Een jaar geleden had ik het idee om te zoeken naar een investeringsfonds voor gamers, zoals bij groene energie je een aandeel in zonneparken kan kopen, zo zou er een fonds moeten zijn om aandelen bij game bedrijven te kopen zodat ze eindelijk weer eens goede games gaan ontwikkelen. Dat de focus eens niet bij deadlines halen komt, maar gewoon een mooie game afleveren. We hebben allemaal wel kunnen zien wat het resultaat daarvan is bij CD Project Red en alle Assassins Creed games... Denk dat een goede game ontwikkelen ook synoniem staat aan goede omstandigheden. Je kan alleen maar creatief zijn als je gelukkig bent, toch?
Helaas bestond (of bestaat) dergelijk fonds nog niet.
Ben zelf al jaren bezig met dit onderwerp, ik ben in de afgelopen jaren veelvoudig benaderd door bedrijven als AWS, Uber etc. Sociaal ondernemerschap maar ook sociaal zijn op de werkvloer vind ik belangrijk. Ik heb het daarom altijd armoede gevonden dat Tweakers nooit op de situatie rond Uber, Zalando, AWS geschreven heeft. Dit zijn de big tech / webscale bedrijven maar geen noot op de frontpage.
Ik las van Arnoud de opmerking dat van slechte journalistiek betuigd om zaken erbij te slepen die er niet bij horen, wat ik zelf nog grotere armoede vind is de Nederlandse journalistiek. Ik mis te vaak de vraag: "Is dat wel zo?". Ik heb een aantal keer nieuws door gegeven aan tweakers, maar als je niets terug krijgt dan denk ik laat maar. Zoals dat plus artikel van vandaag over servers koelen in een bad met olie, daar was ik al mee bezig een business case te maken voor ons datacenter in 2018... Linkedin stond er destijds over vol van een bedrijf ergens in Rotterdam denk ik, volgens mij geen 1x hier iets gelezen. Dat terwijl er genoeg interessants is zoals vandaag dit:
https://blog.pragmaticengineer.com/uber-app-rewrite-yolo/
[
Voor 53% gewijzigd door
init6 op 16-08-2021 21:22
]