Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleuregaz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-08-2021
Mijn vraag:
Zoals gezegd werk ik met het hierboven genoemde gratis tekstprogramma van (LibreOffice Writer, versie 7.1). Tot op heden zonder problemen. Nu zit ik echter met een document (een verhalenbundel) van 160 pagina's. De paginanummers verschenen automatisch (hoe ik dat in het begin ingesteld heb, weet ik niet meer). Maar nadat ik via plak en knip enkele pagina's tekst van plaats heb veranderd, is de paginering één grote puinhoop.
Alles geprobeerd, info opgezocht op internet, koptekst/voettekstfuncties en 'velden' doorgelopen en veranderd, niets werkt. De ene keer telt hij 1,2,1,2,1,2, enz. Dan weer 7,8,7,8 enz. Vervolgens alleen 1 (op de eerste pagina) en daarna niets. Als ik de cijfers - uit wanhoop - handmatig invoer, dan verdwijnen ze weer. Om gek van te worden. Kortom: adviezen of tips zijn ontzettend welkom.
Bij voorbaat hartelijk dank.

P.S. Ik ben een senior met weinig digitale talenten, dus indien mogelijk graag eenvoudige stap-voor-stap-uitleg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Ik gebruik LibreOffice niet, maar wat gebeurt er als je alle 160's pagina's kopiëert naar een nieuw document? Wellicht dat de paginanummers dan opnieuw worden aangemaakt en dan wel kloppen?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:44
Heeft dit niet met section brake te maken en dat de paginanummers niet gekoppeld zijn en dus elke keer opnieuw beginnen bij elke nieuwe sectie break?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 19:08
Het zal lastig worden om je te helpen als we niet je scherm kunnen zien.
Wat @sinasappel zegt, er zitten waarschijnlijk sectie breaks in je document. Deze kun je inzichtelijk maken door op de gespiegelde P boven in te klikken. (Of via de shortcut Ctrl+F10).

[ Voor 0% gewijzigd door LongBowNL op 11-08-2021 11:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleuregaz
@Sinasappel en @LongbowNL, Het wemelt van de gespiegelde P's, ook aan het eind van elk bladzijde. Het concept bestaat nml. uit korte verhalen. En elk verhaal beslaat 1 hoofdstuk van hooguit 1 pagina. Elke pagina sluit ik daarom vervolgens af met harde 'einde pagina'-opdracht, wat weer een gespiegelde P geeft. Vervolgens begint een nieuw hoofdstukje. Kortom: ik kan die (einde pagina)breaks niet weghalen.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:44
De suggesties van @sinasappel edn @LongBowNL hebben niet betrekking op de gespiegelde P in het document maar in de werkbalk! (Ctrl-F10 doet blijkbaar hetzelfde).

Ik ken Word wel, ik denk dat LibreOffice wel vergelijkbaar werkt.

In Word is er een verschil tussen Pagina-eindes en Sectie-eindes (al is het ook mogelijk om die twee te combineren tot één, dat is om het makkelijk te maken). Sectie eindes maken verschillen in kop- en voetnoten en dus ook paginering mogelijk.

In Word staat 'gespiegelde P' voor een regeleinde.
..................Page break.................... staat voor een paginaeinde en
::::::::::::::::::Section break (next page)::::::::::::::: is voor een sectieeinde waarbij de nieuwe sectie op een nieuwe pagina begint.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Fleuregaz
g0tanks schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:56:
Ik gebruik LibreOffice niet, maar wat gebeurt er als je alle 160's pagina's kopiëert naar een nieuw document? Wellicht dat de paginanummers dan opnieuw worden aangemaakt en dan wel kloppen?
Dank voor uw bericht.
Had ik al geprobeerd, want het leek mij inderdaad het makkelijkste. Helaas mislukte het. Ik werk namelijk met een tekstsjabloon van een digitale uitgeverij. Als ik de tekst van mijn vorige concept kopieer naar het nieuw aangemaakte document, neemt hij de (voor mij onbegrijpelijke) paginanummering mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleuregaz
Beste mensen,
Inmiddels heeft iemand me geholpen met dit probleem. Hoe de oplossing precies verliep weet ik niet meer, ging mij boven m'n pet, maar het resultaat is bevredigend.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1