Microfoon pikt geluid van eigen speakers op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie_boy
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-10-2023
Als ik geluid afspeel op mijn speakers word dat opgepikt door mijn webcam, die ik als microfoon gebruik. Hierdoor horen de mensen met wie ik in een call zichzelf opnieuw via mijn webcam. Weet iemand een software die ik kan gebruiken om dit te voorkomen.

Ik heb een "Logitech B525 webcam", die ik gebruik als microfoon. De webcam is met usb verbonden
JBL Bar 5.1 Surround als speaker. De speaker is verbonden met een digitale optische audio kabel.

Ik heb al geprobeerd om de webcam via de soundbar te verbinden maar dat werkte niet.

Weet iemand misschien een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door svenie_boy op 10-08-2021 22:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:23

CeesKees

I rest my Kees

Je volume terugschroeven werkt in dit soort gevallen bijna altijd.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie_boy
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-10-2023
Dat is de oplossing die ik nu meestal ook gebruik, maar daardoor hoor ik het zelf nauwelijks nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Koptelefoon gebruiken zorgt er ook voor dat dit niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Of een microfoon regelen die een stuk 'gerichter' het juiste geluid kan oppikken. Dit soort webcammicrofoons pakken ook nog wel eens eea aan geluid van "opzij" en op een relatief grotere afstand.

Maar plaatsing kan ook al een hoop helpen, hoe staan/hangen de webcam en speakers ten opzichte van elkaar? Je zou in de webcaminstellingen nog kunnen kijken of daar wat settings in zitten. Sliders als "bereik" of "gain" kunnen nog een verschil maken.

[ Voor 40% gewijzigd door ShitHappens op 10-08-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Koptelefoon als monitor gebruiken voor stemmen, goeie noise cancelling aan de microfoon gebruiken (door óf een betere microfoon te gebruiken, webcams zijn ruk, óf iets als RTX Voice te gebruiken), software gebruiken die het kan filteren (Teams is hier verbazingwekkend goed in) om maar een paar oplossingen te roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je kan iets als https://krisp.ai/ gebruiken, als je een RTX-kaart hebt is er RTX Voice.

Maar het enige correcte antwoord is dat je gewoon niet de microfoon van je webcam moet gebruiken, en dat je eigenlijk geen speakers met een open microfoon wil gebruiken.

Je zou een microfoon met een cardioid patroon kunnen kopen, die beginnen al vanaf 20-30 euro. Je zou ook een koptelefoon kunnen gebruiken in meetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In software om te videobellen (of Windows of de driver?) zit normaal gesproken al een filter om deze overspraak op te heffen. Dit filter kan niet goed werken als er te veel vertraging zit in de geluidskaart of microfoon.

Staat op de sound bar de optie 'lip sync' of 'audio delay' uit? Deze voegt namelijk vertraging toe. Andere bronnen van vertraging zijn onnodig grote buffers en als de afstand die het geluid moet overbruggen van sound bar tot webcam.

[ Voor 66% gewijzigd door TBTL op 11-08-2021 12:22 ]

Pagina: 1