ik wilde weer eens wat anders en heb mij Edgerouter lite vervangen door een pfsense server (bare metal; 2.5.2-RELEASE; twee intel pro nics). Met de edgerouter lite werkte zowel internet als IPTV prima. Met de pfsense opstelling werkt internet prima, maar IPTV doet het met haperingen. Als je naar een zender zapt dan begint het al stotterend (eerste 5 sec; beeld en geluid niet synchroon) en daarna gaat het goed. Maar iedere 1-2 minuten hapert beeld en geluid, wat zich dan uiteindelijk weer hersteld.
Ik heb verschillende topics gelezen, waaronder ook topics waarin hetzelfde probleem wordt beschreven (maar helaas geen oplossingen).
De opstelling met switches is hetzelfde gebleven, IGMP snooping werkt dus op zich naar behoren met deze switches. Ik zie in de firewall logs geen traffic dat geblokkeerd wordt op de IPTV interface.
Hier wat screensshots uit pfsense voor de settings die ik gebruik:
/f/image/Kx5Jw6nAZ0G85XODYhqXTYa2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nQg6f6gAywjZXmzBGBAqXF35.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0lJD2ajc6yI8DKcrTQi252XD.png?f=fotoalbum_large)
Mijn firewall rules (samengesteld uit verschillende topics/tutorials):
/f/image/VmUHHHMv46oGLHerYR9JTKou.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Nvc6x7ZSLdvmbuvYAw9FMfI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QZibBhZQJ0T1u94heAo1Ysct.png?f=fotoalbum_large)
Van het laatste plaatje met de gateway weet ik niet of dit een probleem is?
Ik las in dit bericht het volgende stukje:
Hoe kan ik dit verder debuggen?
Ik heb verschillende topics gelezen, waaronder ook topics waarin hetzelfde probleem wordt beschreven (maar helaas geen oplossingen).
De opstelling met switches is hetzelfde gebleven, IGMP snooping werkt dus op zich naar behoren met deze switches. Ik zie in de firewall logs geen traffic dat geblokkeerd wordt op de IPTV interface.
Hier wat screensshots uit pfsense voor de settings die ik gebruik:
/f/image/Kx5Jw6nAZ0G85XODYhqXTYa2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nQg6f6gAywjZXmzBGBAqXF35.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0lJD2ajc6yI8DKcrTQi252XD.png?f=fotoalbum_large)
Mijn firewall rules (samengesteld uit verschillende topics/tutorials):
/f/image/VmUHHHMv46oGLHerYR9JTKou.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Nvc6x7ZSLdvmbuvYAw9FMfI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QZibBhZQJ0T1u94heAo1Ysct.png?f=fotoalbum_large)
Van het laatste plaatje met de gateway weet ik niet of dit een probleem is?
Ik las in dit bericht het volgende stukje:
Misschien is dit de oorzaak van het probleem dat ik heb? Ik zou alleen niet weten hoe ik dit zou moeten oplossen?De IGMP querier zit in 10.60.0.0/16, het is belangrijk om antwoord te geven op queries van de querier, anders wordt je gezien als een niet actieve member en elke xx minuten uit de group membership gegooid.
Hoe kan ik dit verder debuggen?
[ Voor 0% gewijzigd door niekos151 op 10-08-2021 10:39 . Reden: pfsense versie toegevoegd ]