Minecraft Dedicated Server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo,

Ik heb een minecraft server waarbij die ongeveer 100/130 man aan moet kunnen.
Echter moet deze dedicated zijn. Ik heb mij erg verdiept het laatste half jaar in de hosts van dedicated servers.
Ik zit nu bij een server host waarbij ik 2x een E5-2650 v2 octa core 2,6 ghz heb met 48gb ram voor 80,- per maand.

Echter weet ik dat de cpu niet echt goed is en daarom ben ik met spoed opzoek naar een dedicated server host waarbij ik minimaal 4ghz kan aantikken met minimaal 16 cores. Alleen is dit erg moeilijk met mijn bedrag die ik maandelijks moet betalen. De maximale maandelijkse kosten zijn 100,- en natuurlijk moet hij dedicated zijn

Ik hoop dat mensen met kennis mij verder kunnen helpen met de zoektocht naar een dedicated server host.

Met vriendelijke groet,
Joël Deunk

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit klinkt niet (heel erg) als "Professional" Networking & Servers.

Maar oke, welke hosts heb je al gevonden dan? Waarom voldoen die niet? Welke aanbiedingen hebben ze je gedaan en/of in hoeverre zaten daar plus- en minpunten aan? Zijn er nog geografische eisen aan de machine? Of moet je binnen een bepaald RIPE-block zitten?

Maar als je "minimaal" 4GHz moet aantikken, dan houdt het toch snel op? Want op deze zoekfunctie zijn er geen CPU's met minimaal 16 cores en 4GHz.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
Excuus als dit niet de juiste topic is.
Ik zit nu bij royalehosting, en zij hebben nu een 2x een E5-2650 v2 octa core 2,6 ghz en t lagt bij rond de 80 spelers met een tps van 12. De service was daar wel perfect een klein discord berichtje en ze fixte het gelijk.
Ik heb verders geen geografische eisen. Verders zijn ze vaak in onderhoud en dat maakt het toch wat minder prettig.

De cpu moet minimaal 3,4 of 3,6 ghz zijn excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Joëldeunk schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:52:

De cpu moet minimaal 3,4 of 3,6 ghz zijn excuus.
Zelfs met die CPU-specs, kom ik eigenlijk alleen nog maar uit op EPYC of Threadrippers of ander Intel socket-3647; ik ben een beetje bang dat je die (nog) niet gaat vinden voor 100 Euro "dedicated".

Je zou eens www.i3d.net kunnen bezoeken (eigenaar is/was iemand van Tweakers). Alternatief uit mijn hoofd is rondsnuffelen op Hetzner Server auction of eventueel een Tweet proberen naar de support van OVH voor een aanbieding.

Andere vraag: kan je ook niet uit de voeten met 2 kleinere servers die "samen" 1 wereld / instance hosten en onderling data uitwisselen? Hiermee dus maximaal 60 personen per server maar dan ook meteen echt de helft qua hardware resources per server?

Ik ken Minecraft niet; dat zal je mij toch echt moeten uitleggen :)

/edit: kan je https://www.ovhcloud.com/...me/game-32/#configuration toevallig inzetten? Of zit daar weer te weinig RAM in?

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 10-08-2021 21:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Misschien kan je eens naar OVHcloud VPS voor Minecraft https://www.ovhcloud.com/nl/vps/uc-vps-minecraft/
Die twee servetjes die op de FP staan zijn te licht maar je kunt opschalen.

Of https://scalacube.com/hosting/server/minecraft daar heb je een 32GB ram 600players server voor 96 dollar.
Geen idee hoe je in minecraft de users berekend tegenover de server hardware :P

[ Voor 34% gewijzigd door HKLM_ op 10-08-2021 21:20 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
Ja het is onmogelijk om 2 kleinere server samen te voegen ivm dat ik een network ben.
Echter heb ik al op hetzner gekeken ze hebben echt goeie servers maar de once-off setup kosten zijn zo hoog dat ik dat financieel van de server kosten gelijk blut ben.

En de ovhcloud die u stuurde heeft 4 cores en is dus te weinig.
Minecraft heeft een slecht systeem waardoor je veel cores moet hebben met een goede kloksnelheid.

De scalacube hosting is niet dedicated en hierop kan ik maar 1 server op draaien met verslechterde specs.
Veel minecraft hosts hebben geen dedicated omdat ze daar weinig geld aan verdienen dan bij een losse server.
Voor mijn server met 5 servers met onder andere bungeecord, lobby is dat niet mogelijk.
Het is een grote speurtocht en ben er al 3 dagen vol mee aan het zoeken. Maar het is en blijft een speurtocht.

Anders moet ik gaan investeren aan een eigen cpu die ik naar mijn host van nu op kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verhuis je topic even van PNS naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:40
Joëldeunk schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:30:
Echter heb ik al op hetzner gekeken ze hebben echt goeie servers maar de once-off setup kosten zijn zo hoog dat ik dat financieel van de server kosten gelijk blut ben.
De server auction van Hetzner heeft geen setupkosten. Zie bijv: https://www.hetzner.com/s...rice_from=80&price_to=600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
Ik zie het nu ook inderdaad.
Alleen kom ik dan niet aan mijn vereisten wat mijn server minimaal moet hebben.
traxxion schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

De server auction van Hetzner heeft geen setupkosten. Zie bijv: https://www.hetzner.com/s...rice_from=80&price_to=600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Waar komt de eis van een specifieke kloksnelheid vandaan overigens? Kloksnelheden zijn niet met elkaar te vergelijken op die manier namelijk, is hetzelfde als zeggen dat je een auto wilt met minimaal 27KG aan plastic erin...
Waar komt je server nu daadwerkelijk op tekort, wat zijn je huidige IO, CPU en geheugen loads?
Het is al een tijdje geleden dat ik Minecraft hostte maar echt threaded was dat niet, volgens mij max 3 threads dus een achtcore is dan al vrij onbenut, mogelijk dat dit verbeterd is ondertussen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
RGAT schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:23:
Waar komt de eis van een specifieke kloksnelheid vandaan overigens? Kloksnelheden zijn niet met elkaar te vergelijken op die manier namelijk, is hetzelfde als zeggen dat je een auto wilt met minimaal 27KG aan plastic erin...
Waar komt je server nu daadwerkelijk op tekort, wat zijn je huidige IO, CPU en geheugen loads?
Het is al een tijdje geleden dat ik Minecraft hostte maar echt threaded was dat niet, volgens mij max 3 threads dus een achtcore is dan al vrij onbenut, mogelijk dat dit verbeterd is ondertussen.
Waarschijnlijk van iets als https://minecraft.fandom....er/Requirements/Dedicated daar hebben ze het op de “optimal” setup over deze snelheden.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
RGAT schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:23:
Sinds een half jaar weet ik dit ook pas maar de cpu heeft het meeste invloed op je lag.
Minecraft gebruikt nogsteeds het systeem die ze in 2011 hebben bedacht.
Dit systeem is door de jaren heen gewoon zo slecht geworden omdat de technologie zo hard gaat.
De cpu heeft het meeste invloed op je wereld met mobs, items, chunk load maar ook bijvoorbeeld blokken breken. Java update wel vaak dit helpt wel maar niet volledig.
Ik draaide een half jaar terug met +-40 spelers en toen lagte het al. Toen had ik een cpu met 2,4ghz met een 4core. Toen ben ik overgestapt naar2x een E5-2650 v2 octa core 2,6 ghz.
Dit verhielp de lag in tegenstelling is de ram hetzelfde gebleven dus dat heeft geen invloed. Nu zit ik op 100+ spelers en lagt het weer.

Ik heb met ervaren Minecraft developers/eigenaren gesproken, die spreken allemaal uit dat de cpu weer te slecht is voor mijn server.

Ze hebben mij wel hosts doorgestuurd bijvoorbeeld hetzner alleen is dit gewoon niet te doen met de server inkomsten.

Voor een kleine server met 20 man kan je prima een 4 core hebben maar hoe groter je word hoe groter de uitdaging word tegen de lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 13:01
Tja...
RoyaleHosting sowieso gewoon wegblijven. Waardeloos bedrijf met slechte klantenservice.
Ik vraag me dan ook sterk af of jou server wel dedicated is en je echt 16 cores toegewezen hebt.

Waarom investeer je niet in eigen apparatuur? Voor 100,- per maand kun je ook voor 750,- een machine kopen en de rest aan stroomkosten betalen.

Er is ook serieus veel wat je kan doen aan software optimalisatie. Maar dan moet je er wel bij kunnen en niet achter een pterodactyl panel oid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07 16:57

Swordlord

Act first, think never

Let op met een e-5 2650v2 spreek je nou ook over een Xeon architectuur die uit 2013 komt.
Oude goedkope hardware dus voor een hoster om aan te komen.

Een moderne E-2xxx Xeon kan makkelijk 50% single core performancewinst neerzetten op dezelfde kloksnelheid.

Dus probeer in je zoektocht de CPU architectuur even wat meer in de gaten te houden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
Torac schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:59:
Tja...
RoyaleHosting sowieso gewoon wegblijven. Waardeloos bedrijf met slechte klantenservice.
Ik vraag me dan ook sterk af of jou server wel dedicated is en je echt 16 cores toegewezen hebt.

Waarom investeer je niet in eigen apparatuur? Voor 100,- per maand kun je ook voor 750,- een machine kopen en de rest aan stroomkosten betalen.

Er is ook serieus veel wat je kan doen aan software optimalisatie. Maar dan moet je er wel bij kunnen en niet achter een pterodactyl panel oid zitten.
Een eigen machine is teveel gevraagd. Inderdaad gaat de stroom kosten en internet kosten daar flink van omhoog. Echter moet ik dan ook nog iets aan het IP doen, en ik woon nog thuis en me ouders zouden dat niet willen hebben.

Het is erg moeilijk om te kijken naar een een host die wel aan je eisen voldoet. Royalehosting is ook de enige waarbij ik atm met de prijs bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
Swordlord schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:16:
Let op met een e-5 2650v2 spreek je nou ook over een Xeon architectuur die uit 2013 komt.
Oude goedkope hardware dus voor een hoster om aan te komen.

Een moderne E-2xxx Xeon kan makkelijk 50% single core performancewinst neerzetten op dezelfde kloksnelheid.

Dus probeer in je zoektocht de CPU architectuur even wat meer in de gaten te houden ook.
Dit klopt inderdaad, ik heb het ook al gelezen. Het is erg moeilijk om er wel 1 te zoeken die aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 13:01
Probeer even te bedenken waarom royale hosting zulke scherpen prijzen heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joëldeunk
Torac schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:25:
Probeer even te bedenken waarom royale hosting zulke scherpen prijzen heeft…
Daar heb je een punt maar voor nu is dit de enige host waarbij ik dit kan.

En ik heb niks tegen royalehosting ben altijd wel goed geholpen maar het is gewoon teweinig voor mijn server.
Pagina: 1