Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik heb op dit moment Tele2, maar ik zou willen overstappen naar een kleinere provider. Ik ben me wat meer bewust geworden van mijn impact en ook qua mobiele telefonie zou ik liever Nederlandse bedrijven (of Europees op z’n minst) willen steunen door daar mijn producten af te nemen.

Welke provider past hier dan bij? Verder ben ik gewoon geïnteresseerd in een maandelijks opzegbaar abonnement en verbruik ligt ergens tussen de 10-20GB per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je definitie van een Nederlands bedrijf?

Is dat een bedrijf met het hoofdkantoor in Nederland, of mag dit ook een buitenlands hoofdkantoor hebben, maar dat het gros van de werkgelegenheid in Nederland zit.

Kijk ook even naar kpn als voorbeeld. Nederlandse onderneming, genoteerd aan de AEX maar ongetwijfeld met veel buitenlandse aandeelhouders....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46

Yucon

*broem*

Een nobel streven, maar ik vraag me af of mobiele telefonie echt het juiste onderwerp is om in dit opzicht zoden aan de dijk te zetten. Je kunt je euro's en tijd maar 1x besteden; mik op wat het meest zin heeft.

Hoewel ik me graag van het tegendeel laat overtuigen geloof ik vooralsnog niet dat dit dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even denken: https://tweakers.net/sim-only-abonnementen/vergelijken/ ?

Ik heb overigens geen houvast wat jouw wens jou waard is. Ben je bereid meer uit te geven voor een kleiner / Europeser bedrijf?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:18:
Wat is je definitie van een Nederlands bedrijf?

Is dat een bedrijf met het hoofdkantoor in Nederland, of mag dit ook een buitenlands hoofdkantoor hebben, maar dat het gros van de werkgelegenheid in Nederland zit.

Kijk ook even naar kpn als voorbeeld. Nederlandse onderneming, genoteerd aan de AEX maar ongetwijfeld met veel buitenlandse aandeelhouders....
Liefst van eigen bodem. Niet beursgenoteerd. Maar vraag me af hoeveel leveranciers bestaan daarvoor. Uiteindelijk maken ze allemaal gebruik van de grote 3 in Nederland, maar dat is niets anders. Bijvoorbeeld ook een Nederlandse klantenservice (maar dat hebben ze ook allemaal?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:19:
Even denken: https://tweakers.net/sim-only-abonnementen/vergelijken/ ?

Ik heb overigens geen houvast wat jouw wens jou waard is. Ben je bereid meer uit te geven voor een kleiner / Europeser bedrijf?
Ik ga er even kijken! Ik ben bereid daar wat meer aan uit te geven of in te leveren op MB’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:18:
Een nobel streven, maar ik vraag me af of mobiele telefonie echt het juiste onderwerp is om in dit opzicht zoden aan de dijk te zetten. Je kunt je euro's en tijd maar 1x besteden; mik op wat het meest zin heeft.

Hoewel ik me graag van het tegendeel laat overtuigen geloof ik vooralsnog niet dat dit dat is.
Ja, ik vraag het me ook af. Na twijfelen toch maar een topic geopend. Ik kijk bijvoorbeeld naar Simyo of Hollandse Nieuwe. Die zijn Nederlands denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:30
Bedoel je zoiets als Delta(.nl)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:43

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Rhinosaur schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Ja, ik vraag het me ook af. Na twijfelen toch maar een topic geopend. Ik kijk bijvoorbeeld naar Simyo of Hollandse Nieuwe. Die zijn Nederlands denk ik?
Ook de kleine zijn uiteindelijk gewoon van een provider. Simpel is van TMobile, HollandseNieuwe is van Vodafone en Simyo is KPN :+

En dan bedoel ik niet het netwerk maar onderdeel van.

[ Voor 6% gewijzigd door JustFogMaxi op 10-08-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 21:42
Brent schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:06:
Bedoel je zoiets als Delta(.nl)?
Delta is tegenwoordig Zweeds(eigendom van investeringsmaatschappij EQT).

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
KPN? Alleen wel beursgenoteerd

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
JustFogMaxi schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Ook de kleine zijn uiteindelijk gewoon van een provider. Simpel is van TMobile, HollandseNieuwe is van Vodafone en Simyo is KPN :+

En dan bedoel ik niet het netwerk maar onderdeel van.
Volgens mij ontkom je daar niet aan. Ze maken dacht ik allemaal gebruik van een KPN, VF of TM netwerk en volgens mij kan dat ook niet anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Rhinosaur schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:28:
Ze maken dacht ik allemaal gebruik van een KPN, VF of TM netwerk en volgens mij kan dat ook niet anders?
Dat kan inderdaad niet anders. Er zijn drie mobiele netwerken in Nederland. Maar de drie genoemde providers in @JustFogMaxi zijn post, zijn ook nog eens echt eigendom van een van de grote drie.

Zo heb je bijvoorbeeld ook 'Ben', maar ook dat is eigendom van T-mobile.

Youfone is zo te zien nog wel onafhankelijk van een provider.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 11-08-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Dat kan inderdaad niet anders. Er zijn drie mobiele netwerken in Nederland. Maar de drie genoemde providers in @JustFogMaxi zijn post, zijn ook nog eens echt eigendom van een van de grote drie.

Zo heb je bijvoorbeeld ook 'Ben', maar ook dat is eigendom van T-mobile.

Youfone is zo te zien nog wel onafhankelijk van een provider.
Ziet er goed uit! Is bovendien ook gewoon een Rotterdams bedrijf _/-\o_ En bieden mooie bundels aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:55
Rhinosaur schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Ziet er goed uit! Is bovendien ook gewoon een Rotterdams bedrijf _/-\o_ En bieden mooie bundels aan!
Ik zit ook bij Youfone en bevalt prima.

*knip* Referall aanbieden is niet de bedoeling.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 11-08-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:08
Rotterdams/Nederlands, maar zo'n beetje alles uitbesteed, zie artikel (2017, wellicht nu anders?)

https://www.deondernemer....lle-telecom-speler~291421
Pagina: 1