Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandepo
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik wil een externe harde schijf met eSata kopen/aansluiten op mijn laptop Dell Lattitude 5580 om beurssoftware te kunnen gebruiken dat niet door het netwerkbeheer raakt.

Ik snap echter niet goed hoe je ziet of je laptop zo'n eSata aansluiting heeft?

Ik heb nog een Medion HDDrive 2 GO externe harde schijf met USB 2.0 en USB 3.0 maar ik vind geen eSata kabel die daar op past? Kan het zijn dat dat niet op dit toestel lukt met een eSata?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Die laptop heeft geen eSATA-aansluiting, de schijf die je noemt ook niet. Beiden hebben wel USB3, dus dan lijkt mij de oplossing om USB te gebruiken tussen beide apparaten. Nu klinkt het alsof je daar een issue mee hebt, maar wat er precies niet lukt is mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandepo
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06-2023
Ok thnx voor de snelle respons.

Ik zocht naar eSATA omdat de fabrikant van de software mij dit aanraadt. Ik zal de USB3 oplossing uitproberen aangezien dit op beide apparaten kan.

De fabrikant kreeg nog nooit met dit euvel te maken en kwam met eSATA als eventele oplossing onder voorbehoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26

nelizmastr

Goed wies kapot

eSATA is een dode standaard uit de periode 2005-2012 en sindsdien eigenlijk nog maar zelden te vinden op moederborden en laptops.

USB3 in de zwakste versie heeft al bijna evenveel bandbreedte als de laatste SATA versie 3.0 (resp. 5 en 6 Gbps).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de goede orde: je probeert de beveiliging op je laptop van je werkgever te omzeilen om zodoende software van jezelf (die beurssoftware) te iunnen draaien? :)
Anyways, USB is dan de way to go, maar dikke kans dat dat ook dicht staat. En verder kunnen en mogen we je niet helpen met omzeilen van beveiligingen, dat mag simpelweg niet op GoT :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Eagle schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:39:
Even voor de goede orde: je probeert de beveiliging op je laptop van je werkgever te omzeilen om zodoende software van jezelf (die beurssoftware) te iunnen draaien? :)
Anyways, USB is dan de way to go, maar dikke kans dat dat ook dicht staat. En verder kunnen en mogen we je niet helpen met omzeilen van beveiligingen, dat mag simpelweg niet op GoT :)
Klopt we gaan hier niet helpen om beveilingen van bedrijfsnetwerken te doorbreken. Daarnaast als men het een beetje op orde heeft gaat dit niet werken. Het zou mij niet verbazen als men masstorage devices blokkeerd of in ieder geval installatie van niet goed gekeurde software. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

FreakNL

Well do ya punk?

Als USB geblokkeerd is, is eSata dat waarschijnlijk ook.

En het zal ook niet op die laptop zitten, behalve als je WG ouwe meuk uitdeelt.

/edit, ah een 5580. Das recent spul. Zonder esata

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 09-08-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:45
Sowieso denk ik dat de leverancier niet weet waar hij het over heeft: bij "beurs-software" die zonder live aandelenkoersen-feed werkt, kan ik mij niets voorstellen. E-SATA verhelpt namelijk niet je "netwerkbeheer" probleem.
Ik zou dus nog even navragen voordat je investeert in iets wat niet gaat werken zoals jij wenst.
Pagina: 1