Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Komende vanaf een iPhone XR zoek ik nu een Android smartphone.
Waarom Android? Omdat het kan!
Ik wil weer eens iets anders, na de iPhone 6 en nu de XR zou de 12 een logische opvolger zijn.
Echter behoudens de vorm (waar ik toch al niet veel van mee krijg aangezien hij in een cover zit) werkt het 1 op 1 hetzelfde en heb ik niet het gevoel iets nieuws in handen te hebben.
Ik hoop een Android toestel te vinden die dezelfde flow heeft als mijn iPhone. Alles werkt daar zo lekker soepel en vloeiend op.

Wat is je budget?

Goede vraag, elk waar naar z'n geld zeggen ze weleens.
Omdat ik de telefoon los koop zie ik het niet zitten om bijvoorbeeld een S21 Ultra aan te schaffen.
Ik zat meer te denken aan een type als de S20fe of A52 5G.
Let wel: ik ga verlengen dus krijg een interessante korting bij de provider.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Voornamelijk de huis, tuin en keuken dingen zoals bellen (goh), whatsappen, browsen, soms tv kijken via Ziggo en Eurosport app.
En, belangrijk om te vermelden: ik houd van foto's maken. De iPhone is daar echt goed in, snel te open, snel afklikken en altijd wel mooie natuurgetrouwe plaatjes.
Dus een goede, snelle camera is een must.

Wat heb je zelf al gevonden?

Wat ik zelf heb gevonden zijn de;

Samsung Galaxy S20fe

pricewatch: Samsung Galaxy S20 FE 5G (6GB ram, 128GB opslag) Blauw

Samsung Galaxy A52 5g

pricewatch: Samsung Galaxy A52 5G (6GB, 128GB opslag) Zwart

Maar ook heb ik mijn oog laten vallen op de;

Oneplus 9

pricewatch: OnePlus 9 (8GB intern, 128GB opslag) Zwart

En de Oppo Find X3 Neo

pricewatch: OPPO Find X3 Neo Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik ben benieuwd wat jullie mij adviseren, gelet ook op het feit dat ik inmiddels 7 jaar iPhone gebruiker ben en de laatste Android toestel een Galaxy S4 was..

Voor mij is dus belangrijk: een goede camera. Hoeft geen 12 Pro Max kwaliteit te zijn, mág wel natuurlijk maar ik snap dat dat voor de helft van de prijs nogal lastig wordt.

Wat ik ook al begrepen heb is dat de A52 5g één Android versie extra krijgt tov de S20fe.
Daarentegen staat weer dat de S20fe draadloos laden ondersteund wat ik ook wel fijn vind.
De Oneplus een hele overzichtelijke clean skin heeft.
En dat de Oppo... tja.. daar weet ik nog niet zoveel van. Behalve dat 'ie net als de Oneplus overigens behoorlijk compleet wordt geleverd.

Komt er maar in allen! :)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:39
Over Samsung, die levert gegarandeert 3 versie updates en 4 jaar support na datum lancering. Dus de S20 FE kan zeker nog 3 jaar mee, de A52 nog bijna 4 jaar. Praktijk wil de ondersteuning langer uitpakken.

Oneplus doet 2 versie updates en 3 jaar updates. Oppo idem.
OnePlus heeft OxygenOS als skin, maar development team van Oneplus wordt met dat van Oppo samengevoegd, Oppo heeft ColorOS welke ook bij Realme in gebruik is, alle 3 de bedrijven horen bij hetzelfde concern. Realme is overigens een jaar korter support en 1 versie upgrade tot dusverre.

Ik zou voor de S20 FE 5G gaan, S serie krijgt maandelijks beveiligingsupdates, A serie kwartaal updates. En de S20 FE 5G is sneller. Plus nu nog 3 jaar mee is voor jou normale vervang termijn heb ik de indruk uit je geschiedenis.