Vraag

• Patjeag70
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2021
hallo heb een vraag
ik heb kort geleden een Adata sx8200 pro gekocht 1 terra
nu heb ik een m2 plug op mijn moederbord een ASUS TUF B450-PLUS GAMING
nu wil ik daar windows opzetten maar hij ziet hem in mijn lijst wel maar in de bios niet wat kan ik doen
hij ziet trouwens ook maar 500 gig en hij is toch echt 1000 gig
alvast bedankt groetjes patrick

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:27
wat is mijn lijst?

• Patjeag70
sorry mijn boot lijst en bij sata info staat die niet

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:27
Patjeag70 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:52:
sorry mijn boot lijst en bij sata info staat die niet
Het is toch ook geen sata
het is m2

• Patjeag70
ja je hebt 6 sata aansluitingen en 1 m2 en daar staat niets

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Patjeag70 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:58:
ja je hebt 6 sata aansluitingen en 1 m2 en daar staat niets
De SSD die je hebt gekocht is een PCI-Express SSD dus bij Sata ga je hem inderdaad niet vinden.

Welke windows versie probeer je te installeren?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 09-08-2021 19:02]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Patjeag70 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:44:
hallo heb een vraag
ik heb kort geleden een Adata sx8200 pro gekocht 1 terra
nu heb ik een m2 plug op mijn moederbord een ASUS TUF B450-PLUS GAMING
nu wil ik daar windows opzetten maar hij ziet hem in mijn lijst wel maar in de bios niet wat kan ik doen
hij ziet trouwens ook maar 500 gig en hij is toch echt 1000 gig
alvast bedankt groetjes patrick
Als enige NVMe SSD ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Patjeag70
ja klopt

• Patjeag70
Anoniem: 472287 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

De SSD die je hebt gekocht is een PCI-Express SSD dus bij Sata ga je hem inderdaad niet vinden.

Welke windows versie probeer je te installeren?
hoi maar waarom staat er m2 in de sata lijst maar goed hij vind hem wel
windows 10 pro

• Niet online
Patjeag70 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

hoi maar waarom staat er m2 in de sata lijst maar goed hij vind hem wel
windows 10 pro
Omdat m.2 SSD's ook in de SATA variant bestaan. Die van jou is dat echter niet.

• Patjeag70
Anoniem: 472287 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:23:
[...]

Omdat m.2 SSD's ook in de SATA variant bestaan. Die van jou is dat echter niet.
duidelijk dus had een sata moeten hebben zou ik het nog wel met een m2 adaptor kunnen doen en welke zou ik dan moeten hebben ?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NVMe werkt gewoon, in juiste slot. Lees even de handleiding voor je wat anders gaat kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Je bord heeft gewoon PCIe lanes naar een van de M.2 slots lopen, en hoewel ik geen tijd heb om de handleiding op te zoeken, gok ik niet dat er hier een probleem is met "S-ATA 5/6 delen PCI-E NVME M.2 SSD" probleem.

Het gebeurd wel eens dat je een NVME disk niet in de uefi ziet, boot je MBR/CSM of UEFI/GPT? Hoe ziet het geheel er uit in device manager?

Wat is precies je probleem met dat je hem bij de install wel ziet maar in de bios niet? In UEFI tijd hoeft dat niet echt meer omdat we met uefi boot niet meer vanaf een device booten, maar vanaf een image.

• Niet online
Patjeag70 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

duidelijk dus had een sata moeten hebben zou ik het nog wel met een m2 adaptor kunnen doen en welke zou ik dan moeten hebben ?
Nee je hebt een prima SSD. Het is gewoon geen SATA SSD dus in die lijst zie je hem niet, dat is alles wat ik zeg.

• Patjeag70
Umbrah schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:30:
Je bord heeft gewoon PCIe lanes naar een van de M.2 slots lopen, en hoewel ik geen tijd heb om de handleiding op te zoeken, gok ik niet dat er hier een probleem is met "S-ATA 5/6 delen PCI-E NVME M.2 SSD" probleem.

Het gebeurd wel eens dat je een NVME disk niet in de uefi ziet, boot je MBR/CSM of UEFI/GPT? Hoe ziet het geheel er uit in device manager?

Wat is precies je probleem met dat je hem bij de install wel ziet maar in de bios niet? In UEFI tijd hoeft dat niet echt meer omdat we met uefi boot niet meer vanaf een device booten, maar vanaf een image.
hoi bij de install staat die wel als 500 gig en windows device dus niet de adata ik zal effe kijken of ik device manager kan fixen

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

En wat is precies je probleem, eigenlijk, als je er van kan booten? En de vraag blijft: boot je CSM of UEFI? En wat zegt diskmgmt.msc?

Vb:

• Patjeag70
Umbrah schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:44:
En wat is precies je probleem, eigenlijk, als je er van kan booten? En de vraag blijft: boot je CSM of UEFI? En wat zegt diskmgmt.msc?

Vb: [Afbeelding]
volgens mij was het uefi

• Patjeag70
Hoop dat die het doet zo

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-06 12:49
Bovenstaand staat dat je in je moederbord gebruiksaanwijzing moet kijken of je twee M2 sloten hebt op je moederbord en in welke de NVME-M2 SSD moet zitten. Waarschijnlijk moet je de nieuwe SSD dus in een ander M2 slot steken om hem goed te kunnen herkennen/volledig gebruiken.

• Patjeag70
Renault schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:03:
Bovenstaand staat dat je in je moederbord gebruiksaanwijzing moet kijken of je twee M2 sloten hebt op je moederbord en in welke de NVME-M2 SSD moet zitten. Waarschijnlijk moet je de nieuwe SSD dus in een ander M2 slot steken om hem goed te kunnen herkennen/volledig gebruiken.
heb er maar 1

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe krijg je dan twee specifieke disk devices in je diskmgmt? Wat zijn die devices zelf? Ik gaf in mijn screenshot een vrij duidelijke hint (upload ook aub gewoon screenshots ipv scherm foto's...): kijk in de properties van de disk devices.

• Patjeag70
kijk vanavond even nu werken

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:57
Zit de andere M.2 slot niet aan de achterkant van het moederbord?
De ssd bij een gerenommeerde webshop gekocht of komt ie vanuit China?

• Patjeag70
lochpatje schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 06:20:
Zit de andere M.2 slot niet aan de achterkant van het moederbord?
De ssd bij een gerenommeerde webshop gekocht of komt ie vanuit China?
Nee joh bij megekko gekocht
Dus dat is wel goed
Dit is wel weer foto vanavond maak ik wel een screenshot

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Storage spaces... wut??? Wanneer heb je dat aangezet? En schijf 0? Wat zijn daar de properties van? (er begint zich een theorie te vormen hier...)

[Voor 19% gewijzigd door Umbrah op 10-08-2021 09:53]

• Patjeag70
Umbrah schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:52:
Storage spaces... wut??? Wanneer heb je dat aangezet? En schijf 0? Wat zijn daar de properties van? (er begint zich een theorie te vormen hier...)
Schijf 0 en 1 zijn gewone ssd schijf 3 is de m2
Maak vanavond als ik thuis ben effe nieuwe foto

• Patjeag70
Patjeag70 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Schijf 0 en 1 zijn gewone ssd schijf 3 is de m2
Maak vanavond als ik thuis ben effe nieuwe foto
Sorry dat ik zo laat ben net thuis van werk maar heb een foto snel gemaakt
Alvast bedankt voor de moeite

• Patjeag70
Dit is mijn moederbord

Hoop dat iemand mij kan helpen

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee