Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 14:53
Sinds kort heeft mijn Synology NAS een upgrade gehad naar DSM 7.0. Sinds DSM 7.0 kan Kodi 19.1 geen NFS verbinding meer krijgen met de video-bestanden op de NAS. Als ik vanuit KODI naar bestanden ga, dan kan ik via de parent video folder wel mijn sub-folders voor movies, tv-series etc. zien, maar ik kan verder deze folder niet in.

Ik heb Kodi `draaien` onder Windows, NVIDIA Shield TV en Android tablet, maar geen van allen werkt meer. De videodatabase (MySQL) staat gecentraliseerd op dezelfde NAS waar de videobestanden staan.

Ik heb getracht de NFS-machtigingen op de NAS opnieuw aan te maken (zoals hier als tip wordt gegeven: https://community.synology.com/enu/forum/1/post/144913). Momenteel zijn de NFS machtigingen op de parent video-folder als hieronder ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWRnWjz3rLi0WTj1MHiPfhtN2d4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DIdoe5lapYZ2ccUPbKZailMe.jpg?f=user_large

Heeft iemand nog suggesties om the NFS verbinding weer werkende te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

P.s. Ik ben niet geïnteresseerd in een SMB-verbinding.

Beste antwoord (via Cartaphilus op 12-08-2021 18:18)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je ook al geprobeerd wat verder naar onderen in het gelinkte topic staat?

After changing various settings at random, the one that seems to work is changing "Squash" from "map root to admin" which worked fine previously, to "map all users to admin".

Testing, one, two ...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je ook al geprobeerd wat verder naar onderen in het gelinkte topic staat?

After changing various settings at random, the one that seems to work is changing "Squash" from "map root to admin" which worked fine previously, to "map all users to admin".

Testing, one, two ...

• Cartaphilus
"Alle gebruikers toewijzen aan admin" bleek inderdaad de oplossing te zijn. Ik dacht dat ik alle voor de hand liggende Squash-smaken al geprobeerd had, maar blijkbaar toch niet.

Bedankt @hardware-lover

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en helaas werkt de aanpassing van de "Squash" bij mij niet. Blijkbaar zijn er veel meer mensen welke hier last van hebben. Op het kodi forum heeft zelf een Team-Kodi Member hetzelfde probleem.

Kodi topic
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=363922

Cartaphilus welke versie van NFS heb je aanstaan? Ik zit zelf op protocol NFSv3

Ik gebruik Kodi trouwens op een Nvdia Shield, geen idee of dat nog uitmaakt

[ Voor 9% gewijzigd door Bisamrat op 12-08-2021 19:03 ]

• Cartaphilus
@Bisamrat ik heb de max NFS-protocol op NFSv4.1 staan. En ik gebruik Kodi ook op de Nvidia Shield.

Gooi voor de zekerheid je huidige NFS-machtigingen op de gedeelde map weg en sla op. Dan van scratch een nieuwe machtiging aanmaken.

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Cartaphilus schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:22:
@Bisamrat ik heb de max NFS-protocol op NFSv4.1 staan. En ik gebruik Kodi ook op de Nvidia Shield.

Gooi voor de zekerheid je huidige NFS-machtigingen op de gedeelde map weg en sla op. Dan van scratch een nieuwe machtiging aanmaken.
Helaas geen succes, heb zelfs een nieuwe gedeelde map geprobeerd maar ook dat werkte niet. We wachten wel op iets meer informatie van Kodi. Maar Synology is aan het prutsen, had ik nu maar niet de upgrade uitgevoerd.

Update
Heb mijn shares maar overgezet naar SMB om Kodi toch kunnen blijven gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door Bisamrat op 13-08-2021 09:55 ]

Pagina: 1