PC stuk na inbouwen extra SSD's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Hallo,
Dit bericht heb ik gepost in mijn eerdere aankoopadvies topic maar dat lijkt me niet de juiste plek.

Mijn vraag
Vanmorgen heb ik 2 SSD's geïnstalleerd in mijn pc. Het zijn 2x Samsung EVO 870 1TB. De installatie verliep goed. Bij het aanzetten van de pc startte de pc 2x opnieuw op (uit zichzelf). Vervolgens bleef de pc netjes lopen maar krijgen mijn toetsenbord en muis geen stroom. Daardoor krijg ik ook geen beeld.
Als de ik de pc uitzet en aanzet, doet zich hetzelfde probleem voor.

mijn vraag: help! ik ben niet veel kennis en heb mijn pc nodig :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 5 3600 processor 3,6 GHz Box 32 MB L3
MSI B450M PRO-VDH Max
Cooler Master MasterBox NR400 Mini Tower Zwart
Cooler Master Hyper 212 zwart
G.Skill 16GB DDR4 geheugenmodule 3200 MHz
Corsair TX550M V2
Kingston Technology A2000 1TB
Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de SSD's losgekoppeld en opnieuw geprobeerd. Het toetsenbord en de muis krijgen alsnog geen stroom. Alle USB poorten zijn geprobeerd.
Het moederbord geeft geen foutmelding (geen geluiden in ieder geval).
Kabels zijn nagelopen en zitten allemaal goed.

Mogelijk heb ik de SSD's in eerste instantie met verkeerde power kabels aangesloten. Deze kabels waren weggewerkt in de kast en heb ik gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L3aKzfW0KVKNu_vlsEUW-Kz8jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yX4qNw6BCWCzonpq2oZq52xD.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Strova op 11-08-2021 12:13)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

dacht ik ook, maar dat lijkt echt allemaal goed te zitten. Of het geheugen moet opeens stuk zijn na het insteken van 2 SSD's :F
Haal alle geheugen reepjes er eens uit, en plaats er eentje terug (als je jezelf vertrouwt). Geheugen verwijder je door een beide kanten de nokjes naar buiten te klappen, daarna kun je de module voorzichtig uit de socket verwijderen.

Ook zou ik alle stekkers even een extra drukje geven (just do be sure).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yW_oQ1xTenR4Rjsd23qq9lUWFbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTe7Fw5OHPaKOh01G5jj12Ky.png?f=fotoalbum_large

Chookity-pok

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:57
Zijn de goede powerkabels.
Check even of je atx 24 en cpu power connector goed vast zit.

Niet perongeluk de modulaire sata kabel in een cpu / pcie connector van je voeding gestopt?

[ Voor 35% gewijzigd door Torac op 11-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Die kabels lijken goed te zitten. Zo is het aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqG8eXyhbx7RY0dmvFfHOUAXTrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6Wjekj8KoYWUo4jEqqYmsCk.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens zie ik 2 lampjes op het moederbord maar ik weet niet of die altijd gebrand hebben: cpu en dram:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saV3Fzp60Z7N9My4AG0s87VONco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RCLmPpbPty7PothlZPhxVPw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Koppel de SSDs los.
Haal de PC van de netspanning af
Reset CMOS door verwijderen van batterij voor 1-2 minuten
Doe de batterij er weer in, stekker er weer in en start dan eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Misschien een gekke vraag maar moet ik dan weer een bios update doen? Ik weet namelijk niet hoe dat moet, ik heb deze pc met assemblage besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:52

watercoolertje

Untertitel

Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:05:
Misschien een gekke vraag maar moet ik dan weer een bios update doen? Ik weet namelijk niet hoe dat moet, ik heb deze pc met assemblage besteld.
Nee hoor met een reset gooit ie alleen instellingen weg, en start ie weer op met default instellingen van de bios.

Eigenlijk is het een bios-settings-reset :P

[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 11-08-2021 11:07 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Maar begin eerst eens met alleen het loskoppelen van de nieuwe SSDs.

[ Voor 7% gewijzigd door Saeverix op 11-08-2021 11:10 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Saeverix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:10:
Maar begin eerst eens met alleen het loskoppelen van de nieuwe SSDs.
dat heb ik gedaan :) geeft geen verandering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

dat heb ik gedaan :) geeft geen verandering
Oh ik begreep dat je ze had losgekoppeld en direct daarna opnieuw geinstalleerd had.

Dan moeten we inderdaad kijken naar dingen die je mogelijk hebt aangeraakt tijdens de installatie. Er schiet je denk ik zo niet iets te binnen?

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Helaas niet, er zit ook niets in de buurt dat ik echt kan hebben aangeraakt, dat is het gekke. De volgende uitdaging die ik heb ik de CMOS reset, daarvoor moet ik de videokaart eruit halen en dat heb ik nooit gedaan. Heb natuurlijk opgezocht hoe maar ben bang om iets te verbuigen etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
Modulaire PSU? Waarschijnlijk daar een kabel net losgetikt zodat mobo of CPU geen voeding meer heeft? Zit de M.2 SSD nog goed in de socket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:56
@Strova
En de stekker van de CPU? Die zit meestal links boven op het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
@Strova om even terug te komen op die ledjes:
EZ Debug LED: Debug LED indicators
These LEDs indicate the status of the motherboard.
CPU - indicates CPU is not detected or fail.
DRAM - indicates DRAM is not detected or fail.

VGA - indicates GPU is not detected or fail.
BOOT - indicates booting device is not detected or fail.
Je moet het dus denk ik even zoeken in de power supply van de CPU of het Geheugen wat er niet goed in zit.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Wat een stress levert dit op.. Waardeer jullie hulp in ieder geval.

M.2 heb ik opgezocht maar zit volgens mij achter de videokaart? Dus die kan ik niet zien.

Modulaire psu werkelijk geen idee, ook niet na Google. Helpt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LsEflhRo9oQ5fGhFUbQMXm8WnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZU1iR54nq5HxqrxJ9oCEAiuQ.jpg?f=fotoalbum_large

De cpu stekker zit ook goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zR6rbDjhY78r9DuOExTcY_6qBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOwRjnfKSy5REaIerbZijfmD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
kan de voeding de extra stroom van 2 SSD's aan? lijkt me wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Saeverix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:21:
@Strova om even terug te komen op die ledjes:

[...]

Je moet het dus denk ik even zoeken in de power supply van de CPU of het Geheugen wat er niet goed in zit.
dacht ik ook, maar dat lijkt echt allemaal goed te zitten. Of het geheugen moet opeens stuk zijn na het insteken van 2 SSD's :F

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:27:
[...]

Haal alle geheugen reepjes er eens uit, en plaats er eentje terug (als je jezelf vertrouwt). Geheugen verwijder je door een beide kanten de nokjes naar buiten te klappen, daarna kun je de module voorzichtig uit de socket verwijderen.

Ook zou ik alle stekkers even een extra drukje geven (just do be sure).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yW_oQ1xTenR4Rjsd23qq9lUWFbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTe7Fw5OHPaKOh01G5jj12Ky.png?f=fotoalbum_large

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Heb je niet toevallig aan de kant van de PSU een kabel lost getrokken per ongeluk? Wellicht dat daar iets lost zit oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Heb jij bij de installatie de MSI fastboot geïnstalleerd?
Zet deze eens uit, lost bij mij ook de usb problemen op die ervoor zorgde dat muis en toetsenbord niet goed werkten!

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
@Strova en daarnaast nog even een tip die misschien gek klinkt: haal de stekker van de computer eens tijdelijk uit het stopcontact. Het is en blijft electronica, en die wil om deze manier wel eens ontladen en het daarna ineens weer doen.

Verder ben ik benieuwd of je al uit hebt kunnen vinden in welke "poort" van de PSU (voeding) de stekker van je SSDs zit die je gebruikt. Wellicht is die zoals eerder aangegeven verkeerd aangesloten door de installateur van je computer.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
De ATX 24 en cpu power heb ik losgekregen en opnieuw goed vastgezet.
het geheugen wilde ik verwijderen maar het onderste pinnetje krijg ik niet naar beneden, ook daar zit de videokaart in de weg :(

bij de voeding zie ik geen losse kabels die niet los waren.

Is er een erkende pc dokter waar ik terecht kan? Heb in de buurt gezocht op internet maar dat geeft niet zo veel vertrouwen. Ben woonachtig in noord-brabant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Saeverix schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:38:
@Strova en daarnaast nog even een tip die misschien gek klinkt: haal de stekker van de computer eens tijdelijk uit het stopcontact. Het is en blijft electronica, en die wil om deze manier wel eens ontladen en het daarna ineens weer doen.

Verder ben ik benieuwd of je al uit hebt kunnen vinden in welke "poort" van de PSU (voeding) de stekker van je SSDs zit die je gebruikt. Wellicht is die zoals eerder aangegeven verkeerd aangesloten door de installateur van je computer.
die komt uit 'peripheral & sata', lijkt me dus goed.
stopcontact ga ik meteen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Just me ! schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:32:
Heb jij bij de installatie de MSI fastboot geïnstalleerd?
Zet deze eens uit, lost bij mij ook de usb problemen op die ervoor zorgde dat muis en toetsenbord niet goed werkten!
Durf ik niet te zeggen. Het lijkt me software en daar kan ik momenteel niets aan veranderen aangezien ik geen muis + toetsenbord kan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
GameComputers.nl in Ede?
Maar wellicht is er een Tweaker die je wilt helpen die wat meer in de buurt woont.
Ik wil je ook wel helpen maar woon zelf ook in Ede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
oke, het is gelukt om het geheugen eruit te halen en 1 terug te plaatsen.
Zoals gezegd heb ik de atx 24 en cpu power opnieuw erin gedaan.

na een aantal keer proberen met 1 geheugenbord en vervolgens de ander heb ik nu stroom op het toetsenbord en de muis. Lijkt er dus op dat 1 geheugenreek gesneuveld is (vreemd...)

maar.. nu brand het 'boot' lampje en ik heb helemaal geen beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:55:
oke, het is gelukt om het geheugen eruit te halen en 1 terug te plaatsen.
Zoals gezegd heb ik de atx 24 en cpu power opnieuw erin gedaan.

na een aantal keer proberen met 1 geheugenbord en vervolgens de ander heb ik nu stroom op het toetsenbord en de muis. Lijkt er dus op dat 1 geheugenreek gesneuveld is (vreemd...)

maar.. nu brand het 'boot' lampje en ik heb helemaal geen beeld
Het boot lampje geeft aan dat er geen Boot Device gevonden is. Dus er is geen SSD gevonden waar van geboot kan worden.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
oke, dit was een domme fout: ik had de hdmi aangesloten op moederbord ipv videokaart. ik heb nu beeld en het werkt.

conclusie is dat RAM is gesneuveld in het proces.

Ik zal dus nieuwe ram bestellen. Maar, daarna wil ik uiteraard alsnog de 2 ssd's installeren. Wat moet ik anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:58
haal die SATA kabel eens los bij je voeding als die er eerst niet zat? En druk alle andere kabels ook aan de kant van de voeding nog even goed aan. Je boot van die M.2 SSD neem ik aan, zit die nog goed op z'n plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:59:
oke, dit was een domme fout: ik had de hdmi aangesloten op moederbord ipv videokaart. ik heb nu beeld en het werkt.

Ik zal dus nieuwe ram bestellen. Maar, daarna wil ik uiteraard alsnog de 2 ssd's installeren. Wat moet ik anders doen?
Haha classic :)

Je kunt nu natuurlijk wel een voor een de geheugenreepjes proberen toe te voegen totdat het weer mis gaat. Of had je dat al gedaan?

Zorg ook dat je het geheugen in de juiste slots hebt tijdens het testen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TDKGtg6OFlj5tMIHABEGKJorMY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vze7k2wEXe93lBwpVONDl1C9.png?f=user_large

De eerste module plaats je in DIMMA2. De tweede module plaats je in DIMMB2.
De derde module plaats je in DIMMA1 en de vierde kun je wel raden ;)

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:59:

Druk je RAM geheugen eens extra goed aan, is mij meerdere keren overkomen dat het net niet diep genoeg zat en dus niet werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
Allereerst wil ik jullie ontzettend bedanken. Ik raak volledig in de stress bij dergelijke problemen, te meer omdat ik er geen verstand van heb.

Zojuist heb ik geprobeerdd met verschillende combinaties van de geheugenkaarten en het werkt echt alleen maar als ik enkel 1 specifieke geheugenkaart gebruik. Hij werkt overigens in DIMMA2 en in DDIMMB2 maar hij zit nu in DIMMA2.

Bedankt!

Ik heb nog 2 vragen:
1. Als ik nieuw geheugen heb, dan heb ik 3 werkende geheugenstrips. Kan ik die dan alle drie gebruiken in DIMMA2, DIMMB2 en DIMMA1? Of moet ik enkel de 2 nieuwe gebruiken? En mogen de nieuwe strips een ander merk/type zijn?

2. Als het geheugen erin zit, hoe kan ik dan een nieuw topic starten om hulp te vragen met het installeren van de SSD's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:12:
Allereerst wil ik jullie ontzettend bedanken. Ik raak volledig in de stress bij dergelijke problemen, te meer omdat ik er geen verstand van heb.
Kalmte zal u redden. Er is altijd wel iemand die in dit soort gevallen kan helpen.
Zojuist heb ik geprobeerdd met verschillende combinaties van de geheugenkaarten en het werkt echt alleen maar als ik enkel 1 specifieke geheugenkaart gebruik. Hij werkt overigens in DIMMA2 en in DDIMMB2 maar hij zit nu in DIMMA2.

Bedankt!
1 van de 2 modules is dus stuk als ik het goed begrijp?
Ik heb nog 2 vragen:
1. Als ik nieuw geheugen heb, dan heb ik 3 werkende geheugenstrips. Kan ik die dan alle drie gebruiken in DIMMA2, DIMMB2 en DIMMA1? Of moet ik enkel de 2 nieuwe gebruiken? En mogen de nieuwe strips een ander merk/type zijn?
Het liefst wil je ze van hetzelfde merk en serie hebben, maar in ieder geval met dezelfde specificaties.
Je kunt drie modules gebruiken, alleen maak je dan niet optimaal gebruik van het dual channel idee.

Voordat je nieuw geheugen besteld: Hoe lang heb je deze computer al? Sommige geheugen fabrikanten geven enorm lange fabrieksgarantie namelijk. Heb je ook een exact typenummer voor ons? Kun je wel van de kapotte module aflezen. Dan kan de module gratis vervangen worden namelijk...
2. Als het geheugen erin zit, hoe kan ik dan een nieuw topic starten om hulp te vragen met het installeren van de SSD's?
Daar kun je nu gerust mee verder gaan. Dit is namelijk niet afhankelijk van het geheugen wat nu ontbreekt.

Chookity-pok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Rustig aan, het komt allemaal wel goed. Je zit hier op een goed forum. Dit soort dingen hebben (helaas) tijd nodig en alle stappen die mensen opschrijven moet jij dan weer uitvoeren. Dat vergt tijd. Je leert in ieder geval behoorlijk veel van je pc.
Zojuist heb ik geprobeerd met verschillende combinaties van de geheugenkaarten en het werkt echt alleen maar als ik enkel 1 specifieke geheugenkaart gebruik. Hij werkt overigens in DIMMA2 en in DDIMMB2 maar hij zit nu in DIMMA2.
Weet je nog hoe deze eerst zaten? Heb je al eens naar de "tandjes" gekeken van het geheugen en de bank waar hij in moet? Zie je daar soms iets vreemds?
Persoonlijk zou ik eerst zorgen dat je systeem met 1 bank (als dat volgens je moederbord kan) je pc weer aan de praat krijgen. Daar na pas gaan kijken naar nieuw/je eigen geheugen.
Ik denk dat je hier ook wel verder de SSD installatie kunt vragen. Het topic gaat er tenslotte over.

Nogmaals, rustig aan, het komt goed. Het heeft alleen even tijd nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
1 geheugen reepje is inderdaad stuk. Ben van plan om te bellen met de winkel (sicomputers). Alle componenten zijn in augustus 2020 besteld.

Het geheugen: F4-3200CC16DD-16GVKB
DDR4-3200 22x 8 GB. CL-16-18-38 1.35v

De pinnetjes van het geheugen en van het slot zien er perfect uit. De pc werkt ook naar behoren (op 1 reep dus). Vind het zo gek dat het geheugen opeens stuk is.

de geheugenkaarten zaten in DDIMMA2 en DDDIMMB2. De kaart in DDIMMA2 is stuk. Nu heb ik de kaart van DDIMMB2 in DDIMMA2 gedaan. Joh, dat ik dit ooit zou typen.

[ Voor 17% gewijzigd door Strova op 11-08-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
Meeste geheugen zit flinke garantie, dan wel niet levenslange garantie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:38:
1 geheugen reepje is inderdaad stuk. Ben van plan om te bellen met de winkel (sicomputers). Alle componenten zijn in augustus 2020 besteld.

Het geheugen: F4-3200CC16DD-16GVKB
DDR4-3200 22x 8 GB. CL-16-18-38 1.35v

De pinnetjes van het geheugen en van het slot zien er perfect uit. De pc werkt ook naar behoren (op 1 reep dus). Vind het zo gek dat het geheugen opeens stuk is.

de geheugenkaarten zaten in DDIMMA2 en DDDIMMB2. De kaart in DDIMMA2 is stuk. Nu heb ik de kaart van DDIMMB2 in DDIMMA2 gedaan. Joh, dat ik dit ooit zou typen.
Ooh dan heb je zeker weten nog garantie. Ja het kan stom toeval zijn, of dat de module al niet helemaal fris was en dat die nu door iets minder spanning (omdat de PSU nu twee extra SSDs moet voeden) helemaal het loodje heeft gelegd). Zeker zullen we het nooit weten.

Ik zou inderdaad even bellen, goede winkel dus dat gaat wel goedkomen denk ik. Kans is wel dat je het hele setje geheugen op moet sturen (of misschien zelfs je hele computerkast) en even zonder werkende computer zit. Maar wellicht kun je daarover even iets met ze afspreken.

Zoals ik eerder zei: het is en blijft electronica. Het kan heel lang goed werken, maar het kan ook zo de volgende dag stuk zijn. Ik zou er niet teveel over nadenken en gewoon direct even bellen met de verkoper.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
bedankt weer! Ik moet inderdaad beide reepjes opsturen en dat is voor mij geen optie nu, dit is namelijk mijn enige pc. Sicomputers wil daar helaas niet in meedenken.

Vanmiddag ga ik proberen om de SSD's aan de praat te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Oké, de SSD's zijn aangesloten. Durf de pc nog niet aan te zetten. Ziet dit er goed uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtLoVk53aQmXveeNx7OgQj-yVSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVp6u1Nt4a3O2NCtBrbijVcm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwgv8P3-FSqSSFZBy4Hu-HpGOhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsXiYY3XRg2rWtOQIkSrnR0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXCoIO8AGwTF-vOXnNAqGNyqQ5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jri7Cai7KsxMev1I0QNFCeMZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV21_1f07XZDRz7R-aqWe9ZdS_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odnuWq7wUTuAU2olHhElhXxn.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook nog deze kabels beschikbaar (met een tussenstuk)maar die moet ik niet hebben toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3g1VZOYqWMNz-boW4Nvb4uel6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPwUc7T3VXrx44js282dDSYH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
Ziet er ok uit. Moeilijk te zien allemaal op afstand. Die onderste foto is molex gewoon links laten liggen of nog beter de modulaire kabel uit je voeding halen als je het toch niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strova
Nou, het is gelukt! blijkt dat ik niets verkeerd had gedaan maar simpelweg dikke pech had met het geheugen. Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q1rDSL_JnfWtXrpDiD47XKzagw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z0envBuP9qMnrdyWC2k42Iy8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Toch raar, geheugen sneuvelt niet snel.
Heb je wellicht iets met je schroevendraaier geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Nee toch niet, sterker nog; ik heb de SSD's aan tafel in de bracket geschroefd en toen enkel de kabeltjes aangesloten. Weet zeker dat ik het geheugen niet heb aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Misschien was je statisch geladen... Dat kan natuurlijk ook nog.
Fijn om te horen dat het nu werkt. _/-\o_

Verdere tip is inderdaad dat je paartjes geheugen nodig hebt. Dat zou ik even rustig aan bekijken. Bellen met de winkel en even afspreken hoe je dat met zo min mogelijk downtime kunt doen.
We horen het wel in ander topic langskomen, mocht je er niet uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
Ik heb meteen hetzelfde geheugen besteld bij amazon. Dan kan ik de kapotte terug sturen en heb ik 4x 8gb op langere termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saeverix
Strova schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:33:
Ik heb meteen hetzelfde geheugen besteld bij amazon. Dan kan ik de kapotte terug sturen en heb ik 4x 8gb op langere termijn.
Precies dat kun je inderdaad doen. 32GB is ook leuk om te hebben. Mocht je denken het niet te gaan gebruiken: Over het algemeen krijg je een nieuw setje geheugen in blister/verpakking thuis. Die kun je weer voor een leuk bedrag verkopen aan een mede Tweaker voor iets minder dan de nieuwprijs.

Chookity-pok

Pagina: 1