Toon posts:

Pompschakelaar vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 12:57
Sinds een tijdje de beschikking over vloerverwarming. De pomp hiervan staat in de onderstaande afbeelding.
Verder in bezit van een CV ketel: Nefit Trendline II HRC30 CW5. Locatie: Boven op zolder.

Ik lees veel over besparen van energie en wellicht ook gas, middels een pompschakelaar.
Zou dat in dit geval ook van toepassing zijn? Ik ben niet bekend met het verbruik van de pomp en de communicatie tussen de CV ketel (bijvoorbeeld in- en uitschakelen) of dat er een modus op de CV ketel zit die dat kan regelen.

Wanneer een pompschakelaar een toevoeging zou zijn. Welke zouden jullie aanraden?
De volgende schakelaars vond ik het op het web:
- AmfraMatic V-3DP+
- 2heat-TC-500
- ECO Pump Switch HY-02

Alvast bedankt voor tips en advies.

Alle reacties

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:16

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Toml83 Meten is weten - wat let je een simpele energiemeter tussen stopcontact en pomp te zetten?
Helaas is het type van de WILO-pomp op de foto niet te lezen.
Ik heb een ander type pompschakelaar i.c.m. een andere A-label pomp (9W), actueel jaarverbruik 20-25 kWh.
(zie ook hier voor ervaringen).

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:08
Zeker doen - scheelde hier 100+ euro per jaar - Heb zelf 2x een ECO Pump Switch HY-02. Eentje is stuk gegaan en werd direct gratis vervangen.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:37
Ik heb de ECO Pump switch. Prima ding en zelf in te stellen. Zal allicht iets besparen met een moderne pomp.

Maar er valt me iets anders op. Wat is dat voor ding dat tussen de aan- en afvoerslangen hangt? Als dat de temperatuursensor van je pomp is, hoort-ie daar in elk geval niet te zitten.

OhSunnyDay

• Gramser
BCC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:05:
Zeker doen - scheelde hier 100+ euro per jaar - Heb zelf 2x een ECO Pump Switch HY-02. Eentje is stuk gegaan en werd direct gratis vervangen.
Hoeveel het scheelt is natuurlijk helemaal afhankelijk van het verbruik van de pomp. En van je stroomprijs :).

OhSunnyDay

• BCC
Eh ja, captain obvious :) Maar ik zie een standaard 6 groepen verdelen met een domme pomp voor een hele benedenverdieping. Die staat dus meer dan de helft van het jaar voor nop te draaien.

• Gramser
Dat weet jij, dat weet ik - maar het kan nooit kwaad om TS daarop te wijzen, mede-captain :+

OhSunnyDay

• Toml83
dunklefaser schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:56:
@Toml83 Meten is weten - wat let je een simpele energiemeter tussen stopcontact en pomp te zetten?
Helaas is het type van de WILO-pomp op de foto niet te lezen.
Ik heb een ander type pompschakelaar i.c.m. een andere A-label pomp (9W), actueel jaarverbruik 20-25 kWh.
(zie ook hier voor ervaringen).
Ik ga even kijken voor het typenummer. Reactie volgt. Energiemeter is sowieso wel een goed advies.
Zag een youless voorbij komen, waarmee je alles kunt meten. Wellicht ook heel handig in gebruik.
Maar eerst een losse voor het meten van de vloerverwarming pomp.

onderstaand de foto's..

[Voor 34% gewijzigd door Toml83 op 11-08-2021 14:33. Reden: plaatsen foto's]

• Toml83
Gramser schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:06:
Ik heb de ECO Pump switch. Prima ding en zelf in te stellen. Zal allicht iets besparen met een moderne pomp.

Maar er valt me iets anders op. Wat is dat voor ding dat tussen de aan- en afvoerslangen hangt? Als dat de temperatuursensor van je pomp is, hoort-ie daar in elk geval niet te zitten.
haha, nee, dat is de snoer van de stekker. Foto is nog van het begin. Snoer loopt nu anders.
Bedankt voor het advies van de eco pump switch.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 23:40
Een wat minder eenvoudige optie maar wel flexibel en goedkoop, als je meer met home-automation doet of van plan bent te doen:

Ik heb zelf mijn slimme thermostaat en een slimme schakelaar aan Home Assistant gekoppeld (https://www.bol.com/nl/nl...n-ifttt/9200000130701316/)

Mijn home assistant staat ingesteld om die schakelaar aan te zetten als de slimme thermostaat laat weten dat er gestookt wordt en weer uit 15 minuten nadat het stoken stopt. Wanneer de verwarming 24 uur uit is geweest gaat de pomp even een kwartiertje aan om te voorkomen dat hij stuk gaat door heel de zomer stil te staan.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Toml83
toch nog een vraagje inzake de energiemeters.
Is de Youless een plug and play apparaat, waarmee je het verbruik per voorwerp kunt inzien/ bepalen.
Zoals de wasmachine, droger, koelkast, vaatwasser, zonnepanelen, etc.
OF zijn daar andere meters voor aan te bevelen?

Alleen inzicht in verbruik is voldoende. Apparaten op afstand aan- of uitschakelen of andere opties hoeft van mij niet.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:29
Warmteservice raadde mij juist af om een pompschakelaar te plaatsen.
Ik heb ook een A+ pomp, begrijp ik nu goed dat de Tercal werkt met een A+ pomp?

• BCC
Dr Pro schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:15:
Warmteservice raadde mij juist af om een pompschakelaar te plaatsen.
Mijn loodgieter ook, mogelijk extra bron van storingen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:45
Wat een lariekoek. Gewoon doen zo'n pompschakelaar.

[Voor 13% gewijzigd door psy op 11-08-2021 16:09]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Ronald
  • Laatst online: 21:34
Ik heb zelf de AmfraMatic V-3DP+. Werkt prima.

In principe zelfs over; moet mijn alleen pomp nog overzetten op de vloerverwarmingsregelaar die bij mijn Watts thermostaat hoort.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Toml83
allen bedankt voor antwoord.
Heb de pompschakelaar besteld plus een energiemeter en de homewizard P1 meter.
Het bestrijden van onnodige en besparen van energie gaat beginnen.

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:59
Misschien even verstandig om het maximaal aantal schakelmomenten, minimale aan en minimale uit tijd op te zoeken.
Dit soort pompen zijn gevoeliger hiervoor dan de 'ouderwetse' pompen.
Heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb dezelfde pomp en wou het risico niet lopen. Ze zijn al heel zuinig en ik heb zone regering toegepast op de groepen.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ronald schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:22:
Ik heb zelf de AmfraMatic V-3DP+. Werkt prima.

In principe zelfs over; moet mijn alleen pomp nog overzetten op de vloerverwarmingsregelaar die bij mijn Watts thermostaat hoort.
Als ik de technische specs van de "AmfraMatic V-3DP+"bekijk:

a) geen instelbare hysterese
b) kan niet als thermostaat voor een boiler gebruikt worden (hangt ook samen met a)

Wat ik ook een beperking vind is de "montage" op een vrij stopcontact.

De TERCAL 11E biedt dit en meer voor ongeveer dezelfde prijs.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Ronald
Klopt, maar ze geven allemaal een vrij grof eigen verbruik op... De amframatic niet ;)

Schakel temperatuur overigens wel in te stellen, en ik heb geen problemen met de hysterese gehad.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ronald schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:03:
Klopt, maar ze geven allemaal een vrij grof eigen verbruik op... De amframatic niet ;)

Schakel temperatuur overigens wel in te stellen, en ik heb geen problemen met de hysterese gehad.
Grof eigen verbruik en allemaal?? DeTercal neemt 0,85 W (idle) op en dat is met displayverlichting!
Geschakeld 1,3 W, wat is daaraan grof? En wat neemt de Amframatic op?
De Hysterese is 2, 4, 6, 8 of 10 K
Just my 2cts

• Ronald
Verbruik van de AmfraMatic V-3DP+: 0,02 mA
Dus ja... 1.3W klinkt grof.

Ik heb het ze laten nameten, vond het ook een wat groot verschil.

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Ronald 0,02 mA? Ik vind het een heel aparte opgave voor het verbruik.
Ik had eerder zoiets verwacht als ca. 4,6 mW - vergeleken met 850 mW: bijna ongeloofwaardig :+ .
Waarschijnlijk is dit zonder backlight 8)?

• Ronald
Persoonlijk kan ik echt niet warm of koud worden van backlight op een display van een apparaat wat je plaatst, en dan letterlijk 10 jaar niet maar om zou moeten willen kijken ;)

Maar ik wil het wel een keer nameten hoor... Ik hem recent een daadwerkelijk knappe multimeter gekocht die het wellicht kan.

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 16:05
Toml83 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 14:58:
toch nog een vraagje inzake de energiemeters.
Is de Youless een plug and play apparaat, waarmee je het verbruik per voorwerp kunt inzien/ bepalen.
Zoals de wasmachine, droger, koelkast, vaatwasser, zonnepanelen, etc.
OF zijn daar andere meters voor aan te bevelen?

Alleen inzicht in verbruik is voldoende. Apparaten op afstand aan- of uitschakelen of andere opties hoeft van mij niet.
Youless vereist wel enige configuratie. Maar je ziet alleen totaal verbruik + opbrengst dus niet per apparaat.

Ik heb eventueel nog wel een youless ls120 liggen. Met ethernet > wifi adapter voor als je je youless niet naast je router hebt.

• deheij1
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-09 21:11
kan een pompschakelaar icm stadverwarming?

• Toml83
jelle2503 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Youless vereist wel enige configuratie. Maar je ziet alleen totaal verbruik + opbrengst dus niet per apparaat.

Ik heb eventueel nog wel een youless ls120 liggen. Met ethernet > wifi adapter voor als je je youless niet naast je router hebt.
Heb inmiddels de homewizard p1 wifi meter aangeschaft.
Bedankt voor het aanbod.

• Toml83
dunklefaser schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Als ik de technische specs van de "AmfraMatic V-3DP+"bekijk:

a) geen instelbare hysterese
b) kan niet als thermostaat voor een boiler gebruikt worden (hangt ook samen met a)

Wat ik ook een beperking vind is de "montage" op een vrij stopcontact.

De TERCAL 11E biedt dit en meer voor ongeveer dezelfde prijs.
Ieder zal zijn voor- en nadelen hebben, maar juist direct in het stopcontact is voor mij een plus.

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:50
Zo te zien heb je een A-label vloerverwarming schakelaar, het gebruiken van pompschakelaars schijnt daarbij afgeraden te worden. Is volgens mij ook wel vaker besproken hier.

Bijvoorbeeld: zenman in "Pompschakelaar bij A label pomp"

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ronald schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:08:
Persoonlijk kan ik echt niet warm of koud worden van backlight op een display van een apparaat wat je plaatst, en dan letterlijk 10 jaar niet maar om zou moeten willen kijken ;)

Maar ik wil het wel een keer nameten hoor... Ik hem recent een daadwerkelijk knappe multimeter gekocht die het wellicht kan.
@Ronald Het backlight gaat gelukkig standaard na 1 min uit met een lager vermogen tot gevolg,
standaard 0,5 W i.p.v. 0,85 W.
Als belangrijk (ver)koopargument zou ik de "4,6 mW" voor de AmfraMatic V-3DP+ niet gebruiken,
ik ben trouwens benieuwd of je het super lage vermogen van <5 mW in rust kan bevestigen.
Ik persoonlijk heb zo mijn twijfels.

@Toml83 Of een stopcontact geschikt is hangt naar mijn mening van de locatie af,
ik wil het display goed kunnen aflezen (anders was een thermostaat zonder display
maar met bijvoorbeeld wifi handiger. (Waarom bieden ze zoiets nog niet aan?)

@Timorad Pompschakelaar niet compatibel met A-label pomp van Grundfos? Mijn A-label pomp (Antares) loopt sinds januari 2017 en wordt relatief vaak geschakeld, vooral in het voor- en najaar (soms 5 x per dag).

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:50
dunklefaser schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:04:

@Timorad Pompschakelaar niet compatibel met A-label pomp van Grundfos? Mijn A-label pomp (Antares) loopt sinds januari 2017 en wordt relatief vaak geschakeld, vooral in het voor- en najaar (soms 5 x per dag).
Je kunt wel de stroom er continue op/af schakelen met een externe schakelaar, maar het wordt dus door de fabrikant afgeraden omdat het mogelijk de pomp beschadigd. Mag iedereen het voor zichzelf bedenken of hij/zij het risico wil lopen.

• Gramser
Dit zal allemaal wel bij anekdotisch bewijs blijven, als er eentje kapot is gegaan icm een pompschakelaar. In mijn vorige huis had ik een ingebouwde pompschakelaar ín de vvw-unit. Was ook A-label. Merk ontschiet me nu.

OhSunnyDay

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is een beetje een goedkope pompschakelaar? Ik vind 80 euro wel veel geld. Een slim stopcontact met WiFi en ingebouwde ESP8266 koop je voor ongeveer 15 euro. Een pompschakelaar had ik ook rond de 15 euro verwacht.

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:09
Timorad schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:20:
[...]Je kunt wel de stroom er continue op/af schakelen met een externe schakelaar, maar het wordt dus door de fabrikant afgeraden omdat het mogelijk de pomp beschadigd. Mag iedereen het voor zichzelf bedenken of hij/zij het risico wil lopen.
Op zich klopt dat voor ieder apparaat geldt dat aan en uit zetten meer stress geeft dan in bedrijf zijn.
Maar zo'n pomp voor een CV/vloerverwarming moet daar op zijn ontworpen: In de (combi) CV installatie gaat die ook meerdere keren per dag aan en uit. Misschien wel tientallen keren per dag (want ook bij warm tapwater gaat de pomp aan).

Ik kan me wel voorstellen dat een fabrikant dat beweert, want die heeft niet de voordelen van de stroombesparing maar wel een (hypothetisch?) nadeel van een kortere levensduur = garantieclaims

Zelf stuur ik de pomp via een domotica programma (Domoticz). Ik had nl. de data van de CV via de EnergyLink van Homewizard beschikbaar, en ook een Hue bridge gekoppeld. Met een Zigbee stekker van een tientje en een paar regels if .. then ... else.. in Domoticz gaat de pomp van de vloerverwarming aan gaan als de CV draait en de water temperatuur >30oC is, en draait die eens per week 5 min om vastzitten te voorkomen.

Mocht de relatieve oude pomp hierdoor kapot gaan, dan heb ik een excuus om een extra zuinige te kopen. :o

Ook al is een pomp zuinig, dan is dat nog steeds geen excuus om die maar het hele jaar te laten draaien. We moeten tenslotte blijven verbeteren. :9
In dat geval zou ik de pomp nog steeds 's nachts en in de zomer uitzetten.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dre schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:04:
Wat is een beetje een goedkope pompschakelaar? Ik vind 80 euro wel veel geld. Een slim stopcontact met WiFi en ingebouwde ESP8266 koop je voor ongeveer 15 euro. Een pompschakelaar had ik ook rond de 15 euro verwacht.
De goedkoopste zijn rond de 50 euro. Deze hebben een instelbare temperatuur en slaan elke dag sowieso even aan om te voorkomen dat de pomp vast komt te zitten. Zelfbouw is natuurlijk goedkoper.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:28
WackoH schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Op zich klopt dat voor ieder apparaat geldt dat aan en uit zetten meer stress geeft dan in bedrijf zijn.
Maar zo'n pomp voor een CV/vloerverwarming moet daar op zijn ontworpen: In de (combi) CV installatie gaat die ook meerdere keren per dag aan en uit. Misschien wel tientallen keren per dag (want ook bij warm tapwater gaat de pomp aan).
Deze uitspraak is incorrect.
Een moderne ketel met a-label pomp zet helemaal niet de pomp uit.
De ketel stuurt een met behulp van pwm-signaal het toerental aan, voor rust wordt toerental nul aangestuurd. De pompelectronica verlaagd dan het toerental na nul, echter de elektronica blijft onder spanning.
De elektronica aan/uit schakelen is probleem volgens de fabrikanten.
Ik kan me wel voorstellen dat een fabrikant dat beweert, want die heeft niet de voordelen van de stroombesparing maar wel een (hypothetisch?) nadeel van een kortere levensduur = garantieclaims

Zelf stuur ik de pomp via een domotica programma (Domoticz). Ik had nl. de data van de CV via de EnergyLink van Homewizard beschikbaar, en ook een Hue bridge gekoppeld. Met een Zigbee stekker van een tientje en een paar regels if .. then ... else.. in Domoticz gaat de pomp van de vloerverwarming aan gaan als de CV draait en de water temperatuur >30oC is, en draait die eens per week 5 min om vastzitten te voorkomen.

Mocht de relatieve oude pomp hierdoor kapot gaan, dan heb ik een excuus om een extra zuinige te kopen. :o

Ook al is een pomp zuinig, dan is dat nog steeds geen excuus om die maar het hele jaar te laten draaien. We moeten tenslotte blijven verbeteren. :9
In dat geval zou ik de pomp nog steeds 's nachts en in de zomer uitzetten.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KabouterSuper schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:03:
[...]

De goedkoopste zijn rond de 50 euro. Deze hebben een instelbare temperatuur en slaan elke dag sowieso even aan om te voorkomen dat de pomp vast komt te zitten. Zelfbouw is natuurlijk goedkoper.
Ketotek KT3100 besteld om te proberen. € 11,75 per stuk :)

Hier gekocht:
https://nl.aliexpress.com/item/4000498090031.html

Deze ga ik alleen gebruiken op basis van temperatuur. Je kan namelijk niet de temperatuur tegelijk gebruiken met de timer functie. Ik maak me geen zorgen over het vastlopen van de pomp.

Over de levensduur van de pomp maak ik me ook geen zorgen. Mijn auto schakelt meer dan 100x per dag de benzinemotor uit. Die laat ik 's nachts ook niet aanstaan ;)

[Edit]
Inmiddels ontvangen. De thermostaat verbruikt vrijwel niks (0,0 Watt geeft mijn energiemeter aan ongeacht stand van het relais). En schakelt naar behoren. Na een spanningsuitval worden de instellingen gewoon onthouden. Tevreden met de aanschaf dus.

[Voor 24% gewijzigd door Dre op 30-08-2021 16:50]

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ronald schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:08:

Heb je in de tussentijd wat vermogensmetingen kunnen verrichten aan jouw "AmfraMatic V-3DP+"?
Ik ben benieuwd wat het vermogen in rust en bij het schakelen is.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:47
Ja, die heb ik dus ook en ik had het al een week pleuris koud. Wat blijkt: Na 3 jaar onaangeroerd in het stopcontact te hebben gezeten is mijn HY02 gestopt met werken. Bij controle blijkt het apparaat warm te zijn bij de stekker en random wel/niet aan te gaan.

soldeerverbinding is blijkbaar slecht en brandgevaarlijk geworden.

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 15:48
Lekker dan... hij wordt wel het meeste verkocht die HY-02.

Denk zelf dat ik voor de AmfraMatic V-3DP+ ga. Als het display maar uitschakelt en hij idd 1,3W in standby verbruikt... blijven wel op de kleintjes letten natuurlijk.

Hebben een "oude" Grundfos pomp (volgens mij model UPS 25-50) met 2 standen (zomer/winter van 43W en 65W), mocht het er echt niet tegen kunnen dan installeren we meteen wel een alpha2 of andere moderne/energiezuinige pomp.

Nu zit ik een paar keer per dag op de CV display te kijken of de aanvoer niet onder de 28C is geazakt om de pomp handmatig uit te zetten tijdelijk.

830D

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee