Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyCollin
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11-09 11:55
Ik ben van plan een overzichtelijke website te maken waar het makkelijk is om specificaties van auto's op te halen.

ik heb nu als databron de RDW api alleen ben ik er achter gekomen dat daar nog best veel specifieke data ontbreekt nu is mijn vraag of ik ergens anders nog meer/specifieker data op kan halen?

elke suggestie is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:57
Welke data mis je op https://opendata.rdw.nl/ lijkt heel veel te staan.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyCollin
momenteel ben ik opzoek naar olietype en koelvloestofinhoud maar wie weet heb ik in de toekomst nog wel meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Per merk scrapen van de fabrikant-sites? Of liever via een API, natuurlijk.

Ik zou verwachten dat je wat meer van dergelijke opties in je topicstart had gezet, het krijgen van de data is het vraagstuk van een site als dat. De frontend komt pas op nr 2. Waar loop je vast, wat heb je al gecheckt, waar loop je concrteet vast?

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 11-08-2021 17:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyCollin
F_J_K schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:25:
Per merk scrapen van de fabrikant-sites? Of liever via een API, natuurlijk.

Ik zou verwachten dat je wat meer van dergelijke opties in je topicstart had gezet, het krijgen van de data is het vraagstuk van een site als dat. De frontend komt pas op nr 2. Waar loop je vast, wat heb je al gecheckt, waar loop je concrteet vast?
van de fabrikant sites scrapen is al niet mogelijk aangezien meest fabrikanten alleen nieuwe modellen weergeven ik heb al meerdere api's opgezocht maar de meesten laten alleen basic info over merk/model zien en daar heb ik dus niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zelf zoeken (bv in instructieboekjes kijken) en in een database stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyCollin
Djordjo schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:56:
Zelf zoeken (bv in instructieboekjes kijken) en in een database stoppen?
als jij dat zou kunnen doen voor het totaal aantal merken en modellen ooit geproduceerd zou fijn zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 18:36

Grvy

Bot

@TheOnlyCollin of je bent wat vollediger en wat behulpzamer.

Want wat je nu doet is gewoon iets over de schutting heen gooien en iedereen die met suggesties komt afbranden.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
TheOnlyCollin schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:57:
[...]

als jij dat zou kunnen doen voor het totaal aantal merken en modellen ooit geproduceerd zou fijn zijn
Voor jouw website? :D Je draait de boel een beetje om hè, maar dat heb je vast wel door. Je hebt inderdaad via RDW een API om bepaalde stamgegevens van de auto op te halen. Als jij nog veel meer informatie wil hebben, dan zal je dat toch ergens in een database moeten vastleggen. Autoweek doet niet anders, daar hebben ze in principe natuurlijk hetzelfde principe waarbij ze mogelijk hun data wel controleren ahv API maar eigenlijk alle informatie vanuit fabrikanten gewoon moeten vastleggen in hun database.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hey dit is jouw probleem vriend, jij wil het aanbieden, of niet soms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Aah dus JIJ wilt een kopie maken van wat Autoweek al heeft maar WIJ moeten die data aan jou voorzien?

Simpel, die data is NIET beschikbaar vanaf een enkele API, dat zal je dus ZELF moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:04

g0tanks

Moderator CSA
Laten we het vriendelijk houden. :)

@TheOnlyCollin schijnbaar heb je al meer bekeken dan dat je laat zien in je topicstart. Benoem dat dan ook inclusief waar je specifiek naar zoekt. Dat toont aan dat je zelf al dingen hebt geprobeerd en gevonden (de vereiste eigen inzet) waardoor men ook sneller behulpzaam zal zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:03

PauseBreak

derp!

Je zou kunnen kijken of je het VIN kunt achterhalen via de RDW data, dan dat door een site als lastvin.com halen en die data laten zien.
Let wel dat je dan autospecifieke data toont en niet per se modelspecifieke data.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die informatie is wel beschikbaar in niet-publieke bronnen (tbv universele garagebedrijven), maar dan moet je er wel voor willen betalen.
Pagina: 1