Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
hebbik ook nog LOL aan gehad!
Hoe kon ik die vergetenOp zondag 19 augustus 2001 01:50 schreef bakdozium het volgende:
je vergeet Leisuresuit Larry in je lijstje
die was ook goooeeeed!
Verwijderd
Maar ik heb wel es ergens gelezen dat ze te weinig verkocht worden en daarom niet meer worden gebouwd.
maaruh max payne is toch ook een soort adventure en die is nu al een klassieker!
da's zo'n 3D spel met veel te veel actie enzo.Op zondag 19 augustus 2001 02:11 schreef Melkpap het volgende:
maaruh max payne is toch ook een soort adventure en die is nu al een klassieker!
nee, ik bedoel een echte, 2D, mooi getekende adventure, zonder geschiet etc.
zoals dit:
Flight of the amazon queen:

Simon the sorcerer 2:

edit: images gefixed
de monkey islands, sam and max, full throttle, day of the tentacle en ga zo maar door.........keigoede spellen allemaal
PIII 800@804 Mhz
Full Throttle was iid ook ZO gaaf, jammer dat ie erg makkelijk was. maar super tof, en HUMOR!Op zondag 19 augustus 2001 02:45 schreef ViperGTS het volgende:
jaaaaaaa dat waren de spellen, zo maken ze ze nu niet meer
de monkey islands, sam and max, full throttle, day of the tentacle en ga zo maar door.........keigoede spellen allemaal
Verwijderd
en mooi!!!!!!!!!!!
hoe konden jullie die vergeten
Verwijderd
Mijn favoriete "old skool" adventures:
- Space Quest I,II,III
- Police Quest I
- Larry I, II, III
- Indiana Jones & The Last Crusade
- Day of the Tentacle
Zoals je ziet ben ik afgehaakt toen Sierra begon met die "point & click" adventures.. gatverdamme.
Monkey Island I + II ben ik nooit aan begonnen (geen idee waarom niet), Ik heb ook III gekocht - moet ik ook nog es aan gaan beginnen.. heb wel met de demo onwijs veel lol aan gehad, lekker met Murray spelen! (Murray heerst!)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Was echt super leuk.... (wel lelijk, geen bi, tri of anisotropic filtering
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
"You know what might look better on your nose?"Op zondag 19 augustus 2001 03:12 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Full Throttle was iid ook ZO gaaf, jammer dat ie erg makkelijk was. maar super tof, en HUMOR!
"What?"
"The BAR!"
LBA1 en LBA2... wow. Ben ik nog steeds grote fan van, en ik heb het idee dat ik zeker niet de enige ben, het zal je verbazen hoeveel mensen het nog gespeeld hebben.
Little Big Adventure 3: The Stellar Entity
The former Adeline team are currently looking at plans to create a third adventure in the LBA series! This comes after emails from Frédérick Raynal, Creative Director of LBA, to the online fan community. The storyline of the game has already been written; entitled 'Genesis of the Stellar Entity,' it revolves around the Stellar Entity protected by the Sendells within Twinsun. Adeline says that Twinsen, Zoé and their young son Arthur will all be playable characters in the game, and that the game may have a multiplayer mode.
Originally, the plan was to create the game for the Sega Dreamcast, as many of the Adeline team members are now involved in Sega-owned No Cliché. However, since the Dreamcast has now been discontinued, No Cliché has cancelled its current projects (namely, the survival horror title 'Agartha') and is up for sale. This means LBA3 would be an Adeline project and so would be made for PC.
LBA3 may take 1-2 years to complete, and will probably be started around 2003.
Oftewel: waarschijnlijk voorlopig geen LBA3 maar wel LBA conversions voor de GBA.1.what has been done to get the company going?
well we are very busy at the moment and it's hard to get the company set up very quick with everyone on vacation. we should be started at september.
2. what projects will the company be working on?
when it is set up we will be making a pc conversion for toycommander and we also have 2 other projects?
3. will lba3 be one of them?
im sorry but it looks like i have somebad news. the right belongs to adeline and we dont have the right to make it. they might be working on a lba4 coversion for the game boy advance. so they went in advance and skipped lba3. im not very sure but i think tthat my company will never work on lba. (didier chanfray has left fred to go complete lba without him in adeline ) im afraid you must contact adeline, i dont know how because they dont want to speek to me.
4.will agarthga ever be released?
no I dont suppose it will ever come out because we fired many of the employees who worked on it and i cant get new employees to work on it.
adittional info
how much did toy commander sell?
not much because it came out when little dreamcasts were sold abought 200,00
and what abought toy racer?
maybe 50,000 im not sure because of the mess with sega clossing down their hardware and all.
will there be a win32 patch for lba1?
well we got that going but i dont think we have the right to give it to people
i heard that you and didier chanfray and phillipe vachey were good friends so why did he (didier chanfray) go to adeline?
well thats just the way things are and life must go on.
Zie ook http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/
LBA vind ik niet leuk, het is geen cartoon-style.Op zondag 19 augustus 2001 11:55 schreef SickBastard het volgende:
LBA 1 en 2 zijn de enige spellen die ik echt gekocht heb
Was echt super leuk.... (wel lelijk, geen bi, tri of anisotropic filtering)
En ik heb laatst nog een spel gespeeld, à la Monkey Island, hij heette Gilbert Goodmate. Beetje een rip-off, maar hij was wel leuk om te spelen (de demo dan, al was hij een beetje kort).
Is Little Big Adventure 2 echt de moeite waard? 'k Heb 'm namelijk aan m'n neefje gegeven voor z'n verjaardag, hij lag voor F9.95 bij de Intertoys. Het zag er prima uit voor een spel dat al 7 jaar oud is. Moet ik 'm misschien ook maar gaan halen...
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
the longest journey vind ik echt wel grim fandango's aars kicken, zorg alleen wel dat je de engels gesproken versie hebtOp zondag 19 augustus 2001 11:42 schreef tazzman het volgende:
Grim Fandango is voormij wel de allerbeste "moderne" adventure! Goede humor, sfeer en lekkere muziek.. niet al te moeilijk, niet al te makkelijk.
Mijn favoriete "old skool" adventures:
- Space Quest I,II,III
- Police Quest I
- Larry I, II, III
- Indiana Jones & The Last Crusade
- Day of the Tentacle
Zoals je ziet ben ik afgehaakt toen Sierra begon met die "point & click" adventures.. gatverdamme.
Monkey Island I + II ben ik nooit aan begonnen (geen idee waarom niet), Ik heb ook III gekocht - moet ik ook nog es aan gaan beginnen.. heb wel met de demo onwijs veel lol aan gehad, lekker met Murray spelen! (Murray heerst!)
Wat heb je te verliezen? fl 9,95 is niet zo veel. Ik zou 'm je aanraden.Op zondag 19 augustus 2001 14:17 schreef TerraGuy het volgende:
Is Little Big Adventure 2 echt de moeite waard? 'k Heb 'm namelijk aan m'n neefje gegeven voor z'n verjaardag, hij lag voor F9.95 bij de Intertoys. Het zag er prima uit voor een spel dat al 7 jaar oud is. Moet ik 'm misschien ook maar gaan halen...
Verwijderd
Heb je ze allebei uitgespeeld dan, of heb je 2 alleen maar eventjes geprobeerd?Op zondag 19 augustus 2001 14:30 schreef jdvanwijk het volgende:
LBA1 vond ik eigenlijk beter dan 2. Veel spannender want je wordt de hele tijd opgejaagd door iedereen en als je bij die rebellen gaat heb je echt het gevoel dat je een klein groepje bent tegen het systeem. 2 is wat kinderachtiger maar ja, voor een tientje is het natuurlijk best het kopen waard
Ennuh, 10 piek is 1 dag eten.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Dan eet je 'n dagje nietOp zondag 19 augustus 2001 14:39 schreef TerraGuy het volgende:
Ennuh, 10 piek is 1 dag eten..
Ik vond LBA1 ook beter dan LBA2, op de graphics en wat gameplay fixjes na. LBA2 is ook veel makkelijker met vechten enzo.
das zeker goed nieuwsOp zondag 19 augustus 2001 04:07 schreef Demolition-Man het volgende:
Broken Sword 3 komt eraan!!..... is dat goed nieuws of wat??
alleen moet ik 1&2 nog eens voor de pc zien te krijgen, heb ze wel uitgespeeld op de PSX ooit
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Aaargh die had ik jaOp zondag 19 augustus 2001 14:17 schreef Hyperbird het volgende:
the longest journey vind ik echt wel grim fandango's aars kicken, zorg alleen wel dat je de engels gesproken versie hebt
En what about Discworld I & II, ook errug goeie adventures. Laatst vond ik 'rise of the dragon' ergens, is ook een aardige adventure (lijkt op Bladerunner).
Verwijderd
Eindelijk! Ik was al bang dat Blade Runner helemaal niet meer genoemd zou worden! Eén van de beste games, ooit, imho.Op zondag 19 augustus 2001 17:38 schreef Eikelbijter het volgende:
[..]
Aaargh die had ik ja(Nederlands dus).
En what about Discworld I & II, ook errug goeie adventures. Laatst vond ik 'rise of the dragon' ergens, is ook een aardige adventure (lijkt op Bladerunner).
aarrghhhhh en die zag ik laatst liggen voor een tientje, ff getwijfeld maar niet gekocht......nu issie wegOp zondag 19 augustus 2001 21:30 schreef tjikkunjr het volgende:
[..]
Eindelijk! Ik was al bang dat Blade Runner helemaal niet meer genoemd zou worden! Eén van de beste games, ooit, imho.
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
The pandora directive was een hele goeie
Alle monkey islands.
Brokens sword 1 en 2
Euh, die ene, euh hoe heet ie ook alweer, dan speel je een vrouw en op een gegeven moment maakt ze een compliment over een boerenzoon euh en hij is ook in het nederlands vertaal
larry roeleert natuurlijk
en voor de rest heb ik er zoooveeel gespeeld, ik weet nieteens meer alle namen
Edit: BLADE RUNNER VERGETEN
Enneuh nightlong die moet ik ook nog hebben!!! alleen de demo van gezien
longest journey en grim fandango + full throttle ook gespeeld natuurlijk
Bij full throttle in het begin alleen ff lopen kloten hoe ik die container uitkwam
Verwijderd
Ja allebei uitgespeeldOp zondag 19 augustus 2001 14:39 schreef TerraGuy het volgende:
[..]
Heb je ze allebei uitgespeeld dan, of heb je 2 alleen maar eventjes geprobeerd?
Dat ruled ook...
Er was ook een vervolg op die engine met geheim agenten ofzo .. ook erg goed..
Die zoek ik nog ...
Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem
Verwijderd
Gilbert Goodmate =Op donderdag 30 augustus 2001 13:10 schreef Lizard het volgende:
Operation Stealth is ook erg leuk, wel lastig soms (Die is trouwens het vervolg op Future Wars) En een recent adventure die uitgekomen is heet Gilbert Goodmate zie http://www.gilbertgoodmate.com/ voor meer info.
In de tijd dat lucasarts de adventure games domineerde, kwam deze uit. Heel apart sfeertje....
Verwijderd
JAAAAAAAAAH!!!! die hek helemaal plat gespeeld... nooit uitgespeeld dus ben er laatst weer es aan begonnen maar kwam niet egt ver... toen wast leuker omdat dat DE spellen waren... nu heb je zoveel anders... *zucht*...Op vrijdag 31 augustus 2001 12:29 schreef grep het volgende:
'Beneath a steel sky' kent iemand deze nog?
In de tijd dat lucasarts de adventure games domineerde, kwam deze uit. Heel apart sfeertje....
hijs gratis te downen op www.freeloader.com
Verwijderd
* Hero Quest (werd later de Quest for Glory reeks)
* Space Quest (Roger Wilco)
* Police Quest (Sonny bond..vooral dat auto rijden was leuk, en het pokeren)
* Leisure Suit Larry, niet echt een quest maar ook van sierra, zelfde style.
Vooral de textbase tijd was leuk, toen het allemaal point'n'click werd ben ik af gehaakt.