bankafschriften importeren in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 1.365 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yder
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-07-2022
Beste leden,

Ik heb een Excel bestand met o.a. een werkblad "Boekingen". Dit werkblad wordt gevoed met gegevens uit de facturen, zoals:
Factuurnummer, factuurdatum, naam grootboek, bedrag, etc.,
Nadat ik de bankafschriften heb gedownload en geprint, werk ik de regels in het werkblad "Boekingen" bij.
Dat is een tijdrovende klus.
Kan dit ook geautomatiseerd worden? Ik zou erg blij zijn als er een macro gemaakt kan worden die verbinding maakt met de ABNAMRO bank, de mutaties in een bepaalde periode download en de betreffende regels in het Excelbestand aanpast.
Maar misschien vraag ik het onmogelijke.

Graag verneem ik jullie reactie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05 13:05
yder schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:33:
Beste leden,

Ik heb een Excel bestand met o.a. een werkblad "Boekingen". Dit werkblad wordt gevoed met gegevens uit de facturen, zoals:
Factuurnummer, factuurdatum, naam grootboek, bedrag, etc.,
Nadat ik de bankafschriften heb gedownload en geprint, werk ik de regels in het werkblad "Boekingen" bij.
Dat is een tijdrovende klus.
Kan dit ook geautomatiseerd worden? Ik zou erg blij zijn als er een macro gemaakt kan worden die verbinding maakt met de ABNAMRO bank, de mutaties in een bepaalde periode download en de betreffende regels in het Excelbestand aanpast.
Maar misschien vraag ik het onmogelijke.

Graag verneem ik jullie reactie.
Ik denk dat je toch naar zoiets moet:

https://www.abnamro.nl/nl...peling/hoe-werkt-het.html

Zoals je ziet heeft ABN enkel contracten met bepaalde boekhoudprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:45
Ik weet niet hoe dit bij de ABN zit maar bij de ING kun je een CSV bestand downloaden van je af-/bijschriften. Deze importeer ik in Excel importeren en met een macro hang ik er een categorie aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:55

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

yder schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:33:
Kan dit ook geautomatiseerd worden?
Het antwoord daarop is vrijwel zeker "ja". Maar ik denk dat je daar niet mee geholpen bent. Neem even onze Quickstart door en probeer het dan even opnieuw met een nieuw topic. Realiseer je wel dat we in Softwareontwikkeling praten over zélf ontwikkelen. We kunnen je helpen met concrete code vragen, maar gaan 't niet voor je maken ;) Zie ook Kan iemand even...?, scriptrequests en last, but not least, Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.