Denon SH516H Soundbar uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanot
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 10:36
Beste MedeTweakers,

Ik heb thuis de DENON SH516H staan. dit betreft een combinatie van soundbar en woofer.

Echter wil ik de set uitbreiden met achterspeakers.

ik lees op verschillende sites dat uitbreiding niet mogelijk is. Echer kan je in de app van heos gewoon apparaten toevoegen.

indien ik dan bijvoorbeeld de Denon Home zou aanschaffen 2 stuks. zou ik die toch moeten kunnen koppelen met de bestaande set? en een soort 5.1 creeren

graag jullie advies hierover!

alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 11:09

FeaR

In GoT we trust

Chanot schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:32:
Echer kan je in de app van heos gewoon apparaten toevoegen.
Speakers toevoegen aan een groep is wat anders dan speakers toevoegen aan een surround setup (en de toegevoegde speakers dan ook dedicated kanalen laten spelen).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanot
@FeaR al met al, raad je niet aan speakers toe te voegen aan de setup?

[ Voor 164% gewijzigd door FeaR op 09-08-2021 14:00 . Reden: Excuus, ik had de post gewijzigd in plaats van gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28
Denon is niet hetzelfde als Heos.
Ik heb een Denon in mijn woonkamer staan met bedrade speakers.
Daarnaast heb ik een losse Heos in een andere kamer staan.
Ze zitten beide in mijn app, maar samenwerken is bijna niet mogelijk.
Ja, ze kunnen beide dezelfde input krijgen voorgeschoteld...
maar jij wilt zeker het surround kanaal van je Denon versterke naar je Heos sturen.
Zo werkt het dus niet.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 11:09

FeaR

In GoT we trust

Chanot schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:48:
@FeaR al met al, raad je niet aan speakers toe te voegen aan de setup?
Laat ik voorop stellen dat ik niet 100% zeker ben of het niet kan, ik ken (gelukkig) niet alle handleidingen en functies uit mijn hoofd. Naar mijn weten kan alleen een HEOS AVR (oud ding, niet meer van deze tijd/standaard) draadloze (achter)speakers aansturen en deze dan ook dedicated één kanaal laten zijn. Wat jij ziet qua groeperen is speakers aan één groep toevoegen. Oftewel, elke speaker laat dan hetzelfde geluid ten gehore brengen. Of dat handig/aan te raden is hangt van je eisen af. Wil je geluid om je heen maar hoeft het geen surround effect te zijn (oftewel meerkanaals stereo), dan kan je dit doen. Wil je wel echt surround gaat het volgens mij niet lukken.

Edit:
De grotere broer kan het blijkbaar wel met Denon Home:
Denon DHT-S716H soundbar, Denon DSW-1H subwoofer and two Denon Home 150s that we use as rear speakers in our setup. You can read about the experiences with this setup in this review.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 09-08-2021 14:20 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanot
@FeaR duidelijk! Bedankt voor je antwoord. hier kan ik wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 11:56
Toevallig van de week een soortgelijk iets gedaan. Ik heb nog de oudere, Denon HEOS Home Cinema HS2 Soundbar + subwoofer, en nu 2x een Denon home 150 gekocht. Ik heb deze in de zelfde groep geplaatst:
Voor muziek via spotify --> Top
Voor imput vanuit de TV --> Mijn soundbar of Wifi is niet snel genoeg en daardoor valt het geluid steeds weg. Als ik ze op het netwerk aansluit gaat het perfect.

Het is geen surround sound, maar het geeft al zo veel meer beleving dan alleen de soundbar + subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanot
@Mutybay bedankt voor je reactie! ik geloof inderdaad dat de speakers voor muziek een enorme meerwaarde hebben.

voor het maken van een surround is het geluid overal even hard en zal die dus de dichtslaande deur op de achtergrond even hard doorvoeren als aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 11:56
Chanot schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:51:
@Mutybay bedankt voor je reactie! ik geloof inderdaad dat de speakers voor muziek een enorme meerwaarde hebben.

voor het maken van een surround is het geluid overal even hard en zal die dus de dichtslaande deur op de achtergrond even hard doorvoeren als aan de voorkant.
Je kan in de HEOS app per speaker ook nog het volume bepalen. Zo heb ik de soundbar een paar tikkies harder staan dan de 2 HOME speakers. Dat klinkt beter:)
Pagina: 1