Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 09:29
Sinds een week werkt mijn Dune HD Max niet meer. Hij start niet meer op, alleen zie je even de rode stand-by-led knipperen en wil de fan aanslaan maar meer niet. Helemaal uit gehad en weer aan en dan usb stick met laatste firmware erin werkte ook niet. Na een dag uit gestaan te hebben heb ik het voor vertrek naar het werk nogmaals geprobeerd en na 4 x indrukken sprong hij in recovery en heeft hij zich zelf hersteld. Hierna spelen en geen probleem. Na 2 dagen spelen wou hij niet meer direct aan maar na 2 of 3 x drukken op de aan en uit toets. En gisteren deed hij het helemaal niet meer. ook de truc met de firmware trapt hij niet meer in. Kast opengemaakt en gekeken of er verbrande elektronica te zien was. Het zag er allemaal netjes uit. Wat ik wel hoor op de voedingsprint is tikken bij het aan proberen te zetten en je ziet de fan even aanstalten maken om aan te gaan .Het is een geschakelde voeding.
Het lijkt de voeding te zijn. Is er iemand die deze mediaplayer kan repareren of goede tips heeft?

Groetjes André,

Groetjes André,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregroeneveld
Ik heb zelf de voeding eruit gehaald en bekeken of er slechte solderingen waren. Die waren er wel waarvan er 2 echt verdacht. Alles door gesoldeerd. Gelijkrichter zag er ook verdacht uit maar bleek na er uit te halen toch goed door te meten. Vandaag de voeding terug zetten en kijken wat er gebeurd.

Groetjes André,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andregroeneveld
Nou, het waren de 2 verdachte solderingen. Hij speelt weer. Niet te vroeg juichen maar het lijkt er op na de hele dag aan en uit gezet te hebben dat dit het euvel was.

Groetjes André,