Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb zelf een rekening bij de Rabobank, mijn partner bij de ING. Omdat we samen een en/of rekening willen besloot ik over te stappen naar de ING, dat leek mij wel handig beide bij dezelfde bank.

Ik een ING rekening geopend en overstap service aangezet van de Rabo naar de ING. Alleen na een paar week gebruik te hebben gemaakt van de ING app ben ik zwaar ontevreden. Zaken als potjes aanmaken en spaardoelen instellen gaat via bij de Rabo allemaal met gemak in de app. Bij ING moet ik de helft van de tijd ineens inloggen naar hun website. Ook vindt ik de usability van de app van de Rabobank is vele malen hoger.

Nu wil ik dus weg van de ING maar de overstap service loopt nog. Dus elke automatische incasso die ik wijzig naar de Rabo gaat een maand later weer vrolijk naar de ING.

Kan ik ook gewoon mijn rekening van de ING opzeggen zodat de overstap server daarmee dus ook wordt beëindigd?

For the record, ik heb hierover bij de Rabobank geïnformeerd. Die konden er niks aan doen het was een service geïnitieerd door de ING en konden hun niet stoppen.
De ING zegt feitelijk hetzelfde. ING had geen antwoord op wat er ging gebeuren als ik de rekening zou opzeggen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 10:37
tsja je zo denken dat de ING het antwoord moest hebben. Ik zou niet zomaar de rekening opzeggen, geen idee of ze nummers hergebruiken en indien ja hoelang ze wachten met her gebruiken. Zou knap lullig zijn als je geld ineens elders geen gaat of vandaan komt oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:00
Simpele vraag maar had je dat soort "usability" zaken vooraf niet kunnen weten/testen? Je geeft aan zelf al een ING rekening te hebben, dan heb je ook toegang tot de ING app en weet je wat daarmee wel/niet kan.

Enfin, ik denk dat je niet heel veel kunt doen zonder al teveel stennis te schoppen en dat laatste gaat je denk ik meer tijd en energie kosten dan even rustig afwachten. Laat het overstap proces lopen, als dat klaar is, maak een nieuwe Rabo rekening aan en doe het proces dan weer de andere kant op.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:47:
Ik heb zelf een rekening bij de Rabobank, mijn partner bij de ING. Omdat we samen een en/of rekening willen besloot ik over te stappen naar de ING, dat leek mij wel handig beide bij dezelfde bank.

Ik een ING rekening geopend en overstap service aangezet van de Rabo naar de ING. Alleen na een paar week gebruik te hebben gemaakt van de ING app ben ik zwaar ontevreden. Zaken als potjes aanmaken en spaardoelen instellen gaat via bij de Rabo allemaal met gemak in de app. Bij ING moet ik de helft van de tijd ineens inloggen naar hun website. Ook vindt ik de usability van de app van de Rabobank is vele malen hoger.

Nu wil ik dus weg van de ING maar de overstap service loopt nog. Dus elke automatische incasso die ik wijzig naar de Rabo gaat een maand later weer vrolijk naar de ING.

Kan ik ook gewoon mijn rekening van de ING opzeggen zodat de overstap server daarmee dus ook wordt beëindigd?

For the record, ik heb hierover bij de Rabobank geïnformeerd. Die konden er niks aan doen het was een service geïnitieerd door de ING en konden hun niet stoppen.
De ING zegt feitelijk hetzelfde. ING had geen antwoord op wat er ging gebeuren als ik de rekening zou opzeggen... :/
Ik denk dat er iets niet goed staat bij jou, want als ik een nieuw spaardoel wil toevoegen (hoe vaak doe je dit nu?) wordt ik inderdaad via de app naar de browser geleid, maar met een silent login. Ik hoef niet handmatig in te loggen.

En daarnaast, ING heeft by far de best werkende app van de grote Nederlandse banken naar mijn idee. Ik ben juist bij Rabobank vertrokken omdat die zo in de steentijd leefden qua app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:22
Volgens de ING website kan je gewoon je betaalrekening opzeggen en dan wordt de overstapservice beeindigd. En dan is het afwachten of het in de praktijk ook zo werkt. Volgens mij berekent ING ook geen kosten door voor het vroegtijdig beeindigen van de overstapservice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:50

Hmm erg raar ik heb zelf ing en moet helaas ook Rabo gebruiken.

Potjes aanmaken doe ik continue in de ing app, privé als zakelijk. Ik denk dat dit komt omdat je nog in transitie zit?

Ik moest wel even opkijken toen je zei dat de usualbillity van de Rabo hoger is dan de ing. De ing loopt kilometers voor op Rabo qua innovatie. Ik vervloek elke keer als ik die kut Rabo reader nodig heb. De app en website lijken door een designer uit de jaren 90 gemaakt te zijn. Maar goed, iedereen heeft zijn voorkeur. Maar als het puur om die spaar doelen en potjes is, die zijn super easy in de app aan te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
https://www.ing.nl/partic...html##veelgestelde-vragen
Hoe kan ik de Overstapservice vroegtijdig beëindigen?
...
ING is je nieuwe bank
De Overstapservice verloopt in principe na 13 maanden. Als je tussentijds besluit dat je niet meer wilt overstappen, dan kun je contact opnemen met ING. Wil je je Betaalrekening bij je oude bank opzeggen? Dat moet je aangeven bij je oude bank. Het is niet nodig eerst de Overstapservice te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:54:
Simpele vraag maar had je dat soort "usability" zaken vooraf niet kunnen weten/testen? Je geeft aan zelf al een ING rekening te hebben, dan heb je ook toegang tot de ING app en weet je wat daarmee wel/niet kan.

Enfin, ik denk dat je niet heel veel kunt doen zonder al teveel stennis te schoppen en dat laatste gaat je denk ik meer tijd en energie kosten dan even rustig afwachten. Laat het overstap proces lopen, als dat klaar is, maak een nieuwe Rabo rekening aan en doe het proces dan weer de andere kant op.
Uuh nee? Misschien even beter lezen? Ik had helemaal geen ING rekening. Mijn Partner heeft 1 daar heb ik even in rondgekeken maar de in's en out's weet je dan natuurlijk nog niet.
Zij weet ook niet hoeveel gebruiksvriendelijker en beter de Rabo app in elkaar steekt dus daar kan zij ook niks aan doen.
Ik heb ook niet mijn oude rekening opgezegd, alleen overstap service aangezet.
t14wo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat er iets niet goed staat bij jou, want als ik een nieuw spaardoel wil toevoegen (hoe vaak doe je dit nu?) wordt ik inderdaad via de app naar de browser geleid, maar met een silent login. Ik hoef niet handmatig in te loggen.

En daarnaast, ING heeft by far de best werkende app van de grote Nederlandse banken naar mijn idee. Ik ben juist bij Rabobank vertrokken omdat die zo in de steentijd leefden qua app.
De best werkende app van de grote Nederlandse banken? uuh nee... Dat mag jij vinden maar ik ben van mening van niet. En ja verbazingwekkend genoeg gebruik ik dit bijzonder vaak maar daar loop je pas tegenaan als de simpele dingen ineens omslachtig worden gemaakt. Mensen die van Android naar Apple switchen en andersom zullen waarschijnlijk hetzelfde ervaren.

Dat argument dat de rabo in de stenentijdperk leeft hoor ik wel vaker. Feit blijft dat je voor de meeste simpele dingen als een spaarpotje aanmaken bij de ING moet inloggen op hun website zegt al genoeg.

Maar deze discussie is niet relevant als jij blij bent met de ING moet je daar zeker bij blijven.
mannowlahn schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Hmm erg raar ik heb zelf ing en moet helaas ook Rabo gebruiken.

Potjes aanmaken doe ik continue in de ing app, privé als zakelijk. Ik denk dat dit komt omdat je nog in transitie zit?

Ik moest wel even opkijken toen je zei dat de usualbillity van de Rabo hoger is dan de ing. De ing loopt kilometers voor op Rabo qua innovatie. Ik vervloek elke keer als ik die kut Rabo reader nodig heb. De app en website lijken door een designer uit de jaren 90 gemaakt te zijn. Maar goed, iedereen heeft zijn voorkeur. Maar als het puur om die spaar doelen en potjes is, die zijn super easy in de app aan te maken.
Wat jij zegt klopt niet. Dat kan letterlijk niet. Ik heb naast mijn rekening bij 2 andere personen dit na laten checken. Je kan geen spaarpotjes aanmaken in de app. Misschien omdat jij ook zakelijk klant bent dat dit ander is?
Die random reader was vroeger inderdaad wel irritant ja. Die gebruik ik alleen nu nooit meer. Dus dat is een non issue.
Dat is heel bijzonder dat een medewerker van de ING mij dit niet kan vertellen... Maar Thanks hiermee zal ik met hun contact opnemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:09:
[...]

Wat jij zegt klopt niet. Dat kan letterlijk niet. Ik heb naast mijn rekening bij 2 andere personen dit na laten checken. Je kan geen spaarpotjes aanmaken in de app. Misschien omdat jij ook zakelijk klant bent dat dit ander is?
Die random reader was vroeger inderdaad wel irritant ja. Die gebruik ik alleen nu nooit meer. Dus dat is een non issue.
Zojuist nog gedaan, 15 seconden werk.

Ik zit in de financiele wereld en heb Rabo, Bunq, KNAB, ING, ABN, N26, Openbank en nog wat andere riedels nog steeds of recent gehad. Rabo en KNAB staan wat mij betreft stijf onderaan. ING heeft echt een top-app, dat wordt bij de concurrenten waar ik wel eens opdrachten voor uitvoer ook als de na te streven standaard gezien. De Rabobank vaak het tegenovergestelde, dat niveau streeft geen enkele bank (de Rabo incluis ;)) niet na. ABN heeft enorme sprongen gemaakt, zeker als je Tikkie en Grip meerekent. Bunq is hit and miss, als je een leuke versie te pakken hebt is het prima, maar het is een nogal volatiele gebruikerservaring.

Ik zou in plaats van terug te gaan naar de Rabo eerst eens goed naar je wensen kijken en een bank/app uitzoeken die daar bij past.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024

Ik kan dit gewoon aanmaken in de app, zonder site.
en ik heb geen zakelijke rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Nu wil ik dus weg van de ING maar de overstap service loopt nog.
Je hebt destijds bij je nieuwe bank aangegeven dat je de overstapservice wilde gaan gebruiken.
Nu moet je bij dezelfde bank aangeven dat je die overstapservice wilt intrekken.

Moeilijker is het niet.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Inloggen op de app, naar spaarrekening gaan, rechts boven de pen aantikken, spaardoel een naam geven, bedrag invoeren, opslaan….

😈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bijzonder, ik hoor om me heen juist mensen klagen over de vervelende en trage app van de Rabo en de suffe random reader die ze nooit bij zich hebben als ze iets moeten overboeken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
[...]

Ik heb het net nogmaals geprobeerd, ik gebruik de potjes namelijk ook erg veel. Rete handig! Maar het enige dat er gebeurt, is dat nadat je bij Producten voor Spaardoel kiest, je naar je browser wordt geredirect. Hier wordt vervolgens een silent login uitgevoerd, waarna je het spaardoel aanmaakt. Dus behalve dat je bij het daadwerkelijk aanmaken even naar de browser gaat (zonder zelf in te moeten loggen) is er er geen negatieve ervaring.

Daarnaast kun je verwachten dat deze functionaliteit binnen afzienbare tijd volledig in de app zal zitten. ING developt die app in snel tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Dat klopt, want zo hebben de banken onderling het afgesproken.
De nieuwe bank is verantwoordelijk.
De ING zegt feitelijk hetzelfde.
Als je het op die manier zegt, dan klinkt het alsof zij zich niet realiseren dat zij de verantwoordelijke partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:23

[...]

Net getest, dit werkt zonder problemen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
FirePuma142 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Zojuist nog gedaan, 15 seconden werk.

Ik zit in de financiele wereld en heb Rabo, Bunq, KNAB, ING, ABN, N26, Openbank en nog wat andere riedels nog steeds of recent gehad. Rabo en KNAB staan wat mij betreft stijf onderaan. ING heeft echt een top-app, dat wordt bij de concurrenten waar ik wel eens opdrachten voor uitvoer ook als de na te streven standaard gezien. De Rabobank vaak het tegenovergestelde, dat niveau streeft geen enkele bank (de Rabo incluis ;)) niet na. ABN heeft enorme sprongen gemaakt, zeker als je Tikkie en Grip meerekent. Bunq is hit and miss, als je een leuke versie te pakken hebt is het prima, maar het is een nogal volatiele gebruikerservaring.

Ik zou in plaats van terug te gaan naar de Rabo eerst eens goed naar je wensen kijken en een bank/app uitzoeken die daar bij past.
Heel bijzonder want ik heb ook een rekening bij Openbank en dat is al helemaal om te huilen. De manier van inloggen alleen al... En hun complete layout is 1 grote chaos. Jij mag dat uit de financiële wereld komen, ik kom uit de vormgeving, design en usability kant dus ik kan voor mijzelf prima bepalen wat beter is en wat niet.
Bunq heb ik ook gehad, die zat verdraaid goed in elkaar tot ze ineens over bomen en groen begonnen te zeuren en hun app hebben vernieuwd...
aawe mwan schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:55:
[...]

Je hebt destijds bij je nieuwe bank aangegeven dat je de overstapservice wilde gaan gebruiken.
Nu moet je bij dezelfde bank aangeven dat je die overstapservice wilt intrekken.

Moeilijker is het niet.
Dat is onmogelijk volgens de ING, dit is namelijk precies wat ik heb gevraagd. Men gaf aan als dit proces was gestart dat dit met geen mogelijkheid gestopt kon worden.
Speedmaster schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:56:
Inloggen op de app, naar spaarrekening gaan, rechts boven de pen aantikken, spaardoel een naam geven, bedrag invoeren, opslaan….

😈
Ik heb überhaupt niet een optie om "naar spaarrekening" te gaan. Ik heb nergens rechtsboven een pen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:24

Speedmaster

Make my day...

Dus eerst een spaarrekening toevoegen aan je betaalrekening en vervolgens kan je binnen de spaarrekening de doelen aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:11:
Dat is onmogelijk volgens de ING, dit is namelijk precies wat ik heb gevraagd. Men gaf aan als dit proces was gestart dat dit met geen mogelijkheid gestopt kon worden.
Dat is onzin, want dit is nou eenmaal hoe het proces werkt.
Die ene ING medewerker die jij gesproken hebt, was blijkbaar niet op de hoogte (of bang voor z'n provisie).

Er staat op de FAQ dat je hiervoor met ING moet bellen, zoals je in een eerdere post in dit topic kunt zien.

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 10-08-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:11:
[...]

Jij mag dat uit de financiële wereld komen, ik kom uit de vormgeving, design en usability kant dus ik kan voor mijzelf prima bepalen wat beter is en wat niet.
Dat is dan ook precies wat ik je aanraadt, eerst je wensen bepalen voordat je een keus maakt ;)

Een beetje bank heeft overigens, net als een beetje IT-bedrijf, tegenwoordig ook een flink contingent aan usability experts en designers in dienst, wiens doel continu en kort iteratief verbeteren van de klantervaring is. ING, ABN, Bunq, N26 kunnen dat, maar CoolBlue bijvoorbeeld ook. OpenBank is typisch een oude bank in een nieuw jasje (processen boven gebruikerservaring) en heeft in de huidige vorm geen enkele kans van slagen. Net zoals Bunq dat niet heeft omdat de gebruikerservaring te volatiel is en het prijsniveau niet in verhouding staat met de nagestreefde idealen: ze zijn daar voor veel te goedkoop.

Het is mij om het even welke bank je kiest, maar als je een beetje van usability weet dan weet je ook dat de wens en gewoontes van een enkele gebruiker niet representatief zijn voor het geheel. Laat staan dat je er specifieke aanpassingen voor doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Basszje

Reisvaap!]

FWIW, Ik kan het ook niet in de ING app. Een snelle blik leert mij dat er een 'doelsparen' rekening is (en Oranjesparen meldt het ook) . Wellicht is dat het verschil, ik heb een of andere oude spaarrekening lopen daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Basszje op 10-08-2021 16:58 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

Ik merk dat je vrij emotioneel reageert op mensen die het tegenovergestelde aangeven mbt ING. Mij om het even hoor, als jij je prettiger voelt met je bankzaken bij de Rabo dan zal dat mij niet deren. Wilde alleen even aangeven dat je ervaring niet overeenkomen met die van mij. iNg is een voorloper qua digitale bankieren dat is geen mening, dat is een feit. Eerste met extern deviceloze app, Apple Pay. Zelfs hun intern werk model wordt ( gebaseerd op spotify model) bij alle banken met veel jaloezie nu gecopieerd.

Wat je zegt over de Rabo reader klopt niet :) mijn vriendin moest hals over kop op vakantie limiet van haar pas wijzigen. Mocht alleen ivm met de reader. Top man. Gelukkig had ik mijn ing app bij de hand, paar seconden werk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Basszje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:57:
FWIW, Ik kan het ook niet in de ING app. Een snelle blik leert mij dat er een 'doelsparen' rekening is (en Oranjesparen meldt het ook) . Wellicht is dat het verschil, ik heb een of andere oude spaarrekening lopen daar.
Ook jij kan dat. Ik heb zo’n zelfde oranje rekening. Ga naar producten (ribbon onderin), kies product ‘doelsparen’, daarna oranje knop ‘Doelsparen toevoegen’. Je wordt vervolgens via een silent login naar je browser geleid waar je jouw doel kan aanmaken. Dit wordt vervolgens een eigen rekening in de app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rabobank heeft inderdaad een stenen tijdperk-imago, maar gelukkig zijn ook daar inmiddels de nodige stappen gezet. Het is alleen lastig om van zo'n stigma af te komen. De app zit tegenwoordig eigenlijk vrij goed in elkaar. Inloggen en betalen kan in veel gevallen ook prima zonder de Rabo Scanner. (Al zijn er genoeg ouderen die de scanner juist liever wél gebruiken.) Dus langzaam maar zeker gaat het wel de goede kant op.

En doordat iedereen net weer andere en specifieke wensen heeft, is het sowieso lastig om één bepaalde app als overduidelijke winnaar uit te roepen. Zo biedt de bunq-app een aantal aardige functies (inmiddels deels geëvenaard of verbeterd door de concurrentie), maar ziet die eruit als een kinderlijke kermis-app met boompjes en trofeeën. Bovendien hebben de banken buiten de apps om ook nog allerlei plussen en minnen die van belang zijn bij het maken van een keuze.

Als het puur over de app gaat, staat wat mij betreft Openbank eenzaam onderaan. Die hadden wellicht beter een wat minder modern bankenland kunnen kiezen voor hun buitenlandse expansie, want in Nederland is hun app eigenlijk gewoon een lachertje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
mannowlahn schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Ik merk dat je vrij emotioneel reageert op mensen die het tegenovergestelde aangeven mbt ING. Mij om het even hoor, als jij je prettiger voelt met je bankzaken bij de Rabo dan zal dat mij niet deren. Wilde alleen even aangeven dat je ervaring niet overeenkomen met die van mij. iNg is een voorloper qua digitale bankieren dat is geen mening, dat is een feit. Eerste met extern deviceloze app, Apple Pay. Zelfs hun intern werk model wordt ( gebaseerd op spotify model) bij alle banken met veel jaloezie nu gecopieerd.

Wat je zegt over de Rabo reader klopt niet :) mijn vriendin moest hals over kop op vakantie limiet van haar pas wijzigen. Mocht alleen ivm met de reader. Top man. Gelukkig had ik mijn ing app bij de hand, paar seconden werk. :+
Emotioneel? Geïrriteerd zou ik het willen noemen. Ik stel een vraag over het stopzetten van overstap service en er ontstaat een discussie over waarom de ING toch wel zoveel beter is als de Rabobank.
Niet lullig bedoeld hoor maar het interesseert mij geen fluit waarom iemand de ING prefereert boven de RABO of ABN of welke bank dan ook. Het irriteert mij dat men dan toch elke keer heel even moeten inhaken dat de ING toch echt wel beter is hoor...
Je doet het zelf ook. Oh je vriendin had een random reader nodig om haar limiet te wijzigen, wat vervelend zeg. Iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en ook nooit mee zal maken. Dus wat ik zei over de random reader klopt wel want ik heb hem nooit nodig.
En jullie ook niet want je zegt zelf dat jij je ING app bij de hand had en het was een paar seconden werk, dus zij had hem ook niet nodig.
t14wo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:40:
[...]

Ook jij kan dat. Ik heb zo’n zelfde oranje rekening. Ga naar producten (ribbon onderin), kies product ‘doelsparen’, daarna oranje knop ‘Doelsparen toevoegen’. Je wordt vervolgens via een silent login naar je browser geleid waar je jouw doel kan aanmaken. Dit wordt vervolgens een eigen rekening in de app.
My point exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Basszje

Reisvaap!]

t14wo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:40:
[...]
Ook jij kan dat. Ik heb zo’n zelfde oranje rekening.
Mijn rekening heet 'voorheen internetsparen', had ik wellicht moeten melden, gezien mijn opmerking wellicht niet helemaal duidelijk was.

-edit Ik heb trouwens ook geen behoefte om iets te voegen, maar dat terzijde ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Basszje op 10-08-2021 18:17 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mannowlahn
kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

Emotioneel? Geïrriteerd zou ik het willen noemen. Ik stel een vraag over het stopzetten van overstap service en er ontstaat een discussie over waarom de ING toch wel zoveel beter is als de Rabobank.
Niet lullig bedoeld hoor maar het interesseert mij geen fluit waarom iemand de ING prefereert boven de RABO of ABN of welke bank dan ook. Het irriteert mij dat men dan toch elke keer heel even moeten inhaken dat de ING toch echt wel beter is hoor...
Je doet het zelf ook. Oh je vriendin had een random reader nodig om haar limiet te wijzigen, wat vervelend zeg. Iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en ook nooit mee zal maken. Dus wat ik zei over de random reader klopt wel want ik heb hem nooit nodig.
En jullie ook niet want je zegt zelf dat jij je ING app bij de hand had en het was een paar seconden werk, dus zij had hem ook niet nodig.

[...]

My point exactly.
Okay gast, chill lol. No hard feelings man. Gebruik gewoon de Rabo, dan ben je vast relaxter .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

kaasaanfiets schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:16:
[...]

Als je een rochelende Lada vergelijkt met een Mercedes S-Klasse moet je niet raar opkijken dat je daar nogal wat verwonderde reacties op krijgt. Zeker als je kritiekpunten aandraagt die eenvoudig te weerleggen zijn en lijkt te vergeten dat usability ook een subjectieve ervaring is naast geldende standaarden of good practices.

Heb je al een lijstje requirements om e.a. te kunnen toetsen aan de realiteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:02

Qwerty-273

Meukposter

Zoals al eerder in het topic gemeld is; de Overstapservice kan je alleen stop laten zetten via de nieuwe bank (dat is de bank die de Overstapservice ingesteld heeft). Als de eerste persoon daar niets over wist, dan weet vast de tweede persoon het aan de lijn wel.

Nu ben ik geen app gebruiker van banking apps (ok lichtjes wanneer ze die verplichten als MFA), maar als het zo belangrijk is voor jezelf hoe de app werkt van bank x, wellicht is het dan verstandiger om dit eerst uit te proberen voordat je alles omwisselt van de oude bank naar de nieuwe. De app functionaliteit veranderd vaak ook met andere producten en services die je afneemt van dezelfde bank.

Afgaande op de reacties hierboven is dat bij de ING blijkbaar bij het afnemen van een specifieke spaarrekening (of wellicht meerdere type spaarrekeningen). Wellicht is dat ook bij de Rabo het geval (volgens mij heb je daar een Rabo InternetSparen rekening voor nodig), en dat iemand zonder de bewuste spaarrekeningen daar ook geen spaarpotjes/doelen kan instellen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ongeacht het specifieke onderwerp: als dit soort processen gestart zijn is het het veiligst om te wachten tot het is afgerond. Alles wat afwijkt van de standaard service is een risico dat het proces in de war schopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Is dit nu verholpen ? Zit met een soortgelijke situatie. Had in eerste instantie overstap van bunq naar ing aangevraagd maar wil deze stopzetten en ing opzeggen. Kantoor blijkt in mijn woonplaats ineens verdwenen zonder enige kennisgeving, en online kom ik er ook niet uit.
Ben dus bij een ing service punt geweestaar wat een aanfluiting is dat zeg qua service!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk dat hij nog bij ING zit. Want stiekem vond hij die app toch best wel fijn ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 19:34

Zenix

BOE!

Ik kan mij niet voorstellen om terug te gaan naar de Rabobank, die random reader... ING app is voor 90% van de zaken beter, 10% niet, maar die gebruik ik amper.

Voor spaardoelen kan je beter een paar spaarrekeningen open, want rente bij grootbanken is veel te laag. Neem bijvoorbeeld Raisin, kan je aantal lopende spaarrekeningen openen bij verschillende banken (5 op dit moment), heb je ook een aantal potjes en een veel hogere rente.

Edit:: Zie net dat dit een oud topic is 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 11-11-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zenix schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 22:29:
Ik kan mij niet voorstellen om terug te gaan naar de Rabobank, die random reader... ING app is voor 90% van de zaken beter, 10% niet, maar die gebruik ik amper.

Voor spaardoelen kan je beter een paar spaarrekeningen open, want rente bij grootbanken is veel te laag. Neem bijvoorbeeld Raisin, kan je aantal lopende spaarrekeningen openen bij verschillende banken (5 op dit moment), heb je ook een aantal potjes en een veel hogere rente.

Edit:: Zie net dat dit een oud topic is 8)7
Los daarvan heb je die Random reader bijna nooit nodig, alleen bij hele hoge bedragen, en dan is misschien wel wat te zeggen voor wat extra veiligheid ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leogeran
  • Laatst online: 14:24
En het kan nu wel in de app ja, veel van het inloggen in de browser is weggehaald (of in de app geïntegreerd?). Een betere ervaring dan een jaar geleden in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Oud topic, op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.