Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:07

Roozzz

Plus ultra

Heb je toevallig nog een loonstrookje waar het opstaat? Gezien uitzendbureau verwacht ik dat "speciale dagen" benoemd zijn.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:56
Even langs het kantoor rijden op bellen of mailen?

Maar, misschien staat er iets in een Excel of iets dergelijks. Wil je dat ze dat op papier gaan zetten en ondertekenen voor je?

En kan je niks terug halen via je mobiele provider, ik heb Google Locaties altijd aan gehad (was ik mij niet eens bewust van) en kon dus precies nakijken waar ik welke dag was. Al kan een ander natuurlijk ook mijn telefoon mee nemen...

[ Voor 39% gewijzigd door President op 10-08-2021 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op basis van de Wet bescherming persoonsgegevens heb je recht om je personneelsdossier in te zien, daar is dit onderdeel van.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me dat ze snel zullen antwoorden als ze een officieel briefje van een advocaat zouden ontvangen, en dan niet bij een vestiging maar bij het hoofdkantoor. Gezien jouw belang zou ik me sowieso juridisch laten bijstaan.

Waar word je gedaagd? Nederland of in Polen of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:53
Je zou ook nog de klant waar je werkte kunnen benaderen. Zij hebben normaal gesproken een (online) omgeving voor declaraties waar ingezette flexwerkers worden getoond en die data gaat wettelijk minimaal 7 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roozzz schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:30:
Heb je toevallig nog een loonstrookje waar het opstaat? Gezien uitzendbureau verwacht ik dat "speciale dagen" benoemd zijn.
President schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:32:
Even langs het kantoor rijden op bellen of mailen?

Maar, misschien staat er iets in een Excel of iets dergelijks. Wil je dat ze dat op papier gaan zetten en ondertekenen voor je?

En kan je niks terug halen via je mobiele provider, ik heb Google Locaties altijd aan gehad (was ik mij niet eens bewust van) en kon dus precies nakijken waar ik welke dag was. Al kan een ander natuurlijk ook mijn telefoon mee nemen...
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:34:
Het lijkt me dat ze snel zullen antwoorden als ze een officieel briefje van een advocaat zouden ontvangen, en dan niet bij een vestiging maar bij het hoofdkantoor. Gezien jouw belang zou ik me sowieso juridisch laten bijstaan.

Waar word je gedaagd? Nederland of in Polen of zo?
Paprika schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:42:
Je zou ook nog de klant waar je werkte kunnen benaderen. Zij hebben normaal gesproken een (online) omgeving voor declaraties waar ingezette flexwerkers worden getoond en die data gaat wettelijk minimaal 7 jaar terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2021 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Zoals ik zei: niet jouw login, maar die klant/jouw oude werklocatie benaderen of zij die gegevens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Zoals ik zei: niet jouw login, maar die klant/jouw oude werklocatie benaderen of zij die gegevens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Members only:

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:16
Internationale rechtszaak van 4 jaar geleden? Any how, je hebt toch nog steeds onschuldig tot dat men het tegendeel bewezen hebt? Je kan die internationale partij ook richting je werkgever sturen, die moeten het dan via lokale politie regelen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mannowlahn schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:40:
Any how, je hebt toch nog steeds onschuldig tot dat men het tegendeel bewezen hebt? Je kan die internationale partij ook richting je werkgever sturen, die moeten het dan via lokale politie regelen lijkt mij.
Tja, en dan doen ze het niet, want ze vinden dat de vage getuigenverklaring dat hij/zij er wel bij was wel prima en word je veroordeeld. Geniet van je vakantie in het buitenland met gratis kost en inwoming zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Er is geen plicht om deze gegevens X jaar te bewaren. Er is een recht om deze maximaal X jaar te bewaren. Heb je nog loonstroken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
t_captain schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:09:
Er is geen plicht om deze gegevens X jaar te bewaren. Er is een recht om deze maximaal X jaar te bewaren. Heb je nog loonstroken?
Zo moet de werkgever gegevens uit de salarisadministratie die fiscaal van belang zijn, 7 jaar bewaren nadat u uit dienst bent. Loonbelastingverklaringen en een kopie van uw identiteitsbewijs moet uw werkgever 5 jaar na het einde van uw dienstverband bewaren.
https://www.autoriteitper...kering/personeelsdossiers
Als u in een branche werkt met seizoensperioden of wisselende uren is het belangrijk dat u registraties van de (over)uren bewaart. De originele registraties dienen ter onderbouwing van de omvang van de arbeid en van de verwerking in de loonadministratie. Om te voorkomen dat uw bewijslast zwaarder wordt, dient u niet alleen de registraties te bewaren gedurende 7 jaren maar ook afspraken omtrent de uren en de arbeidstijden (schriftelijk) overeen te komen met uw werknemers. Deze stukken kunnen namelijk niet alleen door de Belastingdienst maar ook door de Arbeidsinspectie worden opgevraagd
https://www.vanoers.nl/ni...urenregistraties-bewaren/

Iemand zal iets moeten hebben liggen zou je zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Paprika op 10-08-2021 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Daar staat nergens dat er een sluitende minuten / uren administratie moet zijn. En dat vindt de fiscus ook niet interessant; zij willen alleen kunnen controleren dat als je iemand voor 40 uur in de week aanneemt, dat hij/zij ook "ongeveer" die tijd gewerkt heeft en overeenkomstig een maandloon + premies + vakantiegeld + etc heeft gekregen.

@Verwijderd niet om meteen ontzettend lastig / vervelend te doen maar het CJIB, vertegenwoordigd in het Nederlands recht door een "standaard" OvJ voor overtredingen in de Wet Mulder, accepteren niet eens log-gegevens van een "ge-audite" Exchange-omgeving om aan te tonen dat een verdachte wel aan het werk was en onmogelijk een overtreding kan hebben begaan.

Ik vraag me dan ook serieus af of een document opleverbaar is dat jij op vermeende dag wel / niet aan het werk was.

- want geen inklok / inlog, wil niet zeggen dat jij er niet was.
- want geen registratie / uitbetaling op zaterdag, wil niet zeggen dat jij er niet was.
- etc etc wil niet zeggen dat jij er niet was.

Omgekeerd, wat men ook al aangeeft; hopelijk ben je toch onschuldig tot tegendeel bewezen. Dat zou inhouden dat de aanklager dus bewijs heeft (en dus controleerbaar voor jou en jouw raadsvrouwen) dat je er wel was. Als dat bewijs er dus is, mag / moet jij daar de beschikking over krijgen en daarmee kan je dan je verdediging & tegen-bewijs gaan verzamelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@MAX3400 het kan wel degelijk als ondersteunend bewijs dienen. Hij hoeft niet te bewijzen dat hij op zijn werk aanwezig was, de eisende partij moet kunnen bewijzen dat hij op moment van misdrijf op plaats delict aanwezig was. En als daar geen concreet bewijs voor is, terwijl er een aantal bewijsstukken zijn die het aannemelijk maken dat hij er niet was, kan dat afdoende zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 01:02
@MAX3400 Buiten wat @Tsurany hierboven al schetst, het gaat tussen een getuige die 4,5 jaar terug in zijn geheugen moet graven en logfiles die gewoon opgeslagen staan. Met die logfiles ga je wellicht niet onomstotelijk bewijzen dat je er niet was, maar je kan wel de integriteit/verklaring van die getuige in twijfel gaan trekken. Je gaat dus niet je eigen poten verstevigen, je gaat aan de poten van de stoel van die getuige zagen.

Het CJIB/de OVJ is een klotepartij, die lezen je bezwaar standaard niet. Dat gebeurt pas als je daadwerkelijk doorzet richting een kantonrechter. Je ziet ook dat bij zaken waarin jurisprudentie effect kan hebben op allerlei zaken in de toekomst, er nog wel eens gewoon ingetrokken wordt, ten einde geen jurisprudentie te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:47
Heb je ook google tijdslijn van zolang terug op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pizza_Boom schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 18:04:
@MAX3400 Buiten wat @Tsurany hierboven al schetst, het gaat tussen een getuige die 4,5 jaar terug in zijn geheugen moet graven en logfiles die gewoon opgeslagen staan. Met die logfiles ga je wellicht niet onomstotelijk bewijzen dat je er niet was, maar je kan wel de integriteit/verklaring van die getuige in twijfel gaan trekken. Je gaat dus niet je eigen poten verstevigen, je gaat aan de poten van de stoel van die getuige zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:59
heeft dit uitzenbureau een fysieke vestiging in de buurt? Zo ja; dan zou ik mogelijk toch even langsgaan, en anders proberen te kijken of zij een intern nummer hebben dat je mogelijk sneller kan helpen/
Pagina: 1