Kleine upgrade naar small form factor PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het blijven gebruiken als privé pc voor studie, administratie en games zoals Cities: Skylines. In verband met ruimtegebrek zou ik mijn huidige systeem willen overzetten naar een small form factor pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, processor, RAM, GPU en voeding gaan mee, eveneens als de randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ITX moederbord, M2 SSD en SFF case. Misschien nog extra ventilatie of een andere processor koeler.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aangegeven, het moet een small form factor pc worden, bij voorkeur de Cooler Master NR200P

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik van jullie of de componenten in de nieuwe pc passen, qua comptabiliteit en ruimte.

Onderstaande heb ik al en wil ik graag meenemen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 155,-€ 155,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 OC 6G€ 401,72€ 401,72
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 71,99€ 71,99
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,48

De onderdelen die ik graag nieuw wil kopen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 101,05€ 101,05
1BehuizingenCooler Master MasterBox NR200P Zwart€ 84,62€ 84,62
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,57

Ik hoor graag jullie feedback, alvast bedankt!

Beste antwoord (via Stockbaard op 10-08-2021 18:59)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:08
Je zal ook een nieuwe voeding nodig hebben want de NR200P slikt alleen SFX/SFX-L. pricewatch: Corsair SF450 bijvoorbeeld.

Neem geen Asrock B450 bord. Met een Zen+ cpu is de BIOS beperkt te updaten. Bij de nieuwste versies heeft Zen+ geen volledige ondersteuning met stabiliteitsproblemen als gevolg. Grote kans zelfs dat het bord al met een te recent BIOS komt. pricewatch: Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:08
Je zal ook een nieuwe voeding nodig hebben want de NR200P slikt alleen SFX/SFX-L. pricewatch: Corsair SF450 bijvoorbeeld.

Neem geen Asrock B450 bord. Met een Zen+ cpu is de BIOS beperkt te updaten. Bij de nieuwste versies heeft Zen+ geen volledige ondersteuning met stabiliteitsproblemen als gevolg. Grote kans zelfs dat het bord al met een te recent BIOS komt. pricewatch: Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:08
Als je in Pricewatch bij de specificaties van je videokaart kijkt onder het kopje 'Afmetingen' vind je de lengte (https://tweakers.net/pric...1660-oc-6g/specificaties/), bij de kast vind je onder het kopje 'Fysieke specificaties' de maximale lengte videokaart die in een kast past.