smart tv of toch mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
IK gebruik al heel lang mediaspelers om bestanden op mijn tv te kunnen zien.
De ac ryan tweemaal en nu de medi8er maar die laatste kan geen x265 afspelen.
De tv wordt slimmer dus zocht ik of er tv's zijn die de mediaspeler kunnen vervangen.
Sommige kunnen wel wat ,maar blijkbaar toch niet alle soorten bestanden afspelen (avi,divx,mp4.,mkv 264 of 265,iso etc.)
Ik heb ongeveer 2000 muziekclips in allerlei formaten en speel die graag via mijn externe hdd op tv.
De pc staat verder weg dus geen snoer van pc naar tv.
Zijn er geschikte tv's of toch maar weer een nieuwe mediaspeler (xiaomie) kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@pejoar Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Of je media afspeelt met de interne mediaspeler van je tv of via een externe mediaspeler is ook (groten)deels afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.

Voordeel van via de tv afspelen is natuurlijk dat je het een extra device (en afstandsbediening) scheelt. Nadelen zijn doorgaans een tragere chip, beperkte tijd updates en minder ondersteunde codecs. Die nadelen kun je met een externe mediaspeler wel ondervangen; als je dat extra device niet erg vindt. Persoonlijk zou ik voor een externe mediaspeler gaan in de vorm van een Nvidia Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Dus alle nieuwe tv's hebben een ingebouwde mediaspeler.
Bij product gegevens van televisies zie je niet welke bestanden ondersteunt worden.
En je nvidea speler vindt ik duur en het is voor streamen.
De MXQ Pro 4k of Lipa T95 H616 Tv 4 zijn voor de helft of een derde te krijgen.
Bedankt in ieder geval voor je info en je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf ben eigenlijk compleet van de losse mediaspelers afgestapt (muv wat verdwaalde chromecasts). In mijn ervaring werken de apps op de huidige TV's meer dan goed genoeg. Nu is het wel zo dat ik heel weinig 'eigen content' heb en voornamelijk stream van diensten. Voor die eigen content gebruik ikzelf Emby, een soort plex clone. De server draai je op een PC en deze kan vervolgens de content naar je TV streamen waardoor het net zo werkt als bijvoorbeeld je netflix of prime app. Je hebt dan geen 'snoertje' tussen PC en TV nodig zolang ze maar op hetzelfde netwerk zitten.

Mocht het niet toereikend zijn kun je later altijd nog wel een media speler halen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
pejoar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:30:
Dus alle nieuwe tv's hebben een ingebouwde mediaspeler.
Zo zwart-wit zou ik hem niet willen stellen. Maar het merendeel wel.
De MXQ Pro 4k of Lipa T95 H616 Tv 4 zijn voor de helft of een derde te krijgen.
In het mediaspeler-landschap is - helaas - ook veel rommel te koop. Verdiep je eerst goed in reviews - indien beschikbaar - voordat je een fantasiemerk-Android-box koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@pejoar Waarom installeer je niet gewoon Plex Media server op je pc.

Dan kan je op je (Android/WebOS) Smart TV de app downloaden en al je media afspelen.

Maak een aparte map voor Films, Series, Muziek, Videoclips etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 11-08-2021 14:48 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
S1NN3D schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:13:
@pejoar Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Of je media afspeelt met de interne mediaspeler van je tv of via een externe mediaspeler is ook (groten)deels afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.

Voordeel van via de tv afspelen is natuurlijk dat je het een extra device (en afstandsbediening) scheelt. Nadelen zijn doorgaans een tragere chip, beperkte tijd updates en minder ondersteunde codecs. Die nadelen kun je met een externe mediaspeler wel ondervangen; als je dat extra device niet erg vindt. Persoonlijk zou ik voor een externe mediaspeler gaan in de vorm van een Nvidia Shield TV.
In mijn persoonlijke ervaring kunnen de ab's bij de meeste beetje redelijke mediaspelers ook de basisfuncties van de tv bedienen... heb zelf een GoogleTV chromecast en heb de ab van de tv daar niet meer bij nodig.

Maar verder eens, een externe speler heeft over het algemeen langere ondersteuning en zijn een stuk vlotter in gebruik en betere ondersteuning wat betreft mediaformaten. Nvidia Shield TV is een heel solide keuze, maar als TS niet is geinteresseerd in het gaming aspect wat een Shield bied, dan kan ik ook van harte een GoogleTV chromecast adviseren, loopt heel erg vlot.

• pejoar
De 2 apps die ik gebruik ,Netflix en Amazon kijk ik op tv via mijn provider.
De externe harddisks staan vol met diverse bestanden die ik via mijn Medi8er op tv kijk.
Ik wilde alleen weten ,als mijn mediaplayer het niet meer doet, of een nieuwe tv die taak kan overnemen of dat ik ook een nieuwe mediaspeler nodig heb.
De pc of chromecast noemen is niet relevant in deze

• S1NN3D
  • Niet online
In zijn algemeenheid is daar natuurlijk geen allesomvattend antwoord op te geven. Misschien wel, misschien niet. Ligt aan de tv die je koopt…

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 13:30
pejoar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:44:
De 2 apps die ik gebruik ,Netflix en Amazon kijk ik op tv via mijn provider.
De externe harddisks staan vol met diverse bestanden die ik via mijn Medi8er op tv kijk.
Ik wilde alleen weten ,als mijn mediaplayer het niet meer doet, of een nieuwe tv die taak kan overnemen of dat ik ook een nieuwe mediaspeler nodig heb.
De pc of chromecast noemen is niet relevant in deze
Dat ligt eraan.
De meeste smart-TV's kunnen bestanden prima vanaf een USB harde schijf afspelen.

Alleen hebben ze niet allemaal een nette interface daarvoor.

Als je een smart tv met Android/Google TV erop hebt, dan kan je Kodi installeren en heb je een WAF vriendelijke interface voor je bestanden.

De meeste smart tv's zijn beperkt in wat ze aan audio door kunnen geven, de meeste kunnen Dolby Digital+ doorgeven en soms nog Atmos daarbij, maar geen Dolby TrueHD en meestal al helemaal geen DTS formaten.

Als je dat aan je receiver door wenst te geven dan kom je toch aan een losse mediaspeler.
Dus het is ook afhankelijk van je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
hartelijk voor je deskundige reactie. Hier kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb een Sony Bravia Android TV, deze is snel en speelt alles probleemloos af en ook Kodi draait er perfect op.
Ook altijd kastjes gehad, maar nu met alleen TV en één afstandsbediening is wel erg fijn.
En de meeste kastjes krijgen ook niet jarenlange updates, maar mocht de TV het niet meer kunnen afspelen en de TV is verder nog goed kan je altijd dan nog weer een kastje kopen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1