Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 19:52

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb afgelopen weekend Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection op Steam gekocht en geinstalleerd. Mijn setup is een PC (Win 10), met 3 monitoren. Mijn middelste monitor is mijn "main display". Echter, als ik het spel start vanuit Steam, opent hij op mijn linkermonitor (scherm #2), en deze is met geen mogelijkheid naar scherm #1 (middelste) te krijgen. (Ieder ander spel start wel gewoon netjes op mijn hoofdscherm)

Note: Ik ben zelf een Mac gebruiker, dus heb vrij weinig verstand van Windows :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 Pro
- Nvidia GeForce GTX 970
- 3x dezelfde monitor, allen op 1920x1080

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Obvious reboot/reinstall
- Middelste scherm "main display" maken
- WIN+SHIFT+[links/rechts]: Dit werkt, maar het spel schiet dan uit fullscreen mode. Opnieuw naar fullscreen werkt niet, want dit verpest de resolutie
- ALT+ENTER, verplaats venster, dan weer ALT+ENTER: Zelfde issue als hierboven.
- -Winx / -WinY parameters toevoegen (gevonden op Internet): Werkt niet
- Spel verplaatsen naar juiste scherm, dan spel sluiten, dan opnieuw starten: Gaat weer terug naar het linkerscherm
- Stekker uit linkerscherm halen: Gaat naar mijn rechterscherm :(
- Stekker ook uit rechterscherm halen: Werkt, maar dan is mijn 3-scherm setup waardeloos
- Stekkers uit #2 en #3 halen, spel starten, daarna #2 en #3 er weer in: Werkt, tot ik het spel opnieuw start, dus een vervelende handeling om iedere keer te doen
- Taakbalk staat op ieder scherm, deze weggehaald op #2 en #3: Geen succes

Het enige dat lijkt te werken, is als ik het spel start, en in de halve seconde dat het niet-fullscreen venster op mijn linkerscherm staat, ik snel WIN+SHIFT+[Rechts] druk. Soms schiet hij dan naar het middelste scherm, voordat het spell fullscreen gaat. Dit lukt in ongeveer 40% van de gevallen. Als ik vervolgens met mijn muis buiten het venster klik perongeluk, gaat alles weer terug naar het linkerscherm.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanbruggensofie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
hoi,

Ik heb hier zelf ook al een hele tijd last van en het is erg frustrerend. Aan mijn reactie heb je niks maar ik vroeg mij af of je al een goede oplossing hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 19:52

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
vanbruggensofie schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:02:
hoi,

Ik heb hier zelf ook al een hele tijd last van en het is erg frustrerend. Aan mijn reactie heb je niks maar ik vroeg mij af of je al een goede oplossing hebt gevonden?
Helaas niet. Ik heb overigens een vergelijkbaar probleem met MTG Arena op macos, maar daat kan ik vensters in zijn geheel verplaatsen, dus dat is te doen. Voor het issue onder Windows heb ik nog steeds geen idee.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile