Hoi allen,
Ten eerste. Als je het een te lang verhaal vind of je de tijd er niet voor hebt/ neemt. gewoon niet lezen
ik wil niemand ergens toe dwingen
(klinkt een beetje vaag maar u know what i mean
).
Ik zit echt met een probleem. En ik vind maar geen oplossing..
Dit is het verhaal:
Ik heb een P3 550 en die is vanaf dat ik hem heb rete traag qua video enzo. Nu had ik er altijd een Viper II
inzitten onder winME. Nu haalde ik een 3dmark 2001 van amper 600 bij 800*600 op 16 bit. (met mijn nieuwe geforce overigens 1300.. maar dat probleem heb ik denk ik onder controle). Ook laad windows traag (seagate 8,2 gig). Nu vertekende die savage 2k chipset altijd het beeld (rooie, groene en gele stipjes). En aangezien ik wat sneller wilde besloot ik om het volgende in huis te halen:
Een PowerColor GeFORCE II GTS 64 mb tv-out en ik heb een deal met een maat gedaan: 128 mb en een soundblaster live erbij (er zat al een reep van 256 en 128 in maar mijn mainboard snapte die 256 niet en gaf daarom maar 128 aan.. in totaal 256mb geheugen wat het nu dus nogsteeds is).
Nu het volgende. Na mijn vorige format (+/- 2 weken geleden) kreeg ik een uitroepteken bij mijn pci naar isa bus. Dat vond ik wel heel vreemd want dat had ik dus voor de format met dezelfde o/s niet. maargoed.. nieuwe drivers geinstalleerd.. overnieuw opstarten. niet dus.. windows begon heel fout te laden en de hdd begon niet de normale opstart geluiden te maken maar hij laadde hele kleine stukjes tegelijk..
eindelijk na een half uur zat ik in het retetrage windows. Ik was het toen al goed zat en ik dacht dat ik er het beste aan dee om win2k maar te installeren. Goedzo, win2k cd erin. wilt u upgraden? Ja zeg ik.. alles gaat prima, alles word keurig voorbereid na de reboot ging het fout.. de installatie van win2k gaf aan dat er iets mis was met de bootsector.. damn naja.. ikke ros op de resetknop en start windows me op.. veilige modus.. windows me was nog ok.. win2k had immers nog niets gekopierd.. doordat ik veilige modus gebruikte kwam winME (jaja,
) met het strakke plan om systeemherstel te gebruiken.
Nou dacht ik.. als je het toch aanbied zet ik het wel in.. systeemherstelpunt uitgekozen.. alles ging goed.. wilt u rebooten ja.. en toen was ik dus mijn complete bootsector kwijt
. Ik kon dus nog alleen kiezen uit de install van win2k.. naja.. winME opstart disk erin en het installatieherstel ongedaan maken.. en ja hoor.. winme kon weer gestart worden.. niet dus.. ik had mijn complete FAT partitie verracht. Hier te zien (dit is overigens op een andere winME pc waar ik mijn hdd had ingehangen).
toen ik zo aan het surfen was op mijn eigen schijf vielen de mappen een voor een weg.. hij delete zichzelf
. gelukkig heb ik mijn u2 cd op mp3 weten te redden (die overigens zwaar beschadigd was wat later bleek). Naja format c: /q dan maar.. naja om al die tijd ook niet te steken in dit hele lange verhaal heb ik ook 4 keer de partitie verwijderd bla bla bla bla.. en ongeveer 25 keer geformatteerd.. naja.. mooi.. helemaal op nieuw beginnen dan maar.
Ok, wat voor os gaan we draaien? WinME? winXP? of toch maar win2k proberen? ok ik begin met winXP (windows fan heej
). Halverwege de installatie: parse error in console.con. goed.. formatteren en win2k erop.. gaat allemaal lekker... totdat ie naar 30 (!) minuten erachter komt dat er een probleem is.. als dat lompe win2k nou meteen zegt dat ie geen schijf ken vinden
(ik had trouwens een foutje gemaakt met het terugzetten van de hdd. Had hem op de slave gezet ipv primary master
). Maar win2k vond het blijkbaar makkelijker om een hele ingewikkelde fout aan te geven. naja.. gefixed.. nog maar eens.. format, win2k erop.. probleem met acpi (
).. iig was het zoiets vaags.. ikke bios ongeveer 9 keer geflashed.. werkte ook allemaal niet.. mijn laatste optie: winME..
JAAAAAAAAAAAAAA, die ging wel in 1 keer.. dacht ik. ik zit nu achter deze ME versie.. en ik heb bij elke game dat ik start wel een fout.. operation flashpoint: blue screen, UT: blue screen.. Gp3 2000: geen reactie halverwege. en het zijn allemaal andere fouten.
nu heb ik weer dat uitroepteken bij mijn pci/ isa brug.. maar goed..
Ook is het systeem weer rete traag.
Wie kan mijn helpen met dit probleem?
Ik denk dat het misschien wel een brak mainboard is.
SPECS:
MS-6199VMS VIA apollo pro 133 mainboard
Intel pentium 3 550 proc met 512 kb cashe
PowerColor GeFORCE II GTS pro 64 mb tv-out
2x 128 mb geheugen 133 mhz
Sb live 1024
Pinnacle tv kaart
DISCLAIMER:
Ja ik ben in het bezit van winXP, opf, gp3 2000 en de hele reutemeteut.. maar icq me er aub niet over..
Wie kan mij helpen?
bvd
// edit:
als het meer een software topic gaat worden stel ik het zeer op prijs als een van de mods de moeite zou willen nemen om hem te verplaatsen
Ten eerste. Als je het een te lang verhaal vind of je de tijd er niet voor hebt/ neemt. gewoon niet lezen
Ik zit echt met een probleem. En ik vind maar geen oplossing..
Dit is het verhaal:
Ik heb een P3 550 en die is vanaf dat ik hem heb rete traag qua video enzo. Nu had ik er altijd een Viper II
Een PowerColor GeFORCE II GTS 64 mb tv-out en ik heb een deal met een maat gedaan: 128 mb en een soundblaster live erbij (er zat al een reep van 256 en 128 in maar mijn mainboard snapte die 256 niet en gaf daarom maar 128 aan.. in totaal 256mb geheugen wat het nu dus nogsteeds is).
Nu het volgende. Na mijn vorige format (+/- 2 weken geleden) kreeg ik een uitroepteken bij mijn pci naar isa bus. Dat vond ik wel heel vreemd want dat had ik dus voor de format met dezelfde o/s niet. maargoed.. nieuwe drivers geinstalleerd.. overnieuw opstarten. niet dus.. windows begon heel fout te laden en de hdd begon niet de normale opstart geluiden te maken maar hij laadde hele kleine stukjes tegelijk..
eindelijk na een half uur zat ik in het retetrage windows. Ik was het toen al goed zat en ik dacht dat ik er het beste aan dee om win2k maar te installeren. Goedzo, win2k cd erin. wilt u upgraden? Ja zeg ik.. alles gaat prima, alles word keurig voorbereid na de reboot ging het fout.. de installatie van win2k gaf aan dat er iets mis was met de bootsector.. damn naja.. ikke ros op de resetknop en start windows me op.. veilige modus.. windows me was nog ok.. win2k had immers nog niets gekopierd.. doordat ik veilige modus gebruikte kwam winME (jaja,
Nou dacht ik.. als je het toch aanbied zet ik het wel in.. systeemherstelpunt uitgekozen.. alles ging goed.. wilt u rebooten ja.. en toen was ik dus mijn complete bootsector kwijt
toen ik zo aan het surfen was op mijn eigen schijf vielen de mappen een voor een weg.. hij delete zichzelf
Ok, wat voor os gaan we draaien? WinME? winXP? of toch maar win2k proberen? ok ik begin met winXP (windows fan heej
JAAAAAAAAAAAAAA, die ging wel in 1 keer.. dacht ik. ik zit nu achter deze ME versie.. en ik heb bij elke game dat ik start wel een fout.. operation flashpoint: blue screen, UT: blue screen.. Gp3 2000: geen reactie halverwege. en het zijn allemaal andere fouten.
nu heb ik weer dat uitroepteken bij mijn pci/ isa brug.. maar goed..
Ook is het systeem weer rete traag.
Wie kan mijn helpen met dit probleem?
Ik denk dat het misschien wel een brak mainboard is.
SPECS:
MS-6199VMS VIA apollo pro 133 mainboard
Intel pentium 3 550 proc met 512 kb cashe
PowerColor GeFORCE II GTS pro 64 mb tv-out
2x 128 mb geheugen 133 mhz
Sb live 1024
Pinnacle tv kaart
DISCLAIMER:
Ja ik ben in het bezit van winXP, opf, gp3 2000 en de hele reutemeteut.. maar icq me er aub niet over..
Wie kan mij helpen?
bvd
// edit:
als het meer een software topic gaat worden stel ik het zeer op prijs als een van de mods de moeite zou willen nemen om hem te verplaatsen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.