Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhuls1983
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04 11:52
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe TV, LG OLED55A13LA en problemen met de CI+ module (Smit volgens mij 1.2, staat er niet op en bij de CI+ instellingen op de TV zie ik het ook niet terug alleen iets met jaartal 2016). Het installeren ging prima.

Wanneer ik de TV op een gecodeerde zender heb staan (b.v. RTL4) en de TV uit en weer aan zet, krijg ik de melding: "CI+ authenticatie mislukt 128" en vervolgens "03:SAC failed" en werken de gecodeerde zenders niet. Op mijn vorige TV gebeurde dit heel af en toe en was opnieuw uit en aan voldoende.

Als ik de CI+ module eruit haal en er weer in steek werkt alles weer. Wanneer ik de TV uit en aan zet op een niet gecodeerde zender (b.v. NPO1) en vervolgens naar een gecodeerde zender ga, werkt de module wel.

De TV heeft tevens een quick start+ optie (soort snelle stand-by/slaap stand). Als ik deze stand gebruik, werkt de CI+ module normaal. Ik wil deze stand niet gebruiken i.v.m. een hoger energieverbruik.

Volgens de Ziggo website is de TV geschikt voor de Ziggo CI+ modules. Ik heb gebeld met de klantenservice en krijg een nieuwe smartcard toegestuurd, maar ik betwijfel of dit gaat helpen (ik heb een andere smartcard geprobeerd en krijg hetzelfde probleem).

Naar mijn idee lijkt het een vaag probleem van de "boot order" van de TV of de CI+ module is te oud (op het tweakers.net forum lees ik een bericht dat CI+ 1.2 modules niet of met problemen werken op een LG OLED CX).

Mijn TV draait de nieuwste software en ik heb alle troubleshooting stappen op de website ook gevolgd. Ik weet niet hoe ik de software van de CI+ module evt. kan updaten. Ik lees iets over kanaal 13 (geprobeerd, maar zie niks gebeuren) en heb de optie op mn TV om de CI+ module te updaten, maar als ik dit probeer krijg ik de melding dat dat niet kan met mijn CI+ module.

Ik vraag me dus af of een nieuwe CI+ module het probleem gaat verhelpen of dat het toch in de opstart volgorde zit (die niet aan te passen is, enkel door de slaapstand in te schakelen).

Hopelijk heeft er iemand een oplossing? Ik heb de vraag ook op het ziggo forum gepost, maar zie hier op tweakers toch vaak meer kennis terug.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Heb je in het al gekeken of de update wel werkt met de oude tv?
Of desnoods een tv bij de buren.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 10-08-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhuls1983
job schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:25:
Heb je in het al gekeken of de update wel werkt met de oude tv?
Of desnoods een tv bij de buren.
Ja in de oude TV werkte de ci+ module gewoon, heel soms kreeg ik dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De module moet een CI+ 1.3 zijn, heb je die niet dan Ziggo vragen of ze die ook omruilen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:48

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Lees even mijn recensie van de GX, waarin ik de gebruikservaring van de interne tuner uitgebreid bespreek... je kunt overwegen ook iets als een Vu+ eronder te zetten met alle voordelen van dien, en dan heb je ook het gezeur met CI-modules niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhuls1983
dmantione schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 00:27:
Lees even mijn recensie van de GX, waarin ik de gebruikservaring van de interne tuner uitgebreid bespreek... je kunt overwegen ook iets als een Vu+ eronder te zetten met alle voordelen van dien, en dan heb je ook het gezeur met CI-modules niet meer.
dank voor je reactie, maar jouw oplossing gaat me iets te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

*Schopje

Ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan met een LG OLED48CX6LB.
Zelf een half jaartje deze tv gebruikt zonder enig issue icm @Smit CI+ module, die al minstens 8jaar oud is (dus ik neem aan geen versie 1.3), in eigen beheer gekocht overigens.

Nu heb ik deze tv aan mijn vader geschonken (zelf de C1 versie gekocht, overigens ook zonder problemen aan de praat), en nu heeft mijn pa op deze tv exact hetzelfde issue als hierboven beschreven:
- Aanzetten van de tv, codering error (alsof de kaart niet aanwezig is)
- CI+ module eruit en er weer in, en de zenders worden wel gepakt
- Daarna geen issues bij het zappen

Ik heb dit met 2 kaarten geprobeerd (niet mijn eerder werkende), beide @smit modules.
Overigens de kabels en de stekkers vervangen.

Ik wil nu best een nieuwe kaart kopen - maar dat wordt dan een 1.3 versie, en die zijn nét iets kostbaarder, om het 'even' uit te proberen.

Is dus bovenstaand probleem voor de topicstarter verholpen?
Komt dit bekend voor, en ligt dit idd aan de CI+ module?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Nog maar een een 'schopje' omdat ik tegen hetzelfde probleem aan loop.

Is er inmiddels een oplossing gevonden door iemand? Kun je de firmware van de oude CI+ module updaten?

Ik wil best investeren in een nieuwe CI+ module, maar dan ik het ook in één keer goed doen. Wat is dan de beste optie qua snelheid en functionaliteiten?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
Je kan ze niet "upgraden" en het maakt verder weinig uit welke CI+ module je hebt, als het maar 1.3 is

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 11-01-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:51
Er is wel een update geweest voor de eerste generatie ci+-modules, maar deze wordt al jaren niet meer verspreid door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 22:45
Is hij niet gewoon aan het overlijden? Ik had een paar jaar terug steeds vaker encryptiefouten in een 2015 Samsung TV (module uit 2009). Daarna eens getest in de oude TV boven waar ik de module bij had gekocht en die wou helemaal niet inschakelen met die module in de TV gestoken. Uiteindelijk vervangen voor een 1.3 module.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1