Outlook ontvangt geen mails

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik heb een heel rare samenloop van omstandigheden.. kan iemand ontcijferen wat aan de hand kan zijn?

Het begon simpel: voor m'n werk (zzp) gebruik ik een exchange online account op een eigen domein. Dit is een paar weken oud en ik heb het nog niet heel serieus gebruikt, dus verder dan een paar testmails was ik nog niet gekomen. Het heeft wel gewerkt; ik kon gewoon mails ontvangen maar dat gaat nu niet meer. Verzenden kan wel. Echter, het ontzettend vreemde is dat m'n prive hotmail ineens datzelfde probleem heeft terwijl m'n prive gmail nergens problemen mee heeft.

- voor alles gebruik ik de online portals. Er is dus geen lokaal outlook probleem
- microsoft beheersportal zegt dat de exchange service probleemloos draait
- gisteren heb ik twee gedeelde postvakken in die werkomgeving aangemaakt. Sindsdien heb ik niets meer ontvangen maar dat kan compleet toeval zijn
- voor de zekerheid heb ik ook twee verschillende internetverbindingen geprobeerd
- op basis van sites als allestoringen.nl is er geen brede storing waar diverse ms diensten last van hebben te zijn
- prive hotmail ontvangt wel mails die van niet-ms accounts (gmail en van een webshop) verstuurd zijn. Een mail van m'n zakelijke account naar prive hotmail wordt niet ontvangen en van een andere hotmail naar m'n prive hotmail ook niet.
- zakelijke mail ontving een mail van datzelfde gmail adres dat het prive hotmail adres wel ontving ook niet
- spamboxen zijn gecontroleerd en daar zit het niet

Ik snap er echt niets van :? Met name van die rare combinatie van symptomen tussen werk en prive.. is er enige logische verklaring te bedenken?

[ Voor 15% gewijzigd door Yucon op 09-08-2021 10:34 ]

Beste antwoord (via rens-br op 09-08-2021 15:46)

• Yucon
Het mysterie is opgelost. Het waren blijkbaar twee losse problemen.. dat hotmail account was gewoon op de een of andere manier domme pech. Maar dat werkdomein bleek ineens bij de provider geen dns records meer te hebben. Dat was eerst wel in orde anders kon ik immers nooit mail gekregen hebben, maar nu waren ze om onduidelijke redenen verdwenen. Er loopt daar nog een ticket om het te achterhalen.

En wat betreft microsoft: er wordt veel geklaagd over de hun helpdesk. Maar in dit geval moet ik toch toegeven dat ze én snel, én behulpzaam waren. Dat mag ook gezegd worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Hmm, ik zie het nu op https://allestoringen.nl/storing/outlook/ wel oplopen. Maar toch is het gek dat van zo'n grote dienst het aantal gemelde storingen nog steeds heel bescheiden is terwijl het wel net uitgerekend mijn twee niet-gerelateerde accounts zijn die problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gebruik je forwards zoals Masselink in "mail forward komt niet allemaal aan bij outlook.com en gmail" ? Zie ook het daarin gelinkte Is spamfilter Microsoft te streng voor kleine mailservers? .

[ Voor 31% gewijzigd door erwn op 09-08-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
Die zag ik, maar als ik het goed begrijp is dat hier niet van toepassing. Het domein is echt in exchange zelf aangemeld. Ik heb via de domeinhoster (vimexx) ook geen webmail. Of lijkt het op basis van wat ik hier zeg zo te zijn dat ik dat andere topic verkeerd interpreteer?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
Het mysterie is opgelost. Het waren blijkbaar twee losse problemen.. dat hotmail account was gewoon op de een of andere manier domme pech. Maar dat werkdomein bleek ineens bij de provider geen dns records meer te hebben. Dat was eerst wel in orde anders kon ik immers nooit mail gekregen hebben, maar nu waren ze om onduidelijke redenen verdwenen. Er loopt daar nog een ticket om het te achterhalen.

En wat betreft microsoft: er wordt veel geklaagd over de hun helpdesk. Maar in dit geval moet ik toch toegeven dat ze én snel, én behulpzaam waren. Dat mag ook gezegd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
Ok, nog even voor de seach.. dit blijkt een 'undocumented feature' te zijn geweest.

Ik had het domein geregistreerd bij vimexx en daar de dns records van exchange online ingevuld. Dat werkte. Vervolgens had ik op een later moment ook webhosting toegevoegd omdat ik op dat domein ook een site wilde. Als je dat doet kijkt de vimexx beheersoftware op een andere plek naar de dns records en worden de dns records van het domein automatisch zonder waarschuwing gereset. Vanaf dat moment zijn die in het hosting portal ineens leidend. maar dat moet je natuurlijk dan wel net weten. Bij deze dus.
Pagina: 1