Tot en met vanmorgen stond de link ‘Tip de redactie’ nog op de voorpagina, maar sinds vanmiddag ineens niet meer. Ook in andere browsers is het probleem aanwezig, dus ik vermoed dat het om een websitebug gaat.
Bij mij staat die er nog gewoon, laatste versie van Edge mocht het uit maken.

Edit: Ook FireFox toont hem gewoon, en daar ben ik niet eens ingelogd.

Edit: Ook FireFox toont hem gewoon, en daar ben ik niet eens ingelogd.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 11-08-2021 17:10 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik zie het (niet-ingelogd) idd niet in Edge. Wel niet-ingelogd in Chrome en wel-ingelogd in Firefox.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb het geprobeerd in Falkon (mijn hoofdbrowser), Vivaldi en Firefox, allemaal ingelogd. Nogmaals: vanmorgen werkte het nog gewoon, dus dat is het gekke.
Aanvulling: de kop Laatste nieuws zelf mist ook. Zal wel verschoven zijn achter dat grote plaatje (die ik in Ff niet zie want ingelogd met custom css).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Nu je het zegt: ik zie ‘Laatste nieuws’ inderdaad ook niet meer.F_J_K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:23:
Aanvulling: de kop Laatste nieuws zelf mist ook. Zal wel verschoven zijn achter dat grote plaatje (die ik in Ff niet zie want ingelogd met custom css).
UPDATE: Nu is het weer terug, in ieder geval in Falkon dan.
[ Voor 32% gewijzigd door TheVivaldi op 11-08-2021 17:35 ]
Dit betreft een A/B-test waarbij we de 'tip de redactie' verplaatsen naar een grijs kader verderop in de listing
Intentionally left blank
Aha, zo zit het dus. Maar waar op de lijst dan? Want ik zag het nergens anders in de lijst. (nog even afgezien van dat ik de huidige plek juist heel logisch en toegankelijk vind)
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 11-08-2021 17:54 ]
Volgens een collega staat de test inmidels alweer uit. Wellicht zat er een bugje in.
Intentionally left blank
Klopt, inmiddels is de oude situatie hersteld.
Het viel mij juist net op dat het kopje en de link bij mij weg zijn. Of eigenlijk, dat ze weg springen, want de lijst verspringt zichtbaar na het laden van de pagina.
Ja, hier is het nu ook weer weg.
Edit: en die nieuwe locatie van de knop waar hierboven over gesproken werd zie ik nog altijd niet.
Edit: en die nieuwe locatie van de knop waar hierboven over gesproken werd zie ik nog altijd niet.
[ Voor 61% gewijzigd door TheVivaldi op 11-08-2021 21:24 ]
En vandaag blijkbaar weer een testdagje, want de knop stond er heel de dag, maar ineens is 'ie weer verdwenen. En ik zie hem nog steeds niet op de ‘nieuwe‘ locatie.
Ik weet niet precies wat een A/B-test inhoudt, maar is het mogelijk om mij uit die test te verwijderen? Ik dien (zoals wellicht bekend) elke dag aardig wat nieuws in, dus ik heb die knop graag bij de hand. Áls 'ie dan per se verplaatst moet worden (waar ik het niet mee eens ben, maar dat terzijde), dan zie ik dat liever als de boel globaal wordt uitgerold (dus als de test geslaagd is en iederéén de nieuwe knoplocatie ziet).
offtopic:
Testen moet soms ook 'in het wild'. Een groep testers is anders dan 'echte Tweakers', ook al zou die groep bestaan uit Tweakers.
Een A/B-test geeft willekeurig een deel van de testgroep de ene functie, en een andere groep de andere. Bijv. huidige versus andere positie van de knop. Dan kan je zien wat er in het echt gebeurt, zonder meteen voor alle users uit te rollen, zien dat testers het anders gebruikten dan 'echte mensen', en terug te gaan naar de oude situatie.
Soms kan je inderdaad wel worden uitgesloten van deelname, bijv. via een 'laat me met rust'-cookie (
). Of er in dit geval een manier is om iemand uit te sluiten: geen idee.
Testen moet soms ook 'in het wild'. Een groep testers is anders dan 'echte Tweakers', ook al zou die groep bestaan uit Tweakers.
Een A/B-test geeft willekeurig een deel van de testgroep de ene functie, en een andere groep de andere. Bijv. huidige versus andere positie van de knop. Dan kan je zien wat er in het echt gebeurt, zonder meteen voor alle users uit te rollen, zien dat testers het anders gebruikten dan 'echte mensen', en terug te gaan naar de oude situatie.
Soms kan je inderdaad wel worden uitgesloten van deelname, bijv. via een 'laat me met rust'-cookie (
FWIW, de link hier bij de hand: https://tweakers.net/submit/
Test geslaagd, resultaat onbevredigend ....
Ook dát kan een conclusie zijn ná afloop van de test
Ook dát kan een conclusie zijn ná afloop van de test
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het resultaat is inderdaad onbevredigend, al was het maar omdat ik de nieuwe knoplocatie nog altijd niet zie. Ik leg me er bij neer dat er getest wordt, maar ik heb nu al een paar keer gevraagd waar die nieuwe knop dan zou moeten staan en ik krijg daar geen antwoord op. Áls ik dan per se ongevraagd tester moet zijn, dan kan deze simpele vraag toch wel even beantwoord worden?
[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 13-08-2021 11:56 ]
De knop zou dan onderaan de nieuwslisting moeten verschijnen, onder de nieuwsbriefaanmelding: https://tweakers.net/foto...3jBsSyJdYBHYLd87kCT4r.png
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Bedankt voor de feedback!Kees schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:12:
De knop zou dan onderaan de nieuwslisting moeten verschijnen, onder de nieuwsbriefaanmelding: https://tweakers.net/foto...3jBsSyJdYBHYLd87kCT4r.png
Assumption is the mother... :-P, dat is eenvoudig te controleren door je CSS-snippet even leeg te maken danwel uit te zetten. Bij CSS kan je al gauw bij-effecten hebben.TheVivaldi schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:15:
[...]
Bedankt voor de feedback!Ik zie hem daar alleen niet. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de nieuwsbriefaanmelding verborgen heb met een css-snippet, maar dat zou geen impact moeten hebben op deze knop of zie ik dat verkeerd?
Overigens gebeuren A/B-testen bij de meeste websites altijd wel, op een bepaald onderdeel. Al is het maar of het knopje rond moet zijn of vierkant, of andere zaken.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ook met dat snippet uit zie ik de knop nog niet.
@bozhoyo houdt de test wel rekening met het feit dat gebruikers die al geabonneerd ziin op de nieuwsbrief dat blokje niet hebben?
Intentionally left blank
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Ik gebruikte per ongeluk de component-ID van het nieuwsbriefaanmelding. De "Tip de redactie" component heeft nu een unieke ID. Excuses voor het ongemak.
"What people say, what people do and what people say they do are often 3 different things."
Nu zie ik de nieuwe knop inderdaad wél staan. Nog steeds jammer dat 'ie niet meer bovenaan staat, maar soit, in ieder geval is er weer een knop nu. Bedankt!bozhoyo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:47:
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Ik gebruikte per ongeluk de component-ID van het nieuwsbriefaanmelding. De "Tip de redactie" component heeft nu een unieke ID. Excuses voor het ongemak.
Al is het nog steeds vreemd dat er dan geen kopje ‘Laatste nieuws’ meer bovenaan de pagina staat. Een schoonheidsfoutje, maar toch.
Ik was 'm gisteren ook kwijt. Heb 'm gevonden, maar ben geen fan van deze locatie.crisp schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:40:
Dit betreft een A/B-test waarbij we de 'tip de redactie' verplaatsen naar een grijs kader verderop in de listing
Make lovecraft not warcraft.
Gaat deze test nog lang duren eigenlijk? Ik begin me steeds meer te ergeren aan het lijstje dat omhoog springt terwijl ik het eerste item uit de lijst al aan het lezen ben, ik ervaar nu regelmatig een soort van 'kortsluiting'-momentje omdat mijn focus blijkbaar standaard naar het eerste item in de nieuwslijst gaat.
Pagina: 1