Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilfour
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2023
Goedendag,

Ik overweeg de Fritzbox 7590 AX aan te schaffen, maar had paar vragen.

Als ik kijk bij de overige routers van AVM in de pricewatch staat er nog wel eens bij dat het om een internationale versie gaat of een Duitse versie.

Mijn Duits is niet zo heel goed, maar had ooit wel eens gelezen dat bij oude Fritzboxen de taal wel aangepast kan worden. Nu verwacht ik dat het bij de nieuwere modellen ook wel zou kunnen.

Twee vragen:
1. Hoe kom ik er achter om wel model het gaat in de pricewatch.
2. Wat is normaal gesproken het verschil tussen de Duitse en internationale versie.
3. Is de taal altijd aanpasbaar als het bijvoorbeeld om een Duitse versie gaat. (Engels of Nederlands)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 20:53
cilfour schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:10:
Goedendag,

Ik overweeg de Fritzbox 7590 AX aan te schaffen, maar had paar vragen.

Als ik kijk bij de overige routers van AVM in de pricewatch staat er nog wel eens bij dat het om een internationale versie gaat of een Duitse versie.

Mijn Duits is niet zo heel goed, maar had ooit wel eens gelezen dat bij oude Fritzboxen de taal wel aangepast kan worden. Nu verwacht ik dat het bij de nieuwere modellen ook wel zou kunnen.

Twee vragen:
1. Hoe kom ik er achter om wel model het gaat in de pricewatch.
2. Wat is normaal gesproken het verschil tussen de Duitse en internationale versie.
3. Is de taal altijd aanpasbaar als het bijvoorbeeld om een Duitse versie gaat. (Engels of Nederlands)
Geen antwoord op je vragen, maar een tip:

De eerste versie van de 7590AX zat in de behuizing van de 7590. Deze versie kampt met serieuze temperatuurproblemen, met prestatieverlies en crashes tot gevolg. De "nieuwe" versie heeft een dikkere behuizing met koelsleuven aan de zijkant (zie foto's pricewatch) en dat is de variant die je wil. Bestel in ieder geval dus bij een webshop met een goede retourpolicy.

Met betrekking tot de taalselectie kun je in ieder geval elke fritzbox instellen op Engels, ongeacht of het de internationale of de duitse versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilfour
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2023
ApoC schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Geen antwoord op je vragen, maar een tip:

De eerste versie van de 7590AX zat in de behuizing van de 7590. Deze versie kampt met serieuze temperatuurproblemen, met prestatieverlies en crashes tot gevolg. De "nieuwe" versie heeft een dikkere behuizing met koelsleuven aan de zijkant (zie foto's pricewatch) en dat is de variant die je wil. Bestel in ieder geval dus bij een webshop met een goede retourpolicy.

Met betrekking tot de taalselectie kun je in ieder geval elke fritzbox instellen op Engels, ongeacht of het de internationale of de duitse versie is.
Dank voor je reactie en de tip daar ga ik zeker even opletten. :)

en punt 3 is eigenlijk wel beantwoord dus dat is dat is wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:18
De Duitse versie is Annex B. Dit betekent dat de modem (VDSL) functies niet in Nederland werken, maar enkel in Duitsland. Altijd voor de Nederlandse (Internationale) versie gaan dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 11-08-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekeren
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-02 20:31
Tenzij je glasvezel hebt…..

Tip op Amazon.de Ben je goedkoper uit dan op Amazon.nl

[ Voor 50% gewijzigd door gekeren op 25-08-2021 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• philippe_d
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
Djarune schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:45:
De Duitse versie is Annex B. Dit betekent dat de modem (VDSL) functies niet in Nederland werken, maar enkel in Duitsland. Altijd voor de Nederlandse (Internationale) versie gaan dus.
Jammer genoeg is dat niet "het beste antwoord" maar een verkeerd antwoord.
Er bestaat geen enkele onderscheid meer tussen Duitse en internationale Fritz!Boxen.
Beide hebben dezelfde hardware, beide hebben exact dezelfde (meertalige multi-Annex firmware).

Je kan dus perfect een "Duitse" FritzBox instellen op Engels (of Nederlands), en bij de eerste opstart heb je ook de keuze tussen Annex A/B

Het kleine onderscheid tussen de landelijke versies zijn de telefoonkabel en adapters, en op de Duitse Box heb je nog de Duitse analoge telefoonstekker (TAE) op de zijkant (bij de internationale versie eigenlijk ook, maar verborgen achter de behuizing :) ).

[ Voor 5% gewijzigd door philippe_d op 02-10-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smart-John
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09-2024
Zelf heb ik in februari 2021 een 7530AX gekocht uit Duitsland. Probleem van een niet internationale versie is dat de profielen van KPN niet zijn opgenomen in de software. De taal stond snel op Engels en zelfs Nederlands. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat op mijn glasvezel aansluiting, ook de helpdesk van AVM had geen oplossing. Wachten op de internationale versie dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Smart-John op 13-10-2021 12:40 ]

Pagina: 1