Wat te doen aan betere airflow......

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Wat te doen aan beter airflow als je niet wilt zagen (vind ik zonde van mijn Aopen HX08 kast) mijn cpu wordt 60 graden met een super orb, maar volgens mij moet het echt lager kunnen. Mijn kast staat ook in een hoekie, onder mijn bureau, en de warme lucht kan bijna niet weg volgens mij, maar ik kan um nergens anders kwijd.

Please help me

Twitter | Linkedin

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kast openzetten
zitten er niet stadaard plaatsen in voor fannetjes.?.

• Mavvie
Op zondag 19 augustus 2001 00:48 schreef Hielkej het volgende:
kast openzetten
zitten er niet stadaard plaatsen in voor fannetjes.?.
Ja er zitten plaatsen in voor fannetjes heb ik ook gebruikt maar wil niet baten, en mijn kast open zetten maakt zo een tering herrie!!

Twitter | Linkedin

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Simpel: SuperOrb vervangen door een echte koeler :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Nou ten eerste kan je beginnen met een andere cpukoeler en ASII aan te schaffen want die orbs zijn nou niet dat je zegt de beste koelers.

Dan: zet aan de achterkant van je comp links of rechts een gewone tafelventilator (niet tegen de kast blazen maar er achterlangs natuurlijk), zo blaas je in iig warme lucht bij de achterkant van je kast weg.

Als 3de kun je je kabels rounden en wat fans op de reeds beschikbare openingen plaatsen (hoef je niet te zagen).
En misschien een slotkoeler onder je vgakaart hangen om iig de warmte die daar vanaf komt gelijk uit je kast te zuigen.

Als laatste kun je proberen om pci-kaarten die lang en breed zijn aan de onderkant van je kast te plaatsen zodat de lucht beter langs de koelribben van je mobo kan.

Ik denk dat het dat wel zo'n beetje was, meer kun je eigenljk niet doen als je niet wil zagen.

Ik heb dit bovenstaande allemaal gedaan met uitzondering dat ik aan de bovenkant van de kast 2 gaten gezaagd heb met fans erachter (totaal nu 5 80mm fans in mijn kast). Mijn CPU koeler is een FOP38.

Resultaat: stressed cpu temp van 37C

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05
herrie of warmte

• Mavvie
allebij

Twitter | Linkedin

Verwijderd

onder voor Intake

boven achter outtake

• Mavvie
Op zondag 19 augustus 2001 01:25 schreef Joboskrillo het volgende:
onder voor Intake

boven achter outtake
Heb ik ook gedaan, maar moet niet baten

Twitter | Linkedin

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1