Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben momenteel in het bezit van een Dell P2715Q, die prima voldoet.
pricewatch: Dell P2715Q Zilver, Zwart

Nu twijfel ik ontzettend om deze te vervangen, het idee van mij is net als tv's dat techniek achterhaald is, maar op zich is mijn monitor nog steeds een topper.

Door een financieel mazzeltje zie ik wel de kans nu deze monitor met pensioen te sturen, mits de nieuwe ook echt een vooruitgang is en dat is dus mijn vraag:

Ga ik dat duidelijk beleven met deze Dell Dell S2721DGFA ?
pricewatch: Dell S2721DGFA Zwart

Wat ik doe is geen games, merendeels voor film, YouTube en office werkzaamheden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
De voornamelijkste verschillen die ik zie is dat je van 4k naar Quad HD zou gaan.
165Mhz tegenover 60Mhz is vooral fijn voor gamen gezien de frames vloeiender lopen echter lever je wel in op de beeld kwaliteit Quad HD is geen 4K

Voor de rest is het vooral een persoonlijke keus en waar hecht je waarden aan.
USB poorten
Draaibaar Voet
Kleur

Dergelijke dingen

Kijk en vergelijk zou ik zeggen
https://tweakers.net/pricewatch/compare/426931;1631318/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Markozv
Wat ik zo zie is dat ik nu op 3840x2160 (4K) werk en met de nieuwe op 2560x1440 (Quad HD) zou uitkomen.
De andere dingen zoals USB poorten worden niet gebruikt.
De Dell draait nu op twee PC's , alleen het switchen tussen de beide PC's gaat niet erg vlot.
En het punt dat ik niet game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Even aannemen dat je swapped tussen de 2 pc's door te kiezen tussen de inputs zal dat niet veranderen bij het nieuwe scherm.

Mijn persoonlijke mening ik zou zelf niet swappen en dat geld liever bewaren voor systeemupgrade / vervanging defect wanneer dat nodig is als het scherm zijn functies nog volledig voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Markozv
Bedankt voor dit heldere advies, het is ook nog een kei van een monitor, maar ik werd wat op het verkeerde been gezet met tv's. Ik dacht dat mijn Dell, nu een 5 a 6 jaar oud, aan vervanging toe was.