Toon posts:

garantie vervalt bij accepteren tegoedbon

Pagina: 1
Acties:
Ik heb 14 maart dit jaar een Grohe badkraan besteld, bij een grote online aanbieder, met ook een retourdeals afdeling. De kraan was destijds overal tussen de 330 en 420 euro, uiteindelijk als retourtje gekocht voor 260 euro. Als het ding echt beschadigd zou zijn oid, nou dan gaat ie gewoon terug.
De kraan kwam de 15e binnen, de doos was wat gehavend, maar verder geheel compleet, alles nog in dichte zakjes en helemaal zonder schade. Prima deal!

De verbouwing was nog in full swing, dus de kraan is echt pas in de laatste week van mei gemonteerd. Geen problemen, alles in orde. Na 2 - 3 weken echter begon de thermostaat af en toe te fluiten, en soms 'gillen'. Je hoort het dan echt door heel het huis! Later is het gillen overgegaan in keihard resoneren echt mega irritant geluid.
Ik heb de thermostaat cartridge verwijderd, en behalve een heel klein beetje gruis dat met het water mee eruit kwam, eigenlijk helemaal niets te zien. Ik heb de thermostaat 15 min in de schoonmaakazijn laten staan en weer terug geplaatst. Getest, en alles leek prima in orde, dus ik dacht: opgelost!
Maar dat is helaas niet het geval. Niet altijd, maar wel regelmatig begint het ding keihard te resoneren op precies 38 graden. :( (ook nog wel een heel klein beetje eronder, maar iig wel op de temp die ik in het bad wil)

Ik heb de webwinkel benaderd via hun online formulier en de kraan geselecteerd. Nee ik moest de 'partner' die het product verkocht had rechtstreeks benaderen. Vreemd, want.... je heet notabene hetzelfde als webwinkel :? Maar goed, ik heb een mail gestuurd en er komt antwoord.
Of ik 'het artikel' even wil opsturen.

Ja... het artikel is een badkraan die je A niet zo even demonteert, en B de thermostaat is de boosdoener. (toch?)

Dus ik mail terug met bovenstaande uitleg. En ook dat wanneer ik alleen de cartridge opstuur ik geen water heb, terwijl je hoogstwaarschijnlijk dat ding dan ook gaat vervangen voor me. En ik voeg een link toe van 'hun' webwinkel (nu wel van een andere aanbieder) verwijzend naar de Grohe cartridge in kwestie, prijs 45 euro.
Ik bied aan om eventuele een filmpje te maken met het lawaai erop, zodat duidelijk is wat er gebeurt.

Nu krijg ik deze reply:
Beste paQ,

Wanneer het artikel door derde word gemaakt zal de garantie vervallen. Dus we kunnen u een cadeaubon ter waarde van 45 euro aanbieden maar dan vervalt de garantie op het artikel.

Met vriendelijke groet,
Nu wordt een vervangingsartikel dus ineens gezien als een reparatie waardoor garantie zou vervallen? :?
Dit slaat natuurlijk nergens op, maar ik wil uiteraard wel dat het probleem wordt verholpen. Ik kan dat prima zelf verhelpen denk ik zo, nl. door de cartridge te vervangen. Ik wil echter ook voorkomen dat ik heel de kraan moet (laten) demonteren om hem compleet op te sturen. Alsof ze hem daar gaan monteren en testen op diverse temperaturen. Gaat natuurlijk nergens over...

Wat is nu de meest tactische methode om een cartridge (of tegoedbon ervoor) te ontvangen en dat mijn recht op garantie niet vervalt?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:15

DirtyBird

Praktiserend denker

Het is denk ik vrij gebruikelijk dat je garantie vervalt als je zelf aan het klussen gaat aan een product.

Als ik je goed begrijp wil je graag op hun kosten zelf de cartridge vervangen, maar wel je garantie behouden. Dat gaat niet samen.

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

DirtyBird schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:24:
Het is denk ik vrij gebruikelijk dat je garantie vervalt als je zelf aan het klussen gaat aan een product.
een thermostaatkraan bestaat uit 2 onderdelen:
- de kraan
- de thermostaat

Net zoals een toner in een printer zit. Dat heet toch ook niet klussen aan of 'repareren'?

edit:
Daarbij heb ik aangegeven in mijn communicatie dat ik zelf de cartridge al eens had gereinigd en verwijderd. Dàt is blijkbaar geen probleem, maar als ik een vervanging accepteer, nouuuu dan vervalt wel de garantie hoor! 8)7

[Voor 22% gewijzigd door paQ op 09-08-2021 10:33]

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Neem anders even contact op met grohe, die willen echt wel met je meedenken is mijn ervaring.

Wise enough to play the fool

teacher schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:32:
Neem anders even contact op met grohe, die willen echt wel met je meedenken is mijn ervaring.
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar je weet hoe dat gaat op tweakers: je had naar de verkoper, die moet dit en dat... etc etc :+
Maar goed, kan ze zeker eens bellen en de casus voorleggen.

[Voor 8% gewijzigd door paQ op 09-08-2021 10:34]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Eens, maar dit is een beetje een grijs gebied. Ik zit persoonlijk in kamp paQ, maar niet iedereen kan/wil een kraan uit elkaar schroeven.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Grohe is best netjes en als jij je dossier naar Grohe stuurt dan verwacht ik dat Grohe je de spullen liever stuurt dan een monteur. Hebben wij ook meegemaakt.

festina lente

• remco_k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:36

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De thermostaat in zo'n kraan is een eenvoudig verwisselbaar onderdeel, dat moet je kunnen doen zonder dat de garantie vervalt.

Probleem is wel dat je niet helemaal 100% zeker weet dat de oorzaak in de thermostaat zit. Dus er bestaat een kans dat dit 'gevecht' met de winkel nog voor niks is ook en dat achteraf de kraan alsnog in zijn geheel terug moet. En de kans bestaat zelfs dat er helemaal niets mis is met de kraan. (Heb je nog een 2e thermostaatkraan in huis die het wél goed doet?)

Je kan de kraan er natuurlijk afhalen en afdoppen. Of er tijdelijk iets anders opzetten (marktplaats of een goedkope prul van de bouwmarkt).

[Voor 12% gewijzigd door remco_k op 09-08-2021 10:43]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

remco_k schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:41:

Probleem is wel dat je niet helemaal 100% zeker weet dat de oorzaak in de thermostaat zit. Dus er bestaat een kans dat dit 'gevecht' met de winkel nog voor niks is ook en dat achteraf de kraan alsnog in zijn geheel terug moet. En de kans bestaat zelfs dat er helemaal niets mis is met de kraan. (Heb je nog een 2e thermostaatkraan in huis die het wél goed doet?)
Precies waar ik bang voor ben ja.

Ik heb een grohe inbouw thermostaat douchekraan, Maar ik weet niet zeker of daar dezelfde in zit. Dat is daarbij nog wel een net wat complexer ding om even eruit te halen voor de test.

ik heb even gebeld met Grohe. Het is hoogstwaarschijnlijk de thermostaat, maar zou ook de terugslagklep kunnen zijn. Either way sturen ze gewoon gratis vervangingsartikelen toe als daar een servicemelding op wordt gedaan. In het ergste geval een monteur. Maar ook webwinkel in kwestie kan dit gewoon zo aangeven bij Grohe, aldus Grohe.

Ik ga dat ook maar doen nu. Ik mail terug dat ze maar een melding bij Grohe moeten doen, en als dat onbevredigend is, dan doe ik de melding bij Grohe rechtstreeks.

edit:
ik zie dat het mailadres van 'de partner' gewoon klantenservice@webwinkel is :F
Nu heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen kwa aftersales met deze grote jongen, maar dat wordt dan maar wederom bevestigd.

mijn mailtje terug:
Nee natuurlijk vervalt de garantie dan niet…
Maar dit begint een vreemde discussie te worden die ik niet wil inslaan. Kunnen jullie aub een servicemelding doen bij Grohe, dan heb ik er alle vertrouwen in dat e.e.a. netjes wordt opgelost.

M.v.g.
paQ
hun reply, in keurig Koeterwaals:
Beste paQ,

Wanneer deze aangemeld word bij ons dan word deze wanneer bij ons binnen bij Grohe aangemeld.

Met vriendelijke groet,
wow.... |:(
Ik ga er denk ik geen woorden meer aan vuil maken, en doe een servicemelding bij Grohe rechtstreeks.

[Voor 51% gewijzigd door paQ op 09-08-2021 11:11]

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

Rico

Wie dit leest is gek....

Zit je warm water aansluiting niet aan de verkeerde kant aangesloten? dan gaat een thermostaatkraan ook zo raar doen.
Rico schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:26:
Zit je warm water aansluiting niet aan de verkeerde kant aangesloten? dan gaat een thermostaatkraan ook zo raar doen.
Als het goed is niet :+

Maar het probleem is pas later ontstaan. De eerste weken was er niets aan de hand. En als je hem ietsje koeler draait is het ook weg.
Na een minuutje of 2 verdwijnt het geluid ook weer.

Zojuist mailtje van Grohe. Ze sturen zowel een thermostaat, als terugslagklep en sleutel (kosteloos) toe.

• chrisborst
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:48
paQ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:57:
Zojuist mailtje van Grohe. Ze sturen zowel een thermostaat, als terugslagklep en sleutel (kosteloos) toe.
Kijk, dat is goed nieuws. En weer een bevestiging dat je zowel bij een goede winkel iets moet kopen áls van een goed merk. Fabrikanten die zo hun klanten behandelen hebben bij mij een streepje voor. Dat is ook de reden dat ik vaak eerst de fabrikant contact binnen de fabrieksgarantie. Die leveren soms betere service dan een gemiddelde winkel.

• teacher

teacher

Dysgaf!

paQ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:57:
Dat bedoel ik... :Y
* teacher is fan van grohe....

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:56
Wordt een warme douche voor Grohe dan...

PSN: plexforce (ps4)

WeHoDo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:47:
Wordt een warme douche voor Grohe dan...
Misschien moet ik de cadeaubon accepteren van de webshop, sturen we daarvoor een cadeautje naar Grohe :+

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:41
Hmm, wij hebben exact dit gehad met een Grohe badkraan, gek van geworden ook de installateur want die moest de hele tijd terug komen.

Nou was dat in 2013 dus ik weet de oplossing niet goed meer, ik meen dat het te maken had met de waterdruk, die was vrij hoog. Men heeft een drukregulerend onderdeeltje er uit gehaald meen ik, daarna was het issue opgelost.

Anyway, dit was onze leverancier, kan me niet voorstellen dat die de oplossing niet weet, zou die gewoon even bellen: https://www.josnelissenbv.nl

Nothing to see here

itsme schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:26:
Hmm, wij hebben exact dit gehad met een Grohe badkraan, gek van geworden ook de installateur want die moest de hele tijd terug komen.

Nou was dat in 2013 dus ik weet de oplossing niet goed meer, ik meen dat het te maken had met de waterdruk, die was vrij hoog. Men heeft een drukregulerend onderdeeltje er uit gehaald meen ik, daarna was het issue opgelost.

Anyway, dit was onze leverancier, kan me niet voorstellen dat die de oplossing niet weet, zou die gewoon even bellen: https://www.josnelissenbv.nl
thanks voor de tip iig.

Grohe zegt dit:
Omdat ik twijfel of het defect aan het thermo element of aan de terugslagklepset ligt zal ik u beide onderdelen onder garantie toezenden. Bij het thermo element zit ook een sleutel die u nodig heeft om het thermo element te vervangen. Ik ga ervan uit dat het defect hiermee zal zijn opgelost. De onderdelen zullen rond 13-08 bij u bezorgd worden.
Ik ga gewoon proberen. eerst de thermostaat, als het dat niet is/was, dan de terugslagklep.

We hebben vrij hoge waterdruk hier, maar het is echt in een beperkte temp-range, en ook maar 1-2 minuten, daarna is het weg. Als dat het oplost, kan ik het denk ik niet laten om toch nog even een mailtje te doen aan webshop. zo van: was dit nou zo moeilijk om gewoon als service te doen? Eigenlijk het minimale, en kost alle partijen veel minder moeite. Het was win-win. Nu heb je een ontevreden klant, die zich de volgende keer wel 3 keer bedenkt.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19:55
paQ schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:19:
Ik heb 14 maart dit jaar een Grohe badkraan besteld, bij een grote online aanbieder, met ook een retourdeals afdeling.
Leest iedereen hier nou overheen of? Als je een retour koopt, heb je volgens mij uberhaupt geen garantie.

Het gaat het hele topic al over garantie, maar volgens mij is dat helemaal niet van toepassing.

En ja, ik weet dat een product conform moet zijn, maar dat is iets anders als garantie.

[Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 11-08-2021 11:43]

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WEBGAMING schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Leest iedereen hier nou overheen of? Als je een retour koopt, heb je volgens mij uberhaupt geen garantie.

Het gaat het hele topic al over garantie, maar volgens mij is dat helemaal niet van toepassing.
Wettelijk is er nooit sprake van 'garantie' meer hoe lang een product mee zou moeten gaan, conformiteit. Dat zit ook gewoon op retourproducten. Coolblue bijvoorbeeld geeft 'gewoon' een omruilgarantie naast de door hun geboden twee jaar garantie op hun 'Tweede Kansjes'.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

[...]

En ja, ik weet dat een product conform moet zijn, maar dat is iets anders als garantie.
wut :?

Dus jij koopt iets, denkt... meh... stuurt het terug, de volgende klant krijgt het toegestuurd, maar die heeft dan geen garantie? :D

• teacher

teacher

Dysgaf!

Even een bron opgezocht:
https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
De 'wettelijke garantie' gaat vanzelf mee naar een nieuwe eigenaar. De verkoper mag dus niet tegen een nieuwe eigenaar zeggen dat het niet meer geldt doordat het is doorverkocht. Want de nieuwe eigenaar heeft dezelfde rechten als de eerste eigenaar van een product. De rechten gaan volgens de wet mee met het product.
De "een/twee jaar" garantie hoort dus bij het product. (Wellicht is je garantie dan een aantal weken korter).

Ik heb het helemaal niet van een ander gekocht he. Het komt gewoon van aanbieder, alleen verkocht als zijnde een (bijv) geretourneerd artikel.

• remco_k

remco_k

[...]

Helemaal fout, zoals je al hebt kunnen lezen in eerdere reacties.
Waar jij op doelt, wellicht, is het recht om dat artikel zomaar terug te sturen als het je toch niet bevalt. Dat is vaak inderdaad niet mogelijk bij 2e kans producten maar is aan de leverancier of hij dat accepteerd.
Garantie heb je altijd, net zo lang als de eerste eigenaar dat zou hebben. :)

Voor TS is het gelukkig/hopelijk opgelost m.b.v. de fabrikant (waar eigenlijk de leverancier dat had moeten doen). 2 pluspunten voor Grohe, 5 minpunten voor de leverancier.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:23

DataGhost

iPL dev

remco_k schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:33:
[...]

Helemaal fout, zoals je al hebt kunnen lezen in eerdere reacties.
Waar jij op doelt, wellicht, is het recht om dat artikel zomaar terug te sturen als het je toch niet bevalt. Dat is vaak inderdaad niet mogelijk bij 2e kans producten maar is aan de leverancier of hij dat accepteerd.
Dan ben ik ook heel benieuwd waar je dat vandaan haalt, want volgens mij mag dat gewoon niet. Anders heeft binnen de kortste keren elke winkel alleen maar 2e kans producten in het assortiment.

• remco_k

remco_k

@DataGhost Fair enough. Het is jaren geleden dat ik een keer ergens bij een webshop bij een 2e kans of b stock product zag staan dat zomaar retouren niet mogelijk zou zijn. Het ging mij vooral om die niet kloppende garantie claim. Ik had dat retouren van 2e kans er misschien niet bij moeten halen.

Alles kan stuk.

Vanavond de thermostaat vervangen. Zelfde maar dan met een metalen zijkant.

Bad staat nu te vullen. Geen fluit!
*O*

• teacher

teacher

Dysgaf!

Yes! Beter!
En nu even je sig aanpassen naar #grohefan :P

teacher schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:49:
Yes! Beter!
En nu even je sig aanpassen naar #grohefan :P
Ja of #[webwinkel]sucks

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee