Ik ben verhuisd naar een nieuwe woning en heb de desktop computer zojuist aangesloten. Deze heeft de afgelopen 8 jaar altijd gebruik gemaakt van LAN, maar zal tot ik tijd heb om een kabel te trekken even op Wifi moeten zitten. Helaas haalt deze nu maar 3mbps terwijl ik op hetzelfde netwerk stuk hogere snelheden haal op bijvoorbeeld mijn mobiel (300mbps).
Ik heb onderdelen in mijn desktop over de jaren heen steeds vervangen, maar de netwerk adapter nooit aangezien ik altijd LAN gebruikte. Ik vermoed dat de netwerk adapter die in de desktop zit dus veel te oud is, maar voordat ik een nieuwe bestel zou ik dit toch even willen controleren bij de experts hier op Tweakers
Ik heb de volgende info in Windows kunnen vinden rondom de netwerk adapter:
Name: [00000008] Broadcom 802.11g Network Adapter
Adapter Type: Ethernet 802.3
Product Type: Broadcom 802.11g Network Adapter
Service Name: BCM43XX
Kunnen jullie mij vertellen of deze netwerk adapter inderdaad te oud (en dus traag) is en of ik hem dan beter kan vervangen?
Ik heb onderdelen in mijn desktop over de jaren heen steeds vervangen, maar de netwerk adapter nooit aangezien ik altijd LAN gebruikte. Ik vermoed dat de netwerk adapter die in de desktop zit dus veel te oud is, maar voordat ik een nieuwe bestel zou ik dit toch even willen controleren bij de experts hier op Tweakers
Ik heb de volgende info in Windows kunnen vinden rondom de netwerk adapter:
Name: [00000008] Broadcom 802.11g Network Adapter
Adapter Type: Ethernet 802.3
Product Type: Broadcom 802.11g Network Adapter
Service Name: BCM43XX
Kunnen jullie mij vertellen of deze netwerk adapter inderdaad te oud (en dus traag) is en of ik hem dan beter kan vervangen?