Gebruik internationale stekker voor de Nintendo switch..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxdehaas19
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-09 12:46
Mijn vraag

Dag Tweakers,
Ik zat er over te denken om een switch in Amerika te halen. Dit omdat het daar 20-50 euro goedkoper is dan in Nederland. Dit is omgerekend en inclusief belasting.

Nu ben ik nieuwsgierig kan het langdurig gebruik van een internationale stekker kwaad in het algemeen/voor een Nintendo switch?

Relevante software en hardware die ik gebruik?

Ik heb geen specificaties van mijn internationale stekker gewoon een basic stekker.

Verder de Nintendo Switch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Tweakers is mijn eerste optie eigenlijk maar in een snelle zoektocht zie je wisselende reacties.

Beste antwoord (via Maxdehaas19 op 10-08-2021 22:11)

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
@Maxdehaas19 een kennis van me gebruikt al jaren een Japanse Nintendo Switch met een verloopstekker. Dit is geen probleem. De charger zelf ondersteunt alle elektriciteitsnetwerken en gaat van 100 tot 240 V.

Of het de moeite is om voor die paar euro's een Switch te importeren, dat moet je zelf weten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:14
De voeding van een Switch is een usb voeding. Als die van 110 tot 230 volt kan dan is ie universeel te gebruiken. Wel een gedoe voor 20euro besparing, zeker met je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom klooien met verloopstekkertjes als je voor een paar euro een prima voeding hebt met normale stekker eraan?
Zo te zien is het 5V op 3A wat dat ding vreet met een USB-C stekker. Die vindt je op iedere straathoek zo'n beetje.
Maar als je het met een velroopstekker wil doen, kan prima, zolang dat ding maar stevig zit, dan heeft 't ding neits te lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:45

Honesty

kattenneus!

Onze switch hangt ook vaak genoeg aan de snellader van mijn telefoon, als je het via de televisie wil doen is de docking wel wat moeilijker.

Festina lente

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
@Maxdehaas19 een kennis van me gebruikt al jaren een Japanse Nintendo Switch met een verloopstekker. Dit is geen probleem. De charger zelf ondersteunt alle elektriciteitsnetwerken en gaat van 100 tot 240 V.

Of het de moeite is om voor die paar euro's een Switch te importeren, dat moet je zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:40
TERW_DAN schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:36:
Zo te zien is het 5V op 3A wat dat ding vreet met een USB-C stekker.
Het is 15V op iets meer dan 1A via usb-pd. De switch is ook nogal kieskeurig vwb de gebruikte voeding in docked-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxdehaas19
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-09 12:46
jongetje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:36:
De voeding van een Switch is een usb voeding. Als die van 110 tot 230 volt kan dan is ie universeel te gebruiken. Wel een gedoe voor 20euro besparing, zeker met je garantie.
Ik ben het hier mee eens, ik zag wel met enige regelmaat bij Amazon aanbiedingen waarbij het verschil 50 euro was. Ik lees vrij weinig problemen omtrent de 2019 editie van de switch.
Pagina: 1