Een vriend heeft een nieuwe pc, Abit KT7A, Athlon 1200, 512 MB, netwerkkaartje etc.. als hij na fdsik en format windows 98se wil installeren krijgt hij bijna aan het einde van de setup allemaal fout meldingen, vxd ellende, rundll errors etc.. als hij dan z'n pc opnieuw opstart heeft hij onleesbare tekst, ook in het bios.. iemand enig idee waaraan dat kan liggen? hij heeft er wel windows ME op gehad en dat draaide super.. aan de cd ligt het niet want die is op een ander systeem getest en daar werkt het wel goed...
ff Bios opnieuw flashen mischien ???Op zondag 19 augustus 2001 01:08 schreef Madtweety het volgende:
...onleesbare tekst, ook in het bios...
ja, de cmos geleegd, probleem opgelost maar dan nnog is win 98 se niet te installeren en daarna weer zelfde probleem!!
oja, het laatste bios al geflashed..
oja, het laatste bios al geflashed..
Verwijderd
Maandag naar de PC-zaak gaa en je dimmetje omruilen, want die 512 is gaar, dat kan ik je 100% verzekeren
Als de zooi zo bizar begint te worden dat je ook in het bios crap krijgt kan je er donder op zeggen dat iets goed fout zit met de hardware.
Grootste risico veroorzaker is in mijn ogen het geheugen.
Daarnaast kan het moederbord zelf, de videokaart of zelfs de CPU brak zijn.
Haal er eens een DIMM uit, of heb je 1 DIMM van 512? (Lijkt me niet, maar toch)
Ook alle extra overige PCI kaarten er uit wil wel eens helpen.
Overigens kan een niet goed passende videokaart hetzelfde probleem leveren.
Gewoon alles stap voor stap afzoeken.
Grootste risico veroorzaker is in mijn ogen het geheugen.
Daarnaast kan het moederbord zelf, de videokaart of zelfs de CPU brak zijn.
Haal er eens een DIMM uit, of heb je 1 DIMM van 512? (Lijkt me niet, maar toch)
Ook alle extra overige PCI kaarten er uit wil wel eens helpen.
Overigens kan een niet goed passende videokaart hetzelfde probleem leveren.
Gewoon alles stap voor stap afzoeken.
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
na het installeren van windows ME geen problemen meer, heel vreemd... heeft iemand hier dat ooit gezien??????
Wellicht heeft ME een ander soort memory management wat bepaalde geheugen fouten omzeilt.
Bovendien denk ik NIET dat hij het lekker blijft doen onder ME als je hem een nachtje laat 3DMarken...
Bovendien denk ik NIET dat hij het lekker blijft doen onder ME als je hem een nachtje laat 3DMarken...
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Ik heb zo'n zelfde probleem gehad mat mijn KT7A-RAID + 1,33Ghz Athlon, 384MB geheugen (Infineon geheugen) en na het instaleren van win98SE begon ie ook flink te flippen.
Bij mij lag het aan m'n geluidskaart (Terratec X-fire 1024).
Overigens kan windows 9x niet omgaan met meer dan 256MB geheugen (win95 zelfs maar 128MB en op een oud TX bordje maar 64MB)dus als ik jou was zou ik ovberstappen op Win2k.
Heb ik hier ook draaien en het is retestabiel en geen fouten met m'n geluidskaart of iets anders.
Dus dat geheugen is wel goed, alleen zijn er kennelijk nogal wat mensen die meteen maar denken dat het daaraan ligt, niet dus.
Eerder geluidskaart.
Overigens moet je proberen om PCIbus 4 en 6 leeg te laten, die gebruiken namelijk hetzelfde geheugenbereik als de USBpoorten en dat kan ook veel fouten geven.
Bij mij lag het aan m'n geluidskaart (Terratec X-fire 1024).
Overigens kan windows 9x niet omgaan met meer dan 256MB geheugen (win95 zelfs maar 128MB en op een oud TX bordje maar 64MB)dus als ik jou was zou ik ovberstappen op Win2k.
Heb ik hier ook draaien en het is retestabiel en geen fouten met m'n geluidskaart of iets anders.
Dus dat geheugen is wel goed, alleen zijn er kennelijk nogal wat mensen die meteen maar denken dat het daaraan ligt, niet dus.
Eerder geluidskaart.
Overigens moet je proberen om PCIbus 4 en 6 leeg te laten, die gebruiken namelijk hetzelfde geheugenbereik als de USBpoorten en dat kan ook veel fouten geven.
Niet?
[Specs]
dat klink redelijker (teveel geheugen) er zitten namelijk 2 sims in van 256 mb.. het draait nu, dus als er weer ellende is, ga ik pas aan het geheugen twijfelen..
Thanx!!
oja, er zit geen geluidskaart in!!
Thanx!!
oja, er zit geen geluidskaart in!!
Pagina: 1