Kan met deze imac photshop/lightroom gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1984
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-02 13:29
Hallo allemaal,

Ik wil een 2de hands imac kopen voor het bewerken van foto s.

Kan dit met deze imac of moet ik toch beters kopen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBQe5u48-_iLtijcCTQEeueAdFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCatxhMFZHc4EI7ENiOqUIUt.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door danny1984 op 09-08-2021 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat moet daarmee wel lukken afhankelijk hoe je het gebruikt.

Al is een Mac tegenwoordig niet meer beter in het bewerken van foto's.
En 8GB is wellicht wat aan de magere kant.

[ Voor 29% gewijzigd door NIMIC op 09-08-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 12:52
danny1984 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:02:
Hallo allemaal,

Ik wil een 2de hands imac kopen voor het bewerken van foto s.

Kan dit met deze imac of moet ik toch beters kopen?[Afbeelding]

Alvast bedankt
Het kan, maar je zal snel tegen grenzen aanlopen als je met grotere files werkt, of meerdere programma's tegelijk. Je kan jammergenoeg het geheugen niet zelf upgraden op deze iMac. Ik zou verder kijken, naar een model met minimaal 16GB geheugen, en misschien een nieuwe/jong tweedehands M1 Mac Mini overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:16
Hangt erg af van hoe professioneel je foto's bewerkt. Als je dagelijks veel bewerking doet is het geheugen wat weinig, de CPU wel krachtig genoeg. Ik heb een 2012 27inch iMac en met Premiere Pro komt ie nog aardig mee, maar de rendering van nieuwe video's moet ik wel 's nachts laten doen.

Qua beeldscherm is het misschien een optie naar 27 inch te kijken want voor dagelijks werk is 21 misschien wat klein.

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:32
Geen enkel probleem maar wil je er het meeste uithalen regel dan ook meer geheugen als dat mogelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door Riptide op 21-08-2021 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
21 inch zul je toch echt scherm er af moeten halen voor een geheugen upgrade. Ow wacht jij hebt niet het tabblad geheugen dus jou werkgeheugen zit vast gesoldeerd op het moederbord. Upgrade dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:32
sonyfreakje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:20:
21 inch zul je toch echt scherm er af moeten halen voor een geheugen upgrade. Ow wacht jij hebt niet het tabblad geheugen dus jou werkgeheugen zit vast gesoldeerd op het moederbord. Upgrade dus niet mogelijk.
Ow bah zijn dit de modellen waarbij het geheugen vast is gesoldeerd? Lekker dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBenji
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-11-2023

ShadowBenji

Canon 600D | iPhone 8 64GB |

Dat moet zeker te doen zijn, zolang je maar niet 4k RAW bestanden met veel data opent.
Pagina: 1