Betaalde service voor bezorging "voldoet" niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Aangezien niet altijd het netjes is om een bedrijfsnaam te noemen, probeer ik het netjes te houden.

Een grote webwinkel heeft voor het luttele bedrag van exact € 9,99 gebruik te maken van extra / andere bezorgopties genaamd Abbo alsmede om niet voor elke order (extra) porto te hoeven betalen.

Daarnaast heeft diezelfde webwinkel ervoor gekozen om die speciale service alleen te laten gelden voor een aantal artikelen die enkel & alleen door de webwinkel zelf verkocht worden en niet door derden die de webwinkel als een soort extended storefront gebruiken.

En dan quote ik uit een communicatie met die webwinkel
Met Abbo heb je dezelfde bezorgopties als zonder Abbo, alleen kun deze met Abbo gratis afnemen. Welke bezorgopties dat zijn, vind je terug op onze website. Abbo geeft geen garantie dat je bij je elke bestelling gebruik kunt maken van alle bezorgopties. Of een bepaalde bezorgoptie wordt aangeboden is afhankelijk van wat je bestelt, wanneer je bestelt, vanaf waar het wordt verzonden en waar het bezorgd moet worden. Ook kan het soms zijn dat ik drukke periodes de bezorgopties tijdelijk beperkt beschikbaar zijn.
Tot zover niet nieuws; als je dus dat Abbo afneemt voor dat tientje, krijg je bij een x aantal artikelen de optie om een "gespecificeerder" bezorgmoment te kiezen. Zoals elke webwinkel betaamt maken zij gebruik van meer dan 1 vervoerder in NL en dan kan het dus zijn dat artikel A wordt vervoerd met PostNL, artikel B met DHL en artikel C misschien met bpost.

Nu neem ik dus aan: als ik met Abbo op donderdag een artikel in mijn winkelwagentje zet en dan kiest om met Abbo dat artikel te laten bezorgen op "woensdag tussen 17:00 en 22:00", in hoeverre heeft de webwinkel dan voldaan aan de extra / betaalde service als 1 van de volgende gevallen zich voordoet:

1. Wordt bezorgd dinsdag tussen 08:00 en 18:00
2. Wordt bezorgd woensdag tussen 08:00 en 17:00
3. Wordt niet woensdag bezorgd

Op de site van de webwinkel is er ook een extra FAQ over bezorgkosten en bezorgmomenten; voor sommige bezorgmomenten moet je altijd al extra betalen maar het moment zelf wordt zowel een Abbo's als niet-Abbo's geboden als keuze.

Voor zover ik weet: niet alleen betaal ik voor een extra service maar webwinkel is ook "verantwoordelijk" dat die service gehandhaafd wordt. En webwinkel is, uiteindelijk, ook verantwoordelijk / aansprakelijk als vervoerder de afspraak tussen webwinkel en klant niet kan realiseren.

Ik lees al een tijdje mee op GoT en kan best wijs worden uit wat kleine lettertjes en bepalingen maar vandaag stelde de klantenservice van genoemde webwinkel dat ik letterlijk geen verwachtingen kon hebben aan de geboden bezorgopties in mijn Abbo. En ook dat als het niet goed bezorgd werd, webwinkel hiervoor niet gecontacteerd moet worden (wie wel, dat werd ook niet verteld, maar dat terzijde).

Hoop dat iemand meer info kan bieden over de exacte bepalingen die binnen Abbo vallen; mijn ervaring is namelijk nu (helaas) dat 75% van de leveringen met Abbo niet voldoen aan de geselecteerde bezorgopties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:13
Ik zie het vooral als een inspanningsverplichting, niet als een resultaat verplicht.

Oftewel zoals een grote webwinkel stelt:
Levertijd
We doen er alles aan om dit artikel op tijd te bezorgen. Het is echter in een enkel geval mogelijk dat door omstandigheden de bezorging vertraagd is.
Maar, met jouw 75% resultaat kan je de winkel misschien vragen om je abonnement van 9,99 euro te ontbinden en het geld terug te krijgen? Als dat het enige is waarvoor je het abonnement hebt afgesloten en je verdere geen profijt ervan hebt gemaakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik weet wie de aanbieder is, en heb ook een keer 'abbo' genomen om bepaalde zaken dezelfde avond nog geleverd te krijgen. (mits voor 12 besteld). Dat is toen in 3 afzonderlijke gevallen niet gelukt, en toen heb ik er ook wel echt een punt van gemaakt, want wat een waardeloze service bied je dan zeg!
Zeker als je dan uiteindelijk langer moet wachten, dan wanneer je hem via de reguliere wijze zou hebben besteld. En met name daar viel ik over, en in het bijzonder de hele afhandeling daaromtrent.
-nu heb ik inmiddels toch wel helemaal de schijt van deze webshop, want het is aftersales technisch de grote ellende show-
maar om kort te gaan, ik heb toen de 9,99 teruggestort gekregen maar mocht wel de rest van het jaar de 'dienst' gebruiken. Het is niet 1 keer meer voor gekomen volgens mij. Zo weinig kun je het inzetten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Volgens mij zijn hier al heel wat topics over volgekletst. Ik ben blij met de gratis bezorgkosten maar al betaalde je 100 euro bij, de disclaimer zal blijven bestaan en garantie tot aan de bezorger die wegrijdt bij het depot. En zelfs dat niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
@President de ontbinding kan maximaal 30 dagen na ingang van Abbo; dit staat expliciet en onverwijld in de kleine letters van Abbo vermeld. Ze geven ook geen randvoorwaarden hiervoor anders dan 30 dagen klaar / uit.

@paQ N=1 maar interessant dat jij helaas zellfde perceptie hebt van webwinkel. Gelukkig heb ik nog geen aftersales nodig gehad maar de klantenservice lijkt (mijn perceptie) nogal slordig opgeleid en wat makkelijk met klant afwimpelen.

@Anoniem: 1302638 Ik snap dat bezorger & depot daarna "onzichtbaar" is voor webwinkel. Maar (en ja, het klinkt erg kostbaar); als ik een bezorgoptie mag kiezen omdat ik daar extra voor betaal, dan is toch een directe koerier (en ja, allicht kost dat 130 Euro enkele reis) toch ook een inspanningsverplichting?

Want in schril contrast; ze konden wel een tegoedbon binnen 3 uur bezorgen. Kudo's natuurlijk maar daar moeten ze toch ook een (lokale) koerier voor inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:13:
@Anoniem: 1302638 Ik snap dat bezorger & depot daarna "onzichtbaar" is voor webwinkel. Maar (en ja, het klinkt erg kostbaar); als ik een bezorgoptie mag kiezen omdat ik daar extra voor betaal, dan is toch een directe koerier (en ja, allicht kost dat 130 Euro enkele reis) toch ook een inspanningsverplichting?
Oh ja hoor. Maar hoeveel inspanning verwacht je voor 2,7 cent per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

DarkSide

theres no place like ::1

volgens mij herken ik de winkel

Ik vindt als je een abbo op een dienst neemt dat je dan ook moet krijgen waarvoor je betaald.
Tuurlijk kan het wel eens mis gaan. Dat is ook niet erg. Maar ik hoor meer dat men het vaker niet haalt (mogelijk met meer negatief nieuws dan positief nieuws op het web).

Maar persoonlijk denk ik dat dit soort dingen voornamelijk cashcows zijn.
Iets "aantrekkelijks" aanbieden. Voor een relatief laag bedrag. Maar niet direct hoeven te leveren.
En hopen dat het gros zich niet ergert, of vergeet dat ze een abbo hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:15:
[...]

Oh ja hoor. Maar hoeveel inspanning verwacht je voor 2,7 cent per dag.
Het hele abonnement is natuurlijk gebrand om bijna alles bij de webwinkel te bestellen. En dat levert ze zo veel op. Want elke euro die jij uitgeeft bij hun. Is 1 euro minder als bij de concurrent. En jij als shop verdient er ook nog wat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Dat moeten dan wel héél belangrijke producten zijn, als je ze écht dezelfde dag nog in huis moet hebben. Wij hebben dat soms weleens met luiers, maar meestal heb je dan gewoon zitten suffen de vorige dag. :) Dan ga ik ze meestal gewoon even kopen in de winkel.

Ik zou er dan ook geen seconde over nadenken om tot het selecte clubje te horen met gratis extra luxe verzending voor 10 euro. :) Wij hebben vaste bezorgers bij DHL en PostNL en ze lijken ongeveer dezelfde route te rijden. Ik weet "precies" hoelaat mijn pakketje komt. En bij DHL weet ik al dat het mis is, nog vóór ik de e-mail met excuses krijg. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 10-08-2021 21:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:27
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:26:
[...] tot het selecte clubje te horen [...]
I see what you did there :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat moeten dan wel héél belangrijke producten zijn …
"Argh, morgen verjaardag van persoon X. Helemaal vergeten een cadeautje te halen, het is nu zaterdagavond en morgen zijn de juiste winkels niet open..." Nou, dan maar bestellen bij die dikke meneer via een Abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Dat moeten dan wel héél belangrijke producten zijn, als je ze écht dezelfde dag nog in huis moet hebben.
Hoezo dezelfde dag? In mijn topicstart stel ik 3 vragen over een bezorgmoment. Dat ligt grofweg 6 kalenderdagen tussen bestellen en hopelijk bezorgen. En zelfs dat lijkt webwinkel niet te kunnen realiseren. Ook hier geldt weer; is dat mijn perceptie dat ik toch verwacht dat je een bezorgdienst kan aansturen om binnen 6 dagen iets op tijd te bezorgen voor iets wat op moment van bestellen "op voorraad" staat? Of is dat echt vreemd in NL?

Ah, ik zal wel de uitzondering zijn; ik gebruik Abbo juist niet om a.s.a.p. iets in huis te halen; ik wil graag iets in huis hebben op het moment dat het mij goed uitkomt. En wat heb ik er dan aan als ze letterlijk een dag te vroeg komen? Of niet leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

MAX3400 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Hoezo dezelfde dag? In mijn topicstart stel ik 3 vragen over een bezorgmoment. Dat ligt grofweg 6 kalenderdagen tussen bestellen en hopelijk bezorgen. En zelfs dat lijkt webwinkel niet te kunnen realiseren. Ook hier geldt weer; is dat mijn perceptie dat ik toch verwacht dat je een bezorgdienst kan aansturen om binnen 6 dagen iets op tijd te bezorgen voor iets wat op moment van bestellen "op voorraad" staat? Of is dat echt vreemd in NL?

Ah, ik zal wel de uitzondering zijn; ik gebruik Abbo juist niet om a.s.a.p. iets in huis te halen; ik wil graag iets in huis hebben op het moment dat het mij goed uitkomt. En wat heb ik er dan aan als ze letterlijk een dag te vroeg komen? Of niet leveren?
Niks natuurlijk, maar wat wil je nou met dit topic dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:12
Tja, die grap kon je op je bolle pens voelen aankomen natuurlijk :+

Maar serieus, ik behoor ook al maanden tot het selecte gezelschap en ik heb nog nooit een artikel gevonden wat ik wil hebben en wat op dezelfde dag geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:03:
Ik weet wie de aanbieder is, en heb ook een keer 'abbo' genomen om bepaalde zaken dezelfde avond nog geleverd te krijgen. (mits voor 12 besteld). Dat is toen in 3 afzonderlijke gevallen niet gelukt, en toen heb ik er ook wel echt een punt van gemaakt, want wat een waardeloze service bied je dan zeg!
Zeker als je dan uiteindelijk langer moet wachten, dan wanneer je hem via de reguliere wijze zou hebben besteld. En met name daar viel ik over, en in het bijzonder de hele afhandeling daaromtrent.
-nu heb ik inmiddels toch wel helemaal de schijt van deze webshop, want het is aftersales technisch de grote ellende show-
maar om kort te gaan, ik heb toen de 9,99 teruggestort gekregen maar mocht wel de rest van het jaar de 'dienst' gebruiken. Het is niet 1 keer meer voor gekomen volgens mij. Zo weinig kun je het inzetten.
Ik heb geen klachten over deze dienst, de keren dat ze niet konden naleven wat ze hadden beloofd heeft me dat zonder problemen een cadeaubon opgelevert.

Wat me wel is opgevallen dat het 'abbo' aanbod een stuk minder lijkt dan jaren geleden. Desondanks wel weer verlengd. Het levert me meer op dan dat het kost. Vooral het gratis verzenden onder de 20 euro vind ik prettig.
Pagina: 1