelijk hebt. ik hoopte op iemand met ervaring hiermee. Dan toch maar contact opnemen met een jurist om dit te toetsen.Hydra schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:46:
Letterlijk de enige vraag die voor de TS openstaat is of hij daar zin in heeft (het is veel geld) en zo ja; dan moet 'ie naar een jurist gaan. Daar kunnen leken hier hem/haar niet bij helpen.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq