Auto verkopen, of andere bestemming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 22:12
Ik rijd al jaren een wat oudere (19j) VW polo sdi diesel auto. Prima auto voor mij als persoon die niks met auto's heeft. Goedkoop in onderhoud, betrouwbaar, zeer zuinig (1:25), voorzien van trekhaak en terug te vinden op iedere parkeerplaats met zijn rode, langzaam tot roze verkleurende uiterlijk.

Nu stap vanaf oktober voor mijn dienstreizen over op en persoonlijke poolauto van het werk (verzekeringstechnisch zijn privé auto's voor het bedrijf niet wenselijk en met 19 cent per km ook voor mij niet interessant), helaas ik mag hem niet prive gaan rijden. Maar voor de resterende 3000 a 5000 privé km word mijn polootje echt te duur in de wegenbelasting (bijna €1300)

Ik heb wat verkoopprijzen opgevraagd via het internet, afhankelijk van de partij wordt er nog ca €150 geboden, iets meer als ik hem zelf weg ga brengen. Niet meer interessant voor de verkoop of export, kortom oudijzer prijs + de opbrengst van een paar onderdelen . Ergens vind ik dit doodzonde, een technisch perfecte auto verschotten. Fijnstof technisch is hij misschien niet milieu vriendelijk, maar met zijn lage brandstof verbruik en de nu al lange levensduur is de co2 footprint wel enorm laag.

Zou ik er via marktplaats nog iemand blij mee maken? Dit voelt ergens beter dan gewoon verschrotten, of ben ik nu verplicht om aan een garbagerun mee te gaan doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:59
Tja als het een betrouwbare auto is met een geldige APK (garantie tot aan de oprit), dan zijn er genoeg mensen op MP die je hier een plezier mee doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@mcsluis Misschien wel, het issue is vooral dat het een vrij kleine oude auto is, zonder welke vorm van luxe dan ook (raamzwengels, geen airco, geen centrale deurvergrendeling, etc). Kortom een auto voor de kleine portemonnee. Maar omdat het een diesel is met fijnstof toeslag is hij duur in de wegenbelasting, kortom niet erg gewild voor mensen met een kleine beurs.

Misschien moet ik hem gewoon op marktplaats pleuren, ik verkoop hem liever voor een appel en ei aan iemand die ik er blij mee maak dan aan een opkoper die hem verschrot.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Breng hem zelf, en steek E200,- in je zak. Gezeur via MP heb je ook niets aan. Ik Wiel koopeh etc
Jantje komt niet opdagen, Hakim/Janus.... komt en geeft maar E150,-dit isch niet goet etc etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Zoek eens op "auto verkocht Marktplaats" op het forum en je ziet meteen waarom je hem beter aan een opkoper kunt verkopen. Voor die 50 euro die je er meer voor krijgt wil je de ellende niet hebben.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32
Zo snel mogelijk lozen. Marktplaats is doorgaans echt een ramp in deze prijsklasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 18:24
Hier heeft de lokale brandweer altijd oude wagens staan die ze gebruiken om mee te oefenen. Kun je de brandweer er niet blij mee maken? Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CrystalViriS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:35:
Hier heeft de lokale brandweer altijd oude wagens staan die ze gebruiken om mee te oefenen. Kun je de brandweer er niet blij mee maken? Weet iemand dit?
Ja, om oa dak er af te halen voor training/reddingsoefening

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49
Als de auto nog in goede staat is, is het niet gezegd dat ie wordt verschroot. Bij verkoop aan een handelaar gaat dat soort auto's in bulk naar het oostblok of Afrika. Wordt daar iemand nog gelukkig ermee.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
CrystalViriS schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:35:
Zou wel grappig zijn, hij is zijn carrière ooit begonnen als brandweerauto (ik denk het boodschappenautootje van een kazerne)

@JukeboxBill Volgens de opkopers is daar ook weinig interesse voor zulke auto's. Voor oost Europa geloof ik dat wel, al de Polen, Hongaren en Tsjechen op de projecten hier rijden jongere en luxere auto's dan mijn karretje.

[ Voor 22% gewijzigd door lithoijen op 11-08-2021 18:23 ]

• lithoijen
Blijft zonde, hij is zojuist weer gekeurd (ik heb hem toch nog 2 maandjes nodig). Hij kwam wederom fluitend door de keuring, 1 band heeft wat minder profiel verder geen op of aanmerkingen. Onderhoudskosten voor afgelopen jaar (25.000km) ver onder de €200, een paar lampjes, olie en een filtertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Als de APK meer dan 10 maanden geldig is, dan vindt je echt wel een particulier op MP welke deze wel wilt kopen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hoewel ik al bijna een half decennium niet op Facebook zit heb ik daarvoor goede ervaring met lokale groepen voor auto's zeker in dit segment. Zoals @MBvB zegt met 10 maand APK is dit barrel echt nog wel een paar honderd waard.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf onze 15 jarige Ford Focus ingeleverd via de ANWB opkoop service. Ik kreeg er niet veel voor, maar de reparaties om weer een jaar vooruit te komen lagen een factor 10 hoger. Wonder boven wonder zie ik dat deze auto nu in Nederland nog rond rijdt en er dus iemand blij mee gemaakt is. Overigens heb ik een zelfde ervaring met mijn eerste auto die ik via ikwilvanmijnautoaf.nl aangeboden had. Daar werd wel ter plekke moeilijk gedaan over de prijs terwijl het ANWB inleverpunt er niet eens een punt van maakte dat die door een berger gebracht werd (had aangegeven dan bobine vervangen moest worden en accu leeg was).

Persoonlijk zou ik zeker niet de moeite nemen om via Marktplaats (of Autoscout want gratis) een koper te zoeken en gewoon bij ANWB aan te bieden. Je hoeft niet het hele land door om in te leveren, al krijg je wel een vergoeding wanneer je hem zelf naar Barneveld brengt. Het grote voordeel van de inleverpunt is dat zij zelf niet de auto kopen wat bij ikwilvanmijnautoaf,nl wel het geval is. Ze krijgen een vergoeding voor het verwerken dus zullen minder snel moeilijk doen over de prijs want als je daar eenmaal staat sta je al met 3 punten achter in de onderhandeling.

PS; Zorg wel dat je alle mankementen opgeeft, al kwam ik er zelf later achter dat de hoofdsteunen achter en het hoedenplankrol nog op zolder lagen. Ze hebben er nooit naar gevraagd.

• lithoijen
@Deveon De ANWB bied exact hetzelfde als ik wil van mijn auto af en andere vergelijkbare toko's. Inderdaad iets meer wanneer ik hem zelf drop in Barneveld. Ik kijk het nog wel even aan en beslis tzt wel wat ik er mee doe. Bedankt voor het meedenken allemaal.
Pagina: 1