Server hdd wil niet op standby?

Pagina: 1
Acties:

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:50
Hey,

Ik heb sinds kort een servertje staan, en om het geluid van die machine een beetje te reduceren heb ik hem zo ingesteld dat de hdd na 5 minuten idle uit moet gaan. Maar hij gaat niet uit :( . En soms gaat hij wel uit, maar dan gaat hij ineens na een paar seconden weer aan, net of hij toch om de zoveel tijd een beetje hdd activity nodig heeft. (je ziet het hdd lampje soms ook om de zoveel tijd aan gaan.)

Wat ik al heb gedaan is de logfiles uit gezet in win2k, en ook die in Winroute, en Blackice.

specs:
Progjes die draaien: Winroute Pro, Blackice Defender, VNC

Systeem:
AMD K6-2 350@428
192MB ram
3com 3c905-tx
HP Netserver 10/100 nic (Intel chip)
S3 videokaartje
6,4gig Western Digital hdd (Luidruchtig :) )

Wat kan ik nog meer doen om die schijf na 5 minuten uit te krijgen?

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
volgens mij moet een schijf in een server juist niet uit, want als er dan "geserved" moet worden, dan moet die schijf eerst weer opstarten enzo..

• _Hades_
  • Laatst online: 15:50
Op zondag 19 augustus 2001 01:13 schreef DSC het volgende:
volgens mij moet een schijf in een server juist niet uit, want als er dan "geserved" moet worden, dan moet die schijf eerst weer opstarten enzo..
Mwaoh nee tis eigenlijk allen maar een bak om internet een beetje mee te delen, en af en toe een gameservertje op te draaien, of ftp ofzo. Maar grootste deel van de tijd staat ie eigenlijk niks te doen.

• Arno
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
euh, ken je hem niet ergens in zetten? (kelder, zolder wat dan ook?) zodat ie niet in de buurt staat?

of je moet kijken voor een goede geluidsisolatie kit :)